2737
2739
عنوان

چرا نوزادا صورتشون رو می خراشن؟

98 بازدید | 2 پست

حتمت دیدید نوزادا چقدر صورتشون رو می خراشن و گاهی اوقات صورتشون رو زخم میکنن. چه دلایلی باعث میشه کودک صورتش رو خراش میده و چطور میشه اون ها رو از این کار منصرف کرد؟


چرا نوزادان صورت خود را می خراشند؟


دلایل:

1. پوست خشک و خارش دار

خشکی ، خارش و پوسته پوسته شدن پوست یکی از بزرگترین دلایل خراشیدن پوست صورت توسط نوزادان است.  خاک و باکتری ها ممکن است باعث ایجاد جوش و آکنه یا جوش هایی شود که باعث می شود کودک شما صورت خود را خراش دهد.


2. رفلکس نور

نوزادان به نور و صدا حساس هستند. گاهی اوقات چراغ لرزان یا  سر و صدا می تواند آنها را متحیر کند زیرا آنها احساسات جدیدی را تجربه می کنند. وقتی آنها وحشت زده می شوند صورت خود را می خراشند البته ، این یک واکنش غیر ارادی است.


3. آن ها می خواهند صورت خود را کشف کنند.

وقتی کودک در رحم است ، فضای زیادی برای جابجایی یا اکتشاف وجود ندارد. بعد از تولد ، آنها شروع به کاوش در اطراف و قسمت های مختلف بدن خود ، از جمله صورتشان می کنند.


4- دلایل عاطفی

هنگامی که کودک احساس ناراحتی یا نارضایتی می کند او ممکن است در نهایت صورت خود را بخراشد. وقتی کودکان احساس ناامیدی می کنند ، صورت خود را به عنوان نوعی مکانیسم مقابله خراشیده می کنند.


برای اینکه نوزادان صورت خود را نخراشند چه کنیم؟


1. صورت خود را مرطوب کنید

با مراقبت خوب از پوست نوزاد می توانید از خراش دادن صورت توسط نوزاد جلوگیری کنید. به طور مرتب و حداقل دو بار در روز یک لوسیون مرطوب کننده ملایم را روی صورت نوزاد خود بمالید. اطمینان حاصل کنید که لوسیون با استفاده از مواد طبیعی تهیه شده و عاری از پارابن ، سولفات ها و مواد شیمیایی مضر است زیرا می توانند باعث ایجاد حساسیت شوند یا برای پوست کودک سمی باشند.


2. مراقب ناخن های نوزاد شوید

هر هفته یک بار ناخن های نوزاد را کوتاه کنید. ناخن های کودک به سرعت رشد می کند. کوتاه کردن ناخن ها مانع از زخم شدن صورت هنگام خراشیدن صورت آن ها می شود.


3- از دستکش استفاده کنید


آیا خراشها می توانند به یک زخم تبدیل شوند؟


ناخن های نوزادان به اندازه کافی قوی نیستند که بتوانند باعث ایجاد زخم در پوست شوند. حتی با خراشیدن مداوم ، بیشترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چند علامت جزئی روی صورت است که با گذشت زمان از بین می روند. ناخن های آنها به اندازه کافی تیز نیستند که پوستشان را سوراخ کنند ، بنابراین لازم نیست نگران خونریزی باشید.


اگر منطقه خراشیده شده شروع به خونریزی کند چه باید کرد؟


  •  منطقه خراشیده شده را بعد از حمام خشک کنید. می توانید از کرم اگزما یا لوسیون ملایم طبیعی بر روی صورت او استفاده کنید. این باعث آرامش پوست او شده و از خارش جلوگیری می کند.
  • اگر متوجه شدید کودک شما هنگام شب صورت خود را خراشیده و صورت او خونریزی می کند:
  • دستان خود را به خوبی بشویید.
  • از پارچه یا بانداژ ضد عفونی استفاده کنید و فشار صحیح روی زخم را اعمال کنید تا خونریزی متوقف شود.
  • ناحیه آسیب دیده را با آب ولرم و صابون ضد حساسیت بشویید.
  • بگذارید ناحیه خراشیده شده به مرور زمان بهبود یابد و به محض بهبودی کامل ، حتماً روزانه پوست او را مرطوب کنید.

من همیشه فکر میکردم چون زیاد اختیار دستاشونو ندارن این کار رو میکنن 

خداراشکر میکنم که خونه خریدم توی یه محله خوب  و مستقل زندگی میکنم شوهرم یه شغل خوب داره و پسرامم هم کنارش هستن زندگیم پر از حس های قشنگ و مثبت هست خانوادم با خیال راحت میان خونم خوشحالم (از خدا میخوام روزی واقعا زندگیم اینطوری بشه)

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   mahsa_ch_82  |  2 ساعت پیش