2733
2734
عنوان

🎯💯 انگلیسی خطیر

1969 بازدید | 77 پست

🌷🌷به نام خدا🌷🌷


سلام عزیزان، 🌹🌹


خطیر هستم، کارشناس زبان انگلیسی و ارشد مدیریت توسعه گردشگری، مدرس زبان انگلیسی از سال ٨۶، موسس، مدیر و مدرس موسسه فرهنگی کانون زبان دانش، با سابقه تدریس در تمامی مقاطع ( خردسالان، نوجوانان، بزرگسالان) و سطوح (مکالمه: مبتدی، متوسط و پیشرفته، تافل و...)

سوالاتتون (در مورد زبان انگلیسی) رو بفرمایید🌺🌺

👈 خوبه نکات زیر مورد توجه همراهان گرامی قرار گیرد:

⛔ عزیزانی که اصرار به گذاشتن پستهای غیرمرتبط و غیر ضرور دارند، می توانند تاپیک دیگری تشکیل داده یا در فضای خصوصی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند. 

برای احترام به حقوق همدیگه، خوبه که🙋‍♀️سلام، احوالپرسی و تشکر(در قالب مسائل شخصی)، در خصوصی انجام شود. 

از حضور تک‌تک عزیزان جهت ارتقا تاپیک بسیار خرسندم و گاها مجبور به قفل تاپیک یا حذف پیام بزرگواران در صورت انحراف بحث، هستم.

🌷بنابر درخواست عزیزان، آموزش‌ها در همین تاپیک به صورت تصویری، عکس یا متن گذاشته می شود🌷


🌷با آرزوی سلامتی و بهروزی🌷

🤔 سوال:


کانون زبان ایران بهتر یاسفیر؟؟

واینکه میخوام مکالمم فوق العاده بشه


👌جواب:
سلام عزیزم🌹🌹

خوش اومدید به تاپیک؛

١) بعد از تحقیق در مورد محیط آموزشی، مدیریت، مدرسان، روش‌های تدریس، یک جلسه در کلاس جهت برقراری ارتباط با محیط کلاس، دوستان، به خصوص مدرس مربوطه، شرکت کرده، سپس با توجه به ویژگی های خودتان( مثلا آیا با این نوع تدریس، سخت گیری یا نوع برخورد و.... احساس خوبی دارم؟! 🤔) ، جهت ادامه جلسات، تصمیم گیری بفرمایید. (فقط یادتون باشه، هیچ کس به اندازه خودتون، نمی تونه کمکتون کنه؛ حتی عالی ترین اساتید از عالی ترین دانشگاه‌های جهان، بدون تلاش شما، بدترین مدرسان می شوند.) 

٢) الف) تنها راه عالی شدن در مکالمه زبان انگلیسی، صحبت همه روزه در محیط انگلیسی یا با مخاطب انگلیسی زبان هست. 

ب) داشتن مباحثه (همه روزه) با معلم یا دوست مشتاق یادگیری زبان انگلیسی. 

ج) آموزش (تدریس) زبان انگلیسی به افراد دیگر( دوست، آشنا و....) 

د) زبان آموزی داشتم که با دیدن فیلم های انگلیسی، ۴ سال(همه روزه، همه روزه)، بدون هیچ کلاسی، به سطح عالی رسیده بودند ولی بدون داشتن تلفظ دقیق ( که رویش کار شد و خیلی قوی‌تر شدند). 

🌹🌹

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

🤔 سوال:


برای گرفتن تافل یا ایتلس چقدر زمان لازم دارم چن ماه اگه در سطح ابتدایی باشم می تونم ۶ ماهه ایتلس بگیرم


👌 جواب:


سلام عزیزم🌹🌹

به تاپیک خوش اومدید.

کاملا بستگی به تلاش شخص شما داره! 

گلم، زبان آموزی داشتم که در حال پذیرش در یکی از دانشگاههای آمریکا بود؛ و فقط ٢ ماه زمان داشت؛ که تا مکان جدید موسسه رو پیدا کنند و آموزش شروع شود، شده بود ١ ماه و نیم؛ در عرض ١ ماه و نیم، با روزی ١٢ ساعت مطالعه(به خصوص با تاکید روی لغات)، با استرس وحشتناکی که داشتند(به دلیل توقع اطرافیان، دانشجو خوبی در رشته خودشون بودند ولی سابقه فقط یک ترم، مکالمه رو داشتند!) شاید ١١١ از ١٢٠ شدند؛ دقیق نمره شون رو یادم نیست ولی در کل حدودا فقط چند نمره کم آورده بودند😲 اونهم در ibt (تافل اینترنتی)!! که می دونید چقدر خود امتحان سخته (سخت‌تر از نوع Paper (کاغذی) و بدتر محیط امتحان! که ایشون به سر و صداهای کیبورد اطرافیان هنگام تایپ پاسخنامه، در یکی از آزمونهای شبیه ساز، حساس شده بودند و رویشان کار شد تا به این مسائل بی تفاوت باشند!  خودشان از این نتیجه بسیار خوشحال شده و با انگیزه عالی برای دور بعد تلاش کردند( خودشون دیدند که با تلاش زیاد، آنقدر راحت همه چی بدست می آید! 😊)

2731

🤔 سوال:


نه عزیزم من امتحانم سخته.سطح اخر هستم کانون زبان میخوام حتما پاس شم


👌 جواب:


عزیزم، 
دانشجویی بودند که برای یادگیری کتاب زبان انگلیسی( اون هم رشته تخصصی تغذیه!!)، هفته ای ٢ جلسه، ١ ساعت (کمتر یا بیشتر) می اومدند؛ واقعا چنین کتابی با این سطح معلومات دانشجویان، بسیار سنگین و تعداد جلسات واقعا کم بود!! ضمن اینکه علاقه، مخصوصا تلاش دانشجویان به خصوص در زبان تخصصی رشته شان بسیار کمه! و ایشون هم خیلی کم وقت می گذاشتند! اون موقع، برنامه مباحثه همه روزه (پرسش و تمرین لغات، مکالمه و... حضوری یا تلفنی) هم برای مخاطبان یادگیری مکالمه و هم برای چنین دانشجویانی گذاشته شد؛ (برای مباحثه، ایشون شاید هفته ای ٢ یا نهایتا ٣ بار وقت برای مباحثه داشتند! در صورتی که مباحثه باید همه روزه انجام شود) در کمال ناباوری، قبول شدند! بعد هم گفتند بالاترین نمره کلاس رو گرفتند😲

👌بنابراین عزیزان، حتما برنامه مباحثه روزانه رو داشته باشید💯

عزیزم، می تونید

١)اشکالاتتون رو در همینجا 

٢) در خصوصی

٣) یا از طریق واتساپ، سروش، ایتا و.... بفرمایید🌷🌷

🤔 سوال:


تدریی خصوصی هم انجام میدهید؟؟ هزینش چقدر میشه؟؟؟ من مازندرانم هزینه شهرها با هم فرق داره؟؟؟


👌 جواب:


سلام عزیزم🌹🌹

١) بله، تدریس خصوصی هم انجام میشه.
٢)لطفا سطح زبان، تعداد ساعت در روز، تعداد جلسه در هفته، منبع موردنظرتان برای یادگیری رو بفرمایید.  

۴) مطالب زیر شاید در تصمیم گیری کمکتون کنه.


منبع : https://ostadsalam.ir/

عوامل موثر در هزینه تدریس خصوصی: برای درسهای متفاوت و مقاطع تحصیلی متفاوت فرق می کند، به این صورت که هرچه درس سنگین تر باشد و اهمیت بیشتری در آینده ی تحصیلی یا کاری دانش پژوه داشته باشد و همینطور با بالاتر رفتن مقطع از ابتدایی تا دانشگاه، هزینه تدریس خصوصی بالاتر میرود.مثلا هزینه تدریس خصوصی ریاضی کنکور بیشتر از هزینه ی تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی است. فاکتورهای بعدی در تعیین قیمت تدریس خصوصی بر اساس موارد زیر است:


✔️🎓تجربه و سابقه ی کار استاد و تاثیر آن در هزینه تدریس خصوصی: هر چه استاد با تجربه تر، هزینه تدریس خصوصی بالاتر.مثلا هزینه تدریس خصوصی فیزیک یک استاد با سالها تجربه بیشتر از یک استاد تازه کار است.


✔️🎓تدریس به صورت حضوری یا مجازی و تاثیر آن در هزینه تدریس خصوصی: برگزاری کلاس به صورت حضوری شامل هزینه های راه نیز میشود که در کلاس آنلاین  این هزینه کسر می گردد.هزینه تدریس خصوصی آیلتس به صورت حضوری گران تر از هزینه تدریس خصوصی آیلتس به صورت مجازی است.


✔️🎓بعد مسافت و تاثیر آن در هزینه تدریس خصوصی: اگر نیاز باشد استاد برای رسیدن به شاگرد مسافت طولانی طی کند هزینه تدریس خصوصی افزایش می یابد.به این ترتیب کلاس های خصوصی در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها با قیمت بالاتری به نسبت شهرستانها برگزار می گردد.

منبع:

https://www.iranmodares.com/article-index.php?ID=4770

بهترین راهکار برای اطلاع از قیمت تدریس خصوصی زبان: همانطور که بارها و بارها گفته شده است بهترین راهکار برای اطلاع از قیمت کلاسهای خصوصی زبان انگلیسی در سال 98 و 99 و یا هر زمان دیگری مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی زبان و مشاهده هزینه هایی است که مدرسین برای کلاسهای خصوصی خودشان در متن آگهی ذکر نموده اند.

بعضی از قیمتهای ارائه شده برای کلاس خصوصی زبان: در این بخش تعدادی از قیمتهای ارائه شده توسط مدرسین تدریس خصوصی زبان انگلیسی برای جلسات خصوصی زبان ارائه شده است. قیمتهای ارائه شده مربوط به تیر سال 96 است و برای اطلاع از قیمت کلاسهای خصوصی زبان در سایر ایام سال 98 و یا سال 99 و 1400 و .... از روشی که در بالا گفته شد استفاده نمائید.

هزینه هرساعت 40 هزار تومان

هزینه تدریس: توافقی جلسه ای 50-30 هزار تومان (جلسه اول رایگان)

هزینه تدریس: توافقي- جلسه اول رايگان

قیمت تدریس: توافقی

هزینه تدریس: ساعتی 30،000 تومان

هزینه تدریس: توافقی

هزینه تدریس: 50 الی 70

قیمت تدریس: توافقی

هزینه تدریس: توافقی

هر جلسه 40 تا 80..جلسه ی اول رایگان

هزینه تدریس: توافقی

هزینه تدریس: 30 جلسه 3 میلیون تومان

قیمت تدریس: جلسه ای 40 هزاز تومان

هزینه تدریس: هر جلسه 20 هزارتومان

هزینه تدریس: جلسه ای ۴۰۰۰۰تومان

هزینه تدریس: هر جلسه فقط 15000 و 20000

هزینه تدریس: 30هزار تومان

هزینه تدریس: ساعتی20 تا 35 تومان

قیمت تدریس: توافقی

هزینه تدریس: جلسه ای 80 تومان

.......

همانطور که مشاهده می کنید هزینه و قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی در تیر 98 و تابستان 98 جلسه ای بین 20 تا 80 هزار تومان است. در سال 99 و 98 ممکن است کمی متفاوت شده و بالاتر برود.


🤔 سوال:


سلام، برای آموزش بچه ده ساله گه قبلا اصلا آموزشی ندیده برای شروع چه کتابها و سی دی هایی پیشنهاد میدین؟ 

من رشته ام زبانه میخوام تو خونه بهش آموزش بدم


👌جواب:


سلام عزیزم🌹🌹

خوش اومدید به تاپیک

1)مجموعه کتاب‌های Let's Go برای آموزش زبان به کودکان

٢)مجموعه کتاب‌های First Friends برای آموزش زبان به کودکان
٣)مجموعه کتاب‌های Family and Friends برای آموزش زبان به کودکان

منبع: https://www.mrmotarjem.ir/blogs/nine-english-

books-for-kids


و سایت‌های  مختلف دیگه. 

2738

🎯💯 و اما تجربه خودم در مورد زبان آموزان ٧ تا ١٣ سال:


کتابهای Hip Hip Hooray  و Let's go و Pockets و....رو کار کردم که نتیجه هیچ کدوم به اندازه بازی‌هایی که در اون جملات طولانی و سخت(گاها با ماضی نقلی!!😲) رو از کتاب بزرگسالان (Expressways) می گرفتم، خیرکننده نبود.
مطمئن بودم اگه کتاب (Expressways) رو به مادر پدرها نشون می دادم، می گفتند خانم این سخت نیست، این شلوغ نیست و....... ؛ ولی من به قدرت خارق العاده ذهن بچه ها ایمان داشتم و می دونستم بخاطر پاک بودنشون، قدرت حفظ فوق العاده ای دارن! بخاطر همین مکالمه درس اول رو تو یه برگه چاپ کرده و گفتم درس این ترمشون اینه! اومدم با بازی '' مار و پله'' و بازی '' زو '' بهشون جملات مکالمه ای و کلمات یاد دادم؛ آقا کلاس از هیجان رو هوا می رفت حتی بچه ای که خیلی ساکت بود هم، دیگه جیغ می زد😅 و جالب تر اینکه خود بچه ها جملات و کلمات سخت‌تری رو می گفتند که مثلا بحث زمان ساده رو به ماضی نقلی کشونده بودن!! 😲😅 من هم به ناچار(😉) جملات رو برای برنده شدنشون، آموزش می دادم. 

