2737
2734

سخت ترین کنکور جهان در کره جنوبی ، آزمون ورودی دانشگاه های کره حدودا یک روز طول می کشد و این کنکور در دومین پنجشنبه ی نوامبر برگزار می شود.

دومین پنجشنبه نوامبر هر سال، نفس در سینه خیابان‌های سئول، این شهر شلوغ حبس می‌شود. بانک‌ها و اداره‌ها موقتا تعطیل می‌شوند و پدر و مادرها، با عکس کودکانشان در دست، به معابد خالی هجوم می‌برند. کلیساها جلسات ویژه دعای دسته جمعی برگزار می‌کنند. برج‌های کنترل، موقتا به هیچ هواپیمایی اجازه فرود یا صعود از باند فرودگاه نمی‌دهند. ارتش امریکا و کره جنوبی موقتا از شلیک گلوله و عملیات هوایی دست برمی‌دارند. اتحادیه‌ها و معترضین سیاسی حتی اعتصابات و تظاهراتشان را به تعویق می‌اندازند.


هر از چندگاهی صدای آژیر ماشین پلیس، سکوت خیابان‌های شهر را می‌شکند. از جین یانگ لی، دانش آموز کره‌ای درباره همین آژیرها می‌پرسم. می‌گوید:


“روز آزمون، پلیس‌ها همه آماده باش هستند. پلیس، دانش آموزهایی را که تاخیر کرده‌اند، تا محل آزمون اسکورت می‌کند. بعد، وقتی نوبت آزمون شنیداری زبان انگلیسی می‌رسد، هیچ هواپیمایی حق ندارد فرود بیاید یا بلند شود که یک وقت صدای هواپیما مزاحم آزمون دانش آموزها نشود”


هر سال گروهی متشکل از حدود ۵۰۰ معلم از سرتاسر کره جنوبی انتخاب می‌شوند و به مدت یک ماه به مکانی نامعلوم در استان کوهستانی گنگوان منتقل می‌شوند. اعضای گروه حق ندارند از هدف این سفر با کسی حتی همسرانشان حرف بزنند و باید بهانه‌ای بتراشند. هنگام ورود به کمپ طراحی سخت ترین کنکور  ، تلفن‌های همراهشان را تحویل می‌دهند و عملا به مدت یک ماه از ارتباط با دنیای بیرون محروم می‌شوند.

آرامش دو گیتی تفسیر این ۲ جملست: به من چه؟ ؛ به تو چه؟

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
2740
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   mahsa_ch_82  |  10 ساعت پیش