2737
2734

قد بچه ها تا حد زیادی به ژنتیک اون ها بستگی داره اما نباید نقش تغذیه در افزایش قد بچه ها رو نادیده گرفت. دادن غذاهای مقوی و مناسب برای افزایش قد کودکان میتونه تا حد زیادی باعث افزایش قد کودکان بشه.


مواد مغذی مورد نیاز برای کمک به قد بلند شدن کودکان


پروتئین


کربوهیدرات: غلات سبوس دار


ویتامین ها: تمام ویتامین ها برای رشد و تقویت لازم هستند. با این حال ، برخی از ویتامین های خاص ، مانند ویتامین D و ویتامین B کمپلکس ، می توانند به طور مستقیم روی قد کودک شما تأثیر بگذارد. بنابراین ، از مصرف توصیه شده از ویتامین ها اطمینان حاصل کنید.


مواد معدنی: مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، آهن ، منگنز و فلوراید برای رشد کودک شما ضروری است. چندین میوه و سبزیجات به همراه مواد معدنی و لبنیات سرشار از مواد معدنی هستند. مصرف کافی از مواد معدنی به تنظیم رشد سالم و افزایش قد کمک می کند.


بهترین غذاها برای افزایش قد کودک

1. تخم مرغ

یک تخم مرغ تقریباً 6.5 گرم پروتئین تأمین می کند و تقریباً تمام اسیدهای آمینه ضروری موجود در آن را دارد  این باعث می شود تخم مرغ منبع پروتئین کاملی باشد که برای رشد اسکلتی کودکان لازم است علاوه بر این ، دارای چندین ماده مغذی دیگر مانند ویتامین D ، فسفر ، اسیدهای چرب امگا 3 ، سلنیوم و ید است که به رشد و نمو کلی کودکان کمک می کند.


2. شیر

پروتئین ، ویتامین هایی مانند ویتامین D و مواد معدنی مانند پتاسیم ، کلسیم ، فسفر و منیزیم موجود در شیر کامل از رشد استخوان پشتیبانی می کند


3. سویا

سویا پروتئین بالایی دارد که معادل پروتئین حیوانی محسوب می شود و یک منبع پروتئین عالی برای گیاهخواران است. مصرف منظم سویا ممکن است به بهبود سلامت استخوان ها کمک کند.


4- گوشت قرمز

گوشت قرمز سرشار از پروتئین و چندین ریز مغذی از جمله آهن است که برای جلوگیری از کم خونی ضروری است. گوشت قرمز همچنین سرشار از چربی اشباع است  و بهتر است خیلی خورده نشود.


5- گوشت بدون چربی

ماهی و مرغ بدون پوست گزینه های ایده آل برای گوشت بدون چربی هستند ، که سرشار از پروتئین اما دارای چربی اشباع کم است. سایر گزینه های گوشت بدون چربی مانند بوقلمون نیز می تواند به کودکان ارائه شود.


6. لوبیا

لوبیا همچنین سرشار از پروتئین، کلسیم و فیبر غذایی است که برای رشد کودک ضروری است.


7. سبزیجات بدون برگ

سبزیجات بدون برگ منبع خوبی برای کلسیم برای کودکانی است که به دلیل عدم تحمل لاکتوز شیر مصرف نمی کنند و منبع خوبی از ویتامین K است که برای سلامتی استخوان ها ضروری است مانند شلغم ، کلم


8- آجیل

آجیل مانند بادام ، پسته و گردو حاوی ترکیبی از پروتئین و کلسیم و اسیدهای چرب امگا 3 است.


9. دانه کنجد، چیا


10. غلات

غلات ممکن است حاوی کلسیم زیادی نباشند اما می توانند منبع منیزیم باشند ، ماده معدنی است که نقش مهمی در ارتقاء سلامت استخوان ها دارد مانند جو دوسر ، جو و غذاهای غنی از قبیل گندم سیاه


11. میوه های غنی از مواد معدنی

نمونه هایی از میوه هایی که دارای کلسیم هستند پرتقال ، زردآلو ، کیوی و آناناس

ورزش منظم را فراموش نکنید. عوامل ژنتیکی، کمبود هورمون رشد، کم کاری تیروئید، سندرم ترنر از جمله عواملی هستند که باعث می شوند کودکان قد مناسبی نداشته باشند.

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   mahsa_ch_82  |  11 ساعت پیش
توسط   niهانیتاha  |  10 ساعت پیش