این روش رو تو هتل ۵ ستاره، در کلاس تخصصی مکالمه گردشگری هم پیاده کردم؛ بچه های (از سن مثلا ٢٢ تا ۵٠ خوردی) خسته و کوفته از مهمانداری و بقیه شغل‌ها، می اومدند سرکلاس زبان با اون حال 😖!!
قسمت‌های مختلف یه مکالمه رو تو برگه های  کوچک نوشته، روی ٢ میز جدا، پخش و پلا  کرده و بچه ها رو هم به ۴ گروه جدا میکردم؛ هر نفر از هر گروه، به نوبت، می بایست یک نفس، زو کشان می اومد مکالمات پخش و پلا تو برگه ها رو درست می کرد؛ برای برنده شدن می بایست مکالمات رو خوب خوب حفظ می کردند در نتیجه بجای اینکه هی با خشکی بگم repeat ، repeat (تکرار کنید) ، بدو می رفتند مکالمات رو حفظ می کردند تا گروهشون اول بشه😅 البته با تلفظ درست! 


در مورد کلاس تافل هم، هر جلسه اگه زبان آموزان یه سری لغات رو درست می گفتند، بهشون به عنوان جایزه مروارید می دادم و با نخ روی دیوار می چسباندن و زیرش اسمشون رو می نوشتند که در نهایت به عنوان دستبند ازشون استفاده می کردند هم ١) لغات سخت تافل رو حفظ می کردند و متوجه سختی کار نمی شدند٢) هم در نهایت دستبندی از موفقیتهاشون رو داشتند که حس خیلی خوبی از '' توانستن'' بهشون می داد👉 بسیار بسیار مهم


یکی از بازی‌های مورد علاقه در زمینه چک کردن تلفظ زبان آموزان، یه مرغ دارم ٢ تا تخم مرغ گذاشته. چرا ٢ تا؟ پس چند تا؟ ٣ تا. اینجا اگه زبان آموز زبونش رو بیرون نمی آورد برای ادای صحیح تلفظ ٣، می باخت؛ بخاطر همین دقیق می شدند تلفظ ها رو درست ادا می کنند یا نه! از طرفی اعداد رو هم می بایست از حفظ بودند! 


عزیزم مدرس می بایست نیم ساعت درس داده و ١ ساعت با زبان آموزان مرور کند؛ گلویی واسش نمی مونه، بچه ها هم می گن خیلی سخت گیره! 

ولی با روش‌های بالا، نه معلم سخت گیر و خشک حساب می شه، نه زبان آموز متنفر و فراری و خسته! 


بازی‌های خیلی زیاد دیگه ای که اگه تو اینترنت به انگلیسی سرچ کنید، هست. 


🤔 سوال:


شما کانال نداری ک توش مطلب بزارین؟


👌 جواب:


بله عزیزم؛ کانالها به نام 🎯 انگلیسی خطیر و با آدرس eng_khatir@


✔️ آپارات

https://www.aparat.com/myvideos


✔️ یوتیوب

https://youtu.be/xR-CG9f9Lls


روبیکا✔️

https://rubika.ir/Eng_Khatir


✔️واتساپ
https://chat.whatsapp.com/LhMb8s0IourCaBXvGaSQvS 

همچنین در اینستا، سروش، ایتا، تلگرام، تیک تاک 

سلام عزیزان    

درس اول در مورد تعیین تلفظ در زبان انگلیسی قبل از یادگیری مکالمه هست. تلفظ بریتانیایی یا آمریکایی؟؟


فیلم درس اول در نی نی سایت گذاشته شد ولی متاسفانه قابل مشاهده نیست؛ جهت مشاهده درس اول به لینک زیر در آپارات مراجعه فرمایید  

https://aparat.com/v/RuPV4

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687