2733
2734
عنوان

زانو درد در کودکان

12158 بازدید | 7 پست

بعضی از بچه ها در سنین پایین زانو درد دارن و بعد از اینکه کمی بازی می کنن یا میدون دچار زانو درد میشن. علت زانو درد کودکان و راه درمان اون چیه؟ تشخیص زانو درد کودکان و راه پیشگیری از اون رو هم بهتره بدونید.


علل درد زانو در کودکان


1. عفونت باکتریایی


عفونت باکتریایی در ناحیه زانو می تواند باعث درد و تورم شود ، بنابراین مانع راه رفتن کودک می شود. در صورت مشاهده هرگونه التهاب در ناحیه زانو یا اطراف آن ، احتمال ایجاد یک چرک در مفاصل زانو وجود دارد.


2. آرتروز


آرتریت در کودکان از سن 6 ماهگی تا 16 سالگی می تواند رخ دهد. مفاصل گرم یا قرمز زانو به همراه تورم در اطراف مفاصل نشانه ای از آرتروز کودکان است. در كودكان ورزشکار درد زانو معمولاً در قسمت قدامی (یا جلوی) زانو اتفاق می افتد.


3. بیماری اسگود-شلاتتر


این بیماری شایع در زانو معمولاً در کودکانی که به سن بلوغ می رسند یا کودکانی که زیاد ورزش می کنند، رخ می دهد. این بیماری باعث ایجاد التهاب زانو در ناحیه ای می شود که استخوان ساق پا به کلاهک زانو متصل می شود.


4. زانوی جامپر


این یکی دیگر از بیماری های زانو است که بر روی تاندون پاتلار تأثیر می گذارد (تاندونی که باعث می شود زانو به دنبال پریدن یا چمباتمه زدن راست شود). پرش بیش از حد و یا چمباتمه زدن در کودکان فعال می تواند فشار شدیدی به تاندون پاتلار وارد کند ، در نتیجه باعث آسیب دیدگی به الیاف تاندون می شود. علائم شایع زانوی جامپر تورم یا درد درست در زیر سر زانو است.

به کودکان مبتلا به این بیماری توصیه می شود تا زمان کاهش تورم تمام فعالیت های ورزشی یا پرش را متوقف کنند.


5- صدمات زانوی نرم


در کودکان دارای فعالیت جسمی شایع است ، صدمات زانو در بافت نرم ناشی از استفاده بیش از حد یا فشار بر روی عضلات زانو ، رباط ها و تاندون ها است. روش RICE که شامل استراحت ، بسته های یخ ، فشرده سازی (استفاده از باند) ، می تواند باعث بهبودی در بهبود این آسیب ها شود.


6. سندرم درد پاتلوفمورال


سندرم درد پاتلوفمورال ، که به عنوان PFS یا زانوی دونده نیز شناخته می شود ، در قسمت قدامی زانو رخ می دهد. PFS در بین نوجوانان و ورزشکاران جوان به دلیل فشار بیش از حد وزنه بر روی زانو یا زانو در ناحیه زانو ایجاد می شود. کودکان مبتلا به PFS هنگام انجام چمباتمه زدن ، پریدن یا خم شدن زانو درد زانو را تجربه می کنند. روش RICE برای درمان این بیماری نیز مفید است.


7. تاندونیت کوادریسپ


تاندونیت کوادریسپ نتیجه آسیب یا فشار ناشی از عضلات چهار سر ران در زانو است. این شرایط در نوجوانان جوانی که در ورزش هایی مانند فوتبال یا دو و میدانی یا فعالیت هایی که شامل دویدن زیاد است ، شایع است. در کنار تورم و ضعف ، کودک مبتلا می تواند در ناحیه تحتانی ران ، دقیقاً بالای پاتلا ، درد را تجربه کند.


علائم زانو درد در کودکان

در بسیاری مواقع درد زانو در کودکان به دلایل فعالیت زیاد و یا روند رشد ان ها است و کاملا طبیعی است اما نباید همیشه به این دلیل از آن غافل شد.

با مشاهده موارد زیر دقت کنید:

  • فرزند شما قادر به راه رفتن یا تحمل وزن خود بر روی زانوها نیست.
  • به نظر می رسد زانوی کودک شما تغییر شکل یافته است.
  • فرزند شما درد شدید را تجربه می کند.
  • تورم و بی حسی زیاد در نزدیکی ناحیه زانو وجود دارد.

درمان زانو درد در کودکان


1. زانو را استراحت دهید

2. کمپرس آب یخ

3. بستن زانو

4- زانوی کودک را روی بالش قرار دهید تا از زمین بالاتر باشد

5- ماساژ در صورت نبود تورم


نکاتی برای جلوگیری از مشکل زانو در کودکان


تقویت ماهیچه ها و استخوان های زانو از طریق ورزش

کنترل وزن کودکان

گرم کردن قبل از بازی و ورزش

یادگیری روش های صحیح ورزش کردن

استفاده از کفش های ورزشی

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!😥 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷



2731

بچه من ۹ ماهه هست و چند روز تب داشت بدون هیچ علائم دیگه که دکتر گفت تب ویروسی هست

بعد متوجه شدم که زانوش درد داره

دکتر بردم سونو نوشت که مشخص شد یکی از زانوهاش عفونت داره

الان بستری هست و آنتی بیوتیک میگیره 

دکترا میگن باید مایع دور زانوش رو بیرون بکشیم

خیلی نگرانم . شما اطلاعاتی ندارین؟؟؟


یارب نظر تو برنگردد

سلام.من الان۱۶سالمه و ساییدگی زانو دارم تقریبا از ۱۴ سالگی در اثر فوتبال.استخوان اضافه هم داره.اولش اهمیت نمیدادم و بازی میکردم اما الان دیگه مرائات میکنم و دردش خیلی کم تر شده .راستی اون زانوم که درد میکنه اطراف زانوم لاغر تر شدم و رون پام هم از اون یکی یکم لاغر تر شده چیکار کنم؟

دکتر بهم گفته که تا ۱۸سالگی خوب میشه.

یعنی تا ۱۸ سالگی رشد عضروف ادامه داره و ممکنه خوب بشم؟همه دوستام الان فوتبال بازی میکنن من باید حسرت بخورم💔ممنون میشم کمکم کنید.

سلام پسر من الان چهارساله اس از  وقتی راه رفتن یاد گرفته در رفتگی زانو داره همش می‌بردیم پیش شکسته بند زانوش رو جا مینداخت تا الان که چهار سالشه  چیکار کنم خیلی غصه میخورم اگه مشکلش تا بزرگسالی خوب نشه ؟؟؟

پسر من همیشه میگفت مامان بغلم کن پام درد میکنه باور نمیکردم میگفتم بخاطر اینه که بغلش کنم اما دیشب داشت باهام حرف می‌زد یهویی بدون دلیل افتاد زانوش خورد تو زمین بهش گفتم چت بود گفت نمیدونم یهویی افتادم دوباره پاهاش شل شد بیوفته خودش رو گرفت گفت مامان قبلن هم یه بار ایطوری شدم از ترس دارم میمیرم صدای استخون زانوش میاد وقتی راه میره

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز