2733
2734

اگه نوزاد یا کودک زیر دو سال داشته باشید حتما پیش اومده که موقع خوردن میگو و ماهی و سایر غذاهای دریایی به این فکر کنید که اگه مقداری از این غذاها به کودکم بدم براش مشکلی پیش میاد یا نه؟


فواید غذاهای دریایی برای نوزاد چیه؟ عوارض احتمالی خوردن میگو و ماهی برای نوزاد چیه؟ کودک از چه سنی میتونه میگو و ماهی بخوره؟ و ....


مزایای غذاهای دریایی برای نوزادان و کودکان:


شما می توانید ماهی را یک یا دو ماه بعد از اینکه شروع به دادن غذای جامد به او کردید شروع کنید. فقط باید مراقب برخی حساسیت هایی که ممکن است بعد از خوردن غذاهای دریایی برای او به وجود بیاید باشید.


1. غذاهای دریایی برای کودکان مفیدند چون سرشار از مواد مفید هستند:

ماهی های چرب و غذاهای دریایی بسیار مغذی هستند. بزرگسالان و بچه ها باید به طور ایده آل در هفته دو بار ماهی بخورند. ماهی حاوی چربی بدون اشباع، سرشار از ویتامین D ، پروتئین و ویتامین های گروه B است.


2. ماهی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 برای کودکان مفید است:

سطح بالای اسیدهای چرب امگا 3 موجود در غذاهای دریایی باعث تقویت رشد مغز نوزاد شما می شود و ایمنی و بینایی او را تقویت می کند. ماهی بهترین منبع DHA ، یک اسید چرب امگا 3 ضروری است.


3. خوردن غذاهای دریایی می تواند خطر ابتلا به اگزما در کودکان را کمتر کند:

کودکانی که قبل از 9 ماه شروع به خوردن ماهی می کنند ، خطر ابتلا به اگزما در آن ها کاهش می یابد.


خوردن چه میزان غذای دریایی برای کودک مجاز است؟


بعد از اینکه کودک شما شروع به خوردن مواد غذایی جامد کرد ، هر هفته 2 تکه کوچک ماهی كم جیوه به او بدهید. اگر او را از شیر مادر گرفته اید ، می توانید هفته ای حدود 200 گرم ماهی به او بدهید.


خطرات غذاهای دریایی برای نوزادان


با وجود بسیاری از مزایای شگفت انگیز غذاهای دریایی، شما باید ایمن ترین گزینه را برای کودک خود انتخاب کنید. برخی غذاهای دریایی می توانند حاوی آلاینده های محیطی مانند جیوه و PCB باشند که می توانند به سیستم عصبی در حال توسعه نوزاد آسیب برساند.


غذاهای دریایی خام یا پخته نشده حاوی باکتری های مضر هستند که می تواند منجر به استفراغ ، تب و اسهال در کودکان شود.


آلودگی ها معمولاً در چربی و پوست غذاهای دریایی جمع می شوند، بنابراین قبل از پختن غذاهای دریایی چوست و چربی آن ها را به خوبی تمیز کنید.


مراقب استخوان های ریز ماهی ها باشید.


می توانید غذاهای دریایی را با سبزیجات که کودک شما دوست دارد مخلوط کنید.


علائم آلرژی کودکان به ماهی و میگو:

غذاهای دریایی می توانند بسیار حساسیت زا باشند ، بنابراین باید بدانید که آلرژی ناشی از خوردن ماهیو میگو در کودکان را چگونه تشخیص دهید. آلرژی به ماهی معمولا چند ساعت یا چند دقیقه بعد از مصرف ماهی شروع می شود. در این صورت کودک خود را نزد پزشک ببرید:

  • ورم صورت
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • خارش
  • تحریک پذیری
  • راش یا کهیر
  • تنفس دشوار
  • خس خس سینه

خلاصه:

ماهی رو میشه 2 ماه بعد از زمانی که شروع به دادن غذاهای جامد به کودک می کنید به غذای کودک اضافه کنید ولی از اونجایی که ماهی یک غذای حساسیت زاست و ممکنه مشکلاتی برای کودک شما بوجود بیاره بهتره بعد از یک سالگی و نزدیک به 2 سالگی غذاهای دریایی مثل ماهی و میگو رو به کودکانتون بدید. به خصوص برای میگو خوردن کودک باید بیشتر صبر کنید.

بچه ها باورتون میشه!!!

دیروز جاریمو بعد مدت ها دیدم انقدر لاغر شده بود از خواهر شوهرم پرسیدم چطور انقدر لاغر شده، بهم گفت از اپلیکیشن زیره رژیم گرفته، من که از کافه بازار دانلود کردم و شروع کردم لینکشو میزارم شمام شروع کنید تا الان که راضی بودم.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز