2752
2734
عریف داروهای قاچاق:

داروهای قاچاق به داروهایی اطلاق می گردد که به صورت غیر قانونی و بدون داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی وارد کشور شده و عرضه می گردد.بسیاری از داروهای قاچاق تقلبی و در داخل یا در کشورهای همسایه با کپی کردن جلد و بروشور داروی اصلی تهیه می شوند و نه تنها ماده مؤثره دارویی ندارند بلکه به دلیل استفاده از ترکیبات شیمیایی غیر استاندارد که در تهیه و ساخت این داروهای تقلبی به کار می رود،همواره عوارض زیان باری روی سلامتی افراد جامعه دارند. در بعضی مواقع تاریخ اعتبار واقعی مصرف کالا گذشته اما در پوشش با تاریخ معتبر قرار داده شده است و همچنین به دلیل شرایط نگه داری این نوع داروها و نوع عرضه آن،بسیار پیش می آید که حتی داروی فاسد بدست بیمار می رسد که دارای عوارض بسیار خطرناک است.

شناسایی داروی مجاز از قاچاق و تقلبی:
هر گونه دارویی که خارج از مراکز مجاز توزیع دارو تهیه و عرضه می گردد،غیرمجاز و یا تقلبی می باشد. مراکز مجاز توزیع دارو دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کشور می باشند(نظیر داروخانه ها)
داروهایی که از شبکه های ماهواره تبلیغ می شوند فاقد مجوز بهداشتی از وزارت بهداشت و درمان می باشند.و به عنوان یک داروی قاچاق و تقلبی مصرف آن ها عوارض خطرناکی را برای مشتریان این داروها به همراه دارد.
داروهای وارداتی مجاز و مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان باید دارای برچسب فارسی نویس حاوی مشخصات زیر باشند:
1- نام محصول
2- نام تجاری محصول
3- شماره،مجوز ورود از وزارت بهداشت
4- مورد مصرف
5- نام کشور و شرکت سازنده
6- نام شرکت وارد کننده
7- تاریخ تولید و انقضاء و شماره سری ساخت
کد اصالت دارو
یکی از راههای تشخیص مجاز بودن داروها که در سال های اخیر در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد و کارآمد هم می باشد استفاده از کد اصالت دارو است. در این طرح که توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به اجرا در آمده،به هر داروی وارداتی یک کد اصالت داده می شود که بر روی بسته بندی داروها چسبانده می شود. فرد مصرف کننده می تواند با ارسال کد اصالت از طریق پیامک به شماره2000404 و یا از طریق سایت www.iranesalat.org از مجاز و یا غیر مجاز بودن دارو مطلع شود.(برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت فوق الذکر مراجعه کنید)
استفاده از داروهای قاچاق،تقلبی،تاریخ گذشته و فاقد پروانه ساخت تهدید جدی برای سلامت شماست.دقت و توجه شما به مشخصات بر چسب در هنگام خرید اقلام دارویی و بهداشتی و خرید دارو از مراکز مجاز تهیه و توزیع دارو(داروخانه) گامی مؤثر در جلوگیری از قاچاق کالا و اطمینان خاطر شما از سلامت فرآورده می باشد.

منبع: http://rud.bpums.ac.ir/Fa/Announce-345.htm
پسرم، مرد کوچک زندگی من! تمام عشقم در تو خلاصه می‌شود. جان دلم تا ابد دوستت دارم..‌.

من برای جای ترک های پوستی بعد از زایمانم از روغن آنتی استرچ مارک برند آنانه استفاده کردم که یک برند سوییسی بود.

 برای من واقعا مثل معجزه عمل کرد. حتما تو دوران بارداری قبل از ایجادترک ها یا تا وقتی که ترک ها هنوز قدیمی نشدن و قرمز هستن استفاده کنید که زود برطرف بشه. برای ترک های ایجاد شده با چاقی یا لاغری هم عالیه. لینکشو میزارم چون میدونم دغدغه خیلی از ماماناس

2731
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز