2737
2739
عنوان

24 صفـــــر #یوم‌الخمیس

112 بازدید | 0 پست

#پنجشنبه_سیاه


اگر امروزه یک آدم عادی در آخر عمرش در بستر باشد و همه بدانند که چند روز دیگر از دنیا می رود اگر #وصیتی داشته باشد همه می گویند بنشینیم ببینیم چه می گوید!مثلا فلان مال را به چه کسی می دهد یا فلان #نصیحت را به که می کند! حتی اگر بنا به عمل کردنش هم نداشته باشند حداقل می شنوند تا آن بنده ی خدا لحظات آخر مرگش دلش خوش باشد که #بازماندگان به وصیتش گوش کرده اند!

حالا فکر کنید ۴ روز مانده تا #شهادت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم،حضرت در بستر هستند از افراد حاضر می خواهد که برایش به اصطلاح کاغذ قلمی بیاورند تا وصیتی کند که بعد از او احدی #گمراه نشود،به هر حال تمام دلخوشی #پیامبر همین امت اوست که تا اینجا هدایتشان کرده و لحظه ی‌ مرگ می خواهد به آن ها نصیحت و وصیت کند که گمراه نشوند!

فکر می کنید چه شد!

#عمر_بن_خطاب در جواب پیامبر که قلم و کاغذ درخواست کرده بود گفت :ان رجل لیهجر(این مرد هذیان می گوید)

به همین راحتی در جمع دعوا افتاد و مانع شدند تا پیامبر به بازماندگانش وصیت کند!

این که تمام کارهای پیامبر ناشی از #عصمت اوست و کار اشتباه انجام نمی دهد به کنار و اینکه پیامبر می خواست چیزی بنویسد که مردم بعد از او گمراه نشوند هم به کنار،

اما اینکه بگوییم پیامبر #هذیان می گوید دقیقا مصداق ساب النبی(توهین کردن به پیامبر) است!

و شیعه و سنی معتقدند حکم کسی که به پیامبر توهین می کند قتل است!

البته عده ای از فقهای شیعه کشتن شخص توهین کننده و همچنین اقامه برخی دیگر از حدود شرعی را در شرایط بسط یَد(حکومت امام معصوم علیه السلام)واجب می دانند و شاید به خاطر همین است که در #روایات_شیعه آمده که حضرت #صاحب_الزمان علیه السلام بعد از ظهور، دومی را از قبر در آورده و #آتش می زند.شاید یکی از دلایل این فعل صاحب الزمان علیه السلام همین فعل خلیفه ی دوم باشد.



#بیست_و_چهارم_صفر

یوم_الخمیس#  

أنــــــــارافضی‌وَافتخــــــر
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز