2737
2734
عنوان

علت خر و پف در بارداری چیه؟

596 بازدید | 1 پست

بعضی خانوم ها در دوران بارداری خر و پف می کنن با اینکه قبلش سابقه خر و پف نداشتن و یا داشتن ولی در بارداری بیشتر خر و پف می کنن. علتش چیه؟


خروپف در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه سوم معمول است. خروپف می تواند بیشتر اوقات بی خطر باشد ، اما در بعضی موارد می تواند ناشی از شرایطی باشد که می تواند بر مادر و نوزاد تأثیر بگذارد.


دلایل خروپف در دوران بارداری چیست؟


احتقان بینی: 

افزایش سطح استروژن در دوران بارداری ممکن است منجر به تورم غشای مخاطی در طول معابر بینی شود. این می تواند تولید مخاط را افزایش دهد و منجر به احتقان در حفره بینی و در نهایت خروپف شود. همچنین ، افزایش حجم خون ممکن است رگ های خونی را گسترش داده و باعث تورم غشاهای بینی شود. این می تواند تنفس را دشوار کرده و منجر به خروپف شود.

خستگی: 

ممکن است هنگام بارداری احساس خستگی شدید کنید و به یک حالت چرت در بیداری مبتلا بشید که در این حالت کنترل عضلات گلو رو نداشته و هوا به سختی عبور و مرور میکنه و منجر به خر و پف میشه.

افزایش وزن: 

افزایش وزن در دوران بارداری ممکن است مقداری چربی اضافی نیز به مناطق گردن و گلو شما وارد کند. این بافت اضافی ممکن است مجاری هوایی را فشرده کند ، تنفس را دشوار کرده و باعث خروپف شود.

osa

خروپف با صدای بلند می تواند یکی از نشانه های انسداد خواب (OSA) باشد

سرماخوردگی و آلرژی: 

سرماخوردگی ، آنفولانزا یا آلرژی ها همچنین ممکن است منجر به خروپف شود زیرا منجر به احتقان بینی می شود ، و این می تواند تنفس را دشوار کند.


راه های درمان خر و پف در بارداری

  • اسپری های بینی یا نوارهایی که به راحتی در داروخانه ها در دسترس هستند یک روش عاری از دارو برای مدیریت خروپف است. آنها ممکن است انسداد راه های بینی را پاک کنند و می توانند از خروپف جلوگیری کنند.
  • یک مرطوب کننده هوا مثل دستگاه بخور در اتاق خواب می تواند احتقان بینی شما را درمان کرده و خروپف را تسکین بخشد.
  • برای بهبود گردش خون در سمت چپ خود بخوابید و به آرامی بخوابید.
  • سر خود را با حداقل دو بالش بالا ببرید تا جریان هوا آزاد شود. این ممکن است تنفس را کاهش داده و خروپف را کاهش دهد.
  • از تجمع کالری بیشتر از حد لازم خودداری کنید. افزایش وزن بیش از حد می تواند یکی از دلایل خروپف باشد.
  • سیگار ، الکل و قرص های خواب را ترک کنید زیرا ممکن است راه های هوایی را مسدود کرده و منجر به خروپف شود. آنها هم برای مادر باردار و هم برای نوزاد خطرناک هستند.
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز