2737
2739
عنوان

10 ماده غذایی برای کودک 16 ماهه

7862 بازدید | 2 پست

بچه ها در 16 ماهگی رشد سریعی دارن و نیاز به دریافت مواد غذایی مناسب دارن تا رشد خوبی داشته باشن بعضی از بچه ها کم اشتهان  و ممکنه خیلی بد غذا بخورن و شما مامانارو دچار زحمت کنن. در 16 ماهگی خوردن چه مواد غذایی برای بچه ها مفید و بی ضرره؟ یه لیست از مواد غذایی مفید برای کودک 16 ماهه رو در ادامه میبینید:


بهترین مواد غذایی برای کودک 16 ماهه


1. غلات:

گندم، جو، برنج، پاستا، نان قهوه ای و سایر مواد غذایی حاوی غلات را می توانید در وعده غذایی کودک 16 ماهه تان قرار دهید زیرا او به آن ها نیاز دارد تا سلولهای مغذی اش ساخته شود و رشد خوبی داشته باشد.

2. شیر:

در 16 ماهگی حتی می توانید شیر گاو به کودکتان بدهید. یک کودک 16 ماهه باید روزانه 350 تا 400 میلی لیتر شیر در روز بخورد اما نه بیشتر چون ممکن است اشتهای او را برای خوردن سایر مواد غذایی کم کند.

3. ماست:

اگر کودک شما شیر را دوست ندارد ، می توانید ماست را جایگزین آن کنید. سه وعده ماست در روز برای رشد کودک 16 ماهه کافی است. ماست را می توانید با میوه مورد علاقه کودکتان مخلوط کنید و به عنوان یک میان وعده خوشمزه به او بدهید.

4. میوه ها:

رنگ های مختلف ، عطرها ، بافت ها ، سلیقه ها ، شکل ها و اندازه میوه ها مطمئناً مورد توجه کودک نو پا شما خواهد بود. بنابراین هر روز میوه تازه ای به او میل کنید تا جوانه های طعم خود را به روشی سالم بچشید. می توانید میوه های فصلی را به او پیشنهاد دهید.

5. مرغ:

تقریباً 15٪ بچه های زیر سه سال آهن کافی دریافت نمی کنند به خاطر همین باید غذاهای سرشار از آهن را در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید. مرغ منبع بسیار خوبی از آهن است و معمولا کودکان طعم آن را دوست دارند.

6. سبزیجات:

گیاهان منبع اصلی ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبرهستند. اضافه کردن سبزیجات به رژیم غذایی کودک برای بالا بردن سطح ایمنی او ضروری است و از او در برابرعفونت ها و بیماری های مختلف محافظت می کند. سبزیجات را به سوپ و غذاهای دیگر اضافه کنید تا به میزان کافی به بدن آن ها برسد.

7. لوبیا و حبوبات:

لوبیا و حبوبات دیگر مانند عدس و نخود منبع غنی از پروتئین ، آهن ، فیبر و ویتامین های گروه B هستند. شما می توانید لوبیای پخته شده را به عنوان صبحانه به کودک 16 ماهه تان بدهید و یا عدس را به سوپ اضافه کرده و در وعده شام به او بدهید.

8. تخم مرغ:

تخم مرغ ها سرشار از پروتئین ها و سایر مواد مغذی ضروری برای کودکان هستند. شما می توانید این غذای مقوی را به شکل های مختلف به کودک 16 ماهه تان بدهید.

9. ماهی:

مغز کودک شما به چربی های اساسی مانند EPA و اسیدهای چرب امگا سه نیاز دارد تا به خوبی رشد کنند. این چربی های سالم عمدتا از ماهی ها تهیه می شوند. در 16 ماهگی حتما ماهی را در برنامه غذایی کودکتان قرار بدهید و سعی کنید ماهی هایی را انتخاب کنید که جیوه کمتری باشند مثل قزل آلا.

10. فرنی:

فرنی به عنوان صبحانه برای کودک 16 ماهه بسیار توصیه می شود. فرنی یک منبع عالی از مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و فیبراست.

پسر من ی روزایی غذا میخوره ی روزایی نمیخوره. من اصرار بر خوردنش نمیکنم چون همیشه ج عکس داده. مشکلم اینه که نمیزاره تا صبح بخوابم. گشنه ش میشه دائم شیر میخوره. از دیشب ی ساعت هم نتونستم بخوابم

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز