2737
2739
عنوان

فواید خوردن گرمک در دوران بارداری

4054 بازدید | 0 پست

فصل تابستونه و گرمک یکی از میوه هاییه که به وفور یافت میشه اگه باردارید و قصد خوردن گرمک دارید این متن رو بخونید تا با فواید و مضرات خوردن گرمک در بارداری آشنا بشید.


آیا خوردن گرمک در دوران بارداری بی خطر است؟

خوردن گرمک در دوران بارداری به شرطی که به اندازه مصرف شود بی خطر است و حتی بسیار مفید است زیرا از نظر کالری و ارزش غذایی گرمک میوه مفیدی برای زنان باردار محسوب می شود.


با یان حال مراقب باشید گرمک می تواند حاوی باکتری های لیستریا باشد البته تا زمانی که به خوبی آن ها را بشویید، خوردن گرمک بی خطر است، برای خوردن گرمک پوشش بیرونی آن را به خوبی پوست بگیرید.


ارزش غذایی گرمک


انرژی - 34 کیلوکالری

کربوهیدرات - 8.6 گرم

پروتئین - 0.84 گرم

چربی - 0.19 گرم

شکر - 7.86 گرم

فیبر غذایی - 0.9 گرم

تیامین (B1) - 0.017mg

ریبوفلاوین (B2) - 0.026mg

Niacin (B3) - 0.734mg

پانتوتنیک اسید (B5) - 0.105mg

پیریدوکسین (B6) - 0.072mg

فولات - 21 میکروگرم

کولین - 7.6mg

ویتامین A - 3382 IU

ویتامین E - 0.05mg

ویتامین C - 36.7mg

ویتامین K - 2.5mcg

پتاسیم - 267mg

سدیم - 1 میلی گرم

مس - 41 میکروگرم

کلسیم - 9mg

فسفر - 15mg

آهن - 0.21mg

روی - 0.18mg

منیزیم - 12mg

منگنز - 0.041mg


فواید گرمک در دوران بارداری


ارزش غذایی طالبی بسیار زیاد است. این مایعات و الکترولیتها را در بدن متعادل می کند و گرمای بدن را کنترل می کند. مزایای فوق العاده داشتن طالبی عبارتند از:


1. رشد شناختی کودک را تقویت می کند

ویتامین A موجود در گرمک برای رشد جنین در رشد عملکردهای شناختی سالم و جلوگیری از هرگونه ناتوانی مادرزادی بسیار مهم است. ویتامین A از رشد قلب ، ریه ها ، کلیه ها ، چشم و استخوان کودک شما پشتیبانی می کند.


2. در شکل گیری استخوانها و دندانهای سالم کمک می کند

مقدار کلسیم موجود در گرمک به شکل گیری سالم استخوان ها و دندان در کودک شما کمک می کند. کلسیم در دوران بارداری هم برای مادر و هم برای کودک ضروری است.


3. گرمک از کم خونی بارداری جلوگیری می کند

مقدار آهن موجود در گرمک به تولید سالم هموگلوبین کمک می کند


4. فسفر موجود در گرمک انقباض عضلات می شود

فسفر برای انقباضات عضلانی فعال هنگام زایمان ضروری است. همچنین به لخته شدن خون ، عملکرد کلیه ، هدایت عصب ، ترمیم بافت و عملکرد قلب کمک می کند.


5. گرمک دارای خاصیت ضد انعقادی است

گرمک حاوی ضد انعقادهای فراوان است و از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند. لخته ها خطر انسداد رگ های خونی ، نارسایی کلیه و سکته قلبی در مادران را ایجاد می کنند.


6. گرمک در بارداری با عفونتهای شایع مبارزه می کند

ویتامین C به شما کمک می کند تا با عفونت های جزئی آزار دهنده مانند سرفه ، سرماخوردگی و آنفولانزا در دوران بارداری نبرد کنید. این ویتامین همچنین برای رشد کودک نیاز به یک سیستم ایمنی سالم دارد.


7.  یبوست را درمان می کند

محتوای بالای آب موجود در گرمک باعث حفظ  مایعات و الکترولیت ها در بدن می شود. خاصیت خنک کننده آن گرمای تولید شده در بدن را کنترل می کند و بنابراین از یبوست جلوگیری می کند.


8. ویتامین B1 مسائل مختلفی را درمان می کند

تیامین یا ویتامین B1 در ضمن مبارزه با چندین مسئله قبل از تولد به شکل گیری سالم سیستم عصبی مرکزی در کودک شما کمک می کند. این ویتامین همچنین به کنترل احساس شدید حالت تهوع صبحگاهی در سه ماهه اول بارداری کمک می کند. همچنین برای بهبود کیفیت شیر مادر بعد از زایمان بسیار مهم است.


9.  سطح فشار خون را تنظیم می کند

پتاسیم موجود در گرمک میزان نوسان فشار خون را در طول دوره بارداری تنظیم می کند.


10. گرمک برای خانمهای باردار دارای اضافه وزن ایده آل است

اضافه وزن در دوران بارداری می تواند خطر بالای سقط جنین ، زایمان زودرس و فشار خون بالا را به همراه داشته باشد. کالری موجود در گرمک بسیار ناچیز است ، بنابراین یک جایگزین عالی برای غذاهای چرب است. این یک جایگزین بدون چربی و کلسترول است.


11. کمک به هضم

گرمک در هضم غذایی که مصرف می کنید کمک می کند. این به شما کمک می کند تا از سوزش سر دل ، اسیدیته ، تشکیل گاز یا هرگونه مشکل گوارشی دوری کنید.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز