2737
2734

تحقیقات محدود موجود در این مورد نشان داده است که رنگها در دوران بارداری بی خطر هستند. مواد شیمیایی در رنگهای دائمی و نیمه دائمی سمی نیستند. همچنین خطر جذب رنگ مو توسط پوست برای رسیدن به جنین بسیار کم است.


کارشناسان در مورد رنگ مو در بارداری چه می گویند؟


از آنجا که شواهد کافی وجود ندارد ، متخصصان توصیه می کنند که فقط با رنگ موهای مطمئن موهای خود را رنگ کنید. پوست در دوران بارداری حساس تر از زمان های دیگر است بنابراین بیشتر مراقب باشید.


بیشتر متخصصان استفاده از رنگ موهای طبیعی را در این مدت توصیه می کنند.


راه های طبیعی برای رنگ کردن موهای شما در دوران بارداری


چندین گزینه طبیعی رنگ وجود دارد که ممکن است نه تنها در دوران بارداری بلکه پس از زایمان نیز امتحان کنید. یکی از لیست های زیر را انتخاب کنید:


حنا: پودر حنا ، جوشانده چای و آب لیمو را مخلوط کنید. آن را به طور مساوی در تمام موها بمالید ، بگذارید خشک شود و با استفاده از یک شامپوی ملایم آن را بشویید. سایه موهای شما را سایه چشم یا سایه قرمز-نارنجی می بخشد.


قهوه: با دم کردن نصف فنجان اسپرسو یک فنجان قهوه بو داده تیره تهیه کنید. آن را با نصف فنجان تهویه مطبوع کاملاً مخلوط کنید. روی موهای تمیز و مرطوب بمالید ، یک ساعت بگذارید و آن را بشویید. موهای شما را تیره می کند و همچنین به موهای خاکستری رنگ اضافه می کند.


چای بابونه: جوشانده چای غلیظ موهای شما را سبک کرده و موهای خاکستری را نیز می پوشاند. موها را با آب مرطوب کنید و چای بابونه را بمالید ، بگذارید یک ساعت بماند و بعد بشویید. این رنگ روشن و زیبایی به مو می بخشد.


آب هویج: به موهای شما سایه ای مایل به قرمز و نارنجی می بخشد که برای دو هفته دوام می آورد. آب هویج را با روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کرده و روی موها بمالید. بگذارید یک ساعت بنشیند و با سرکه سیب بشویید. اگر سایه قرمز عمیق تری می خواهید ، به جای آب هویج از آب چغندر استفاده کنید.


چگونه با خیال راحت موهای خود را رنگ کنید؟


  • صبر کنید تا به سه ماهه دوم برسید: در 12 هفته اولیه بارداری ، کودک شما در مرحله آسیب پذیر قرار دارد و متخصصان توصیه می کنند از هرگونه مواد شیمیایی مضر استفاده نکنید.
  • انتخاب راه جایگزین به جای رنگ کردن مو: روشی که رنگ فقط روی ساقه مو اعمال می شود ، مانند هایلایت را انتخاب کنید.
  • رنگ موهای بدون آمونیاک و نیمه دائمی باشید زیرا آنها حاوی سفید کننده نیستند و قرار گرفتن در معرض سموم و مواد شیمیایی را کم می کند.
  • موهای خود را در یک فضای باز رنگ کنید که در آن بتوانید هوای تازه تنفس کنید و نه گازهای سمی..

کدام رنگ مو بهتر است در دوران بارداری استفاده شود؟


هر رنگ مو که فاقد آمونیاک ، پارابن ، پراکسید ، رزورسینول و پار فنیلن دی آمین باشد ، در دوران بارداری قابل استفاده است. برای سازگاری آن با پوست خود ، حتی اگر می خواهید محصولی ایمن خریداری کنید ، رنگ را آزمایش کنید.


چگونه یک رنگ مو را تست کنیم؟


صرف نظر از نام تجاری

قبل از اینکه رنگ را روی موهای خود بمالید  رنگ را روی قسمت داخلی آرنج بمالید و بگذارید خشک شود. اگر دچار خارش ، قرمزی ، درد یا تورم شد ، آن را بشویید و از رنگ استفاده نکنید


اقدامات احتیاطی در هنگام استفاده از رنگ مو


  • مواظب باشید که رنگ در تماس با چشم و پوست شما قرار نگیرد.
  • از مارک های قابل اعتماد بخرید زیرا رنگهای ارزان تر ممکن است به موهای شما آسیب برساند.
  • برای شستشوی رنگ از شامپو و تهویه مطبوع با کیفیت استفاده کنید.
  • پوست سر خود را کاملاً بشویید تا از جذب رنگ جلوگیری شود.
  • اگر پوست شما خارش دارد ، تورم ، بثورات پوستی ، خارش شدید در پوست سر یا سرگیجه مشاهده می کنید به پزشک بروید.

احتیاط شرط عقل هست 

و احتیاط میگه نباید رنگ کرد 

چندسال ناباروری داشتیم، تجربه رفتن به طب سنتی، iui ،ivfو همچنین تجربه بارداری سخت .لکه بینی،هماتوم ،جفت سرراهی سوراخ شدن کیسه اب و استراحت مطلق و..،در اخر تجربه بزرگ کردن دوتا فسقلی نارس یک کیلو نیمی تقریبا دارم🤕😍.دوستان هرکی سوال داره در این موردها حتما و با کمال میل پاسخ میدم،فقط صلوات برای سلامتی فسقلی هام یادتون نره ،مرسی❤️💋

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز