2733
2739
عنوان

بچه ها امشب تولدمه یه لحظه بیاین

306 بازدید | 45 پست

خیلی دلم میخواد کیک تولد داشته باشم.ب خاطر کرونا چیکار کنم میترسم کیک بخرم کرونایی باشه.😮منم ک باردارم😶چیکار کنم ب نظرتون.بسکه دلم کیک میخوادددد😥😥😥😥جشن نداریم..خودمو شوهرمیم فقط

عزیزم خودت درست کن اصلا سخت نیست برای خامه هم بگو نیمه فرم گرفته شوهرت بخره از لوازم قنادی سریع فرم میگیره. 

برای لبخند زدنت دست به تمام کارهایی ک انسانی هستن بزن... 


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731

#کیک_اسفنجی 🌹

با فاطمه🌹🌹🌹🌹🌹


مواد لازم :

تخم مرغ 4 عدد

پودرشکر 100گرم

آرد سفید 100 گرم

بکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری

آبجوش یک قاشق غذاخوری

اسانس موز یک قطره

گلاب یک قاشق غذاخوری

پودر تاتار نصف قاشق چای خوری


طرز تهیه :

ابتدا سفیده رو جدا کنید و شروع به زدن کنید تا از ظرف نریزه البته در حین زدن چند قاشق از پودر شکر رو که حدود 50گرمه رو بهش اضافه کنید و پودر تاتار بعد بزارین سفیده فرم گرفته رو یخچال حالا زرده و بقیه شکر و شروع کنید به هم زدن درحین کار اسانس و گلاب و آبجوش رو هم اضافه کنید کرم رنگ که شد سفیده رو اضافه کنید بعد مخلوط که شد آرد و بکینگ رو سه بار الک کنید و به مایع کم کم اضافه کنید و با دور ملاین هم زن مخلوط کنید بعد داخل قالب  بیست سانتی رو کفش رو چرب کنید دیواره ها رو نه بعد کاغذ روغنی بندازین چرب کردن کف قالب برای اینه که کاغذ تکان نخوره بعد مایع رو بریزین داخل قالب دوسوم قالب پر میشه بعد داخل فر گرم با درجه 180  به مدت نیم ساعت بعد با خلال چک کنید اگر پخته بود فر رو خاموش کنید ده دقیقه تو فر خاموش باشه بعد درش بیارین بهتره بزارین ویک یک روز استراحت داشته باشه بعد با کارد دور کیک رو جدا کنید و درش بیارین و کاغذ رو جدا کنید یک روز استراحت برای اینه که کیک خیلی تمیز برش بخوره بعد با آب میوه یا شیر شیرین شده روی کیک رو اسپری کنید و برش بزنید اسپری برای اینه که خامه خوب به خورد کیک بره بعد خامه کشی کنید میتونین لابه لای کیک موز و گردوی خرد شده هم بریزین🌹


🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂🎂

برای لبخند زدنت دست به تمام کارهایی ک انسانی هستن بزن... 
2738
عزیزم خودت درست کن اصلا سخت نیست برای خامه هم بگو نیمه فرم گرفته شوهرت بخره از لوازم قنادی سریع فرم ...

اخه شوهرم عصر میاد.تا اون موقع خودم نمیتونم جایی برم..عصر ساعت ۸ بخره بیاره میتونم درست کنم؟؟؟؟

گاناش و انواع آن


* گاناش سفید


مواد لازم :


شکلات تخته ای سفید 200 گرم

خامه صبحانه 100 گرم

خامه فرم گرفته 1 قاشق غذاخوری ( در صورت نیاز )


طرز تهیه:


خامه رو بذارید روی حرارت تا از کناره ظرف شروع به جوش زدن کنه ولی دقت کنید خامه نباید بجوشه ، تو این مرحله شکلات خرد شده رو به خامه اضافه کنید و به کمک ویسک خامه و شکلات رو هم بزنید تا به یک مخلوط یکدست و روان برسید.

دقت کنید خامه نباید بجوشه پس در طی کار حرارت باید ملایم باشه.

مخلوط به دست اومده صاف و براق و کرم رنگه اگر میخواید گاناش کاملا سفید باشه 1 قاشق غذاخوری خامه فرم گرفته بهش استفاده کنید در غیر اینصورت نیاز به اضافه کرن خامه نیست. برای اینکه روی کیک رو با گاناش تزئین کنید کیک رو روی رک سیمی بذارید و زیرش یک سینی بذارید تا گاناش  اضافی که میریزه پایین بریزه روی سینی.

برای اینکه سطح کیک کاملا یکدست بشه یک بار روی کیک گاناش بدید و کیک رو برای 5 دقیقه بذارید تو یخچال و برای بار دوم روی کیک رو با گاناش بپوشونید.


 






* گاناش تیره


مواد لازم :


شکلات تخته ای سیاه 200 گرم

خامه 200 گرم


طرز تهیه :


دقیقا به روش گاتاش سفید آماده میشه منتهی دیگه نیازی به خامه فرم گرفته ندارید.


 






* گاناش کاراملی


مواد لازم:


شكر 1 پیمانه

كره 75 گرم

خامه 100 ميلي ليتر

شکلات تیره  50 گرم


طرز تهیه:


برای درست کردن گاناش کاراملی در واقع باید اول شکر رو به روش صحیح کارامل کنید.

شكر رو توي قابلمه بريزيد و رو روي حرارت متوسط قرار بديد.

كم كم شكر از لبه هاي ديگ شروع ميكنه به ذوب شدن تو این مرحله کمی قابلمه رو تكون بديد تا شكرهاي وسط قابلمه به لبه ها برسه و شروع بکنه به ذوب شدن.

این کار رو هر چند لحظه تکرار کنید تا كارمل و شكر كم كم مخلوط بشه و مانع از سوختن كارامل حاشيه لبه های قابلمه بشه. دقت کنید به هيچ عنوان از هيچ قاشقي استفاده نكنيد. كم كم لايه های پایینی شكر كاملا ذوب ميشه باز هم قابلمه رو تکون بدید. در حین تکون دادن قابلمه رو از روي حرارت بلند كنید و باز پايين بياريد و روي حرارت بذاريد و مجددا بچرخونيد. باز كمي ديگ رو بالا بياريد و بعد روي شعله بذاريد اينطوري مطمئن ميشيد كه حرارت زياد نيست و احتمال سوخت کارامل کم میشه.

تکه های شکلات رو خرد کنید و برای چند ثانیه بذارید تو ماکروفر همینکه مقداری از شکلات آب شد ، همش بزنید تا با حرارت قسمت های آب شده بقیه شکلات هم آب بشه . کره رو به شکلات اضافه کنید و هم بزنید تا کره و شکلات یکدست بشه و از حرارت بیافته.

وقتی کارامل به رنگ طلايي مايل به قهوه اي ( يعني يه رنگ تيره ) رسید ، کره و شکلات رو به کارامل اضافه کنید و مرتب هم بزنید وقتی کاملا حل شد از روی حرارت بر دارید.

خامه رو برریزید تو یک ظرف و چند ثانیه بذارید تو ماکروفر تا کمی روون شه و بعد به کارامل اضافه کنید و سریع هم بزنید . چون کارامل خیلی داغه مراقب باشید که نسوزید.

وقتی گاناش کاراملی یکدست شد میتونید تا داغه برای تزیین ازش استفاده کنید.

برای لبخند زدنت دست به تمام کارهایی ک انسانی هستن بزن... 

یه بسته پودر کیک بگیر اگه سختت نیست درست کن تولدت هم مبارک البته من عقیده به کیک ندارم برای تولد اگه خودمو شوهرم باشیم شیرینی یا بستنی می‌خریم😊

❤️اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم❤️
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

ازدواج

aidasl | 5 ثانیه پیش
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز