2737
2734

رباره لاغری نادرست است
خیلی از ایرانی ها اضافه وزن دارند و چافی در کشور ما بسیار بیشتر از قبل شده است و تعداد افراد چاق نیز روز به روز در حال افزایش است. این به آن معناست که بیماری ها و اختلالات ناشی از چاقی و اضافه وزن مثل بیماری قلبی کرونری و دیابت، نیز رو به ازدیاد است.

 

لاغری معجون جادویی ندارد
رژیم های غذایی منجر به ایجاد باورهای نادرست و اشتباهی درمورد لاغری و کاهش وزن شده است. مطمئن باشید که هیچ معجون جادویی برای لاغر شدن و کاهش وزن وجود ندارد. برای پایین آوردن وزنتان، باید تغییرات کوچک و قابل وصول در شیوه زندگیتان ایجاد کنید. باید طریقه غذا خوردن خود را عوض کرده و فعالیت جسمیتان را نیز افزایش دهید.

 

بعضی از چربی های غذایی باعث بالا رفتن وزن می شود
میزان کالری موجود در هر گرم چربی، نسبت به هر گرم کربوهیدرات و پروتئین، تقریباً دو برابر است. اینها نوع خیلی متراکم از انرژی هستند. اگر شما میزان زیادی چربی مصرف کنید، نسبت به زمانیکه میزان بالایی کربوهیدرات مصرف می کنید، بیشتر در معرض بالا رفتن وزن قرار دارید.

 

نوع چربی مصرفیتان نیز اهمیت ویژه ای دارد. تحقیقات نشان می دهد که روغن های حیوانی (چربی های اشباع)، بیشتر از روغن های گیاهی و روغن ماهی چاق کننده هستند. روغن های گیاهی و روغن ماهی بیشتر توسط بدن بعنوان سوخت مصرف می شوند و کمتر بعنوان ذخیره در شکم انبار می شوند. حتی فوایدی هم می توانند برای سلامتی شما داشته باشند.

کربوهیدرات و پروتئین اضافی نیز می تواند به چربی تبدیل شود. اگر بیش از نیاز روزانه خود کالری مصرف کنید، چه این کالری ها از چربی باشد و چه از کربوهیدرات و پروتئین، وزنتان بالا خواهد رفت.

 

رژیم های غذایی با کربوهیدرات کم/متوسط و بالا
در کوتاه مدت، رژیم های غذایی کم کربوهیدرت کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم های غذایی با کربوهیدرات بالا برایتان به ارمغان می آورد. اما در دراز مدت تفاوت آنها در کاهش وزن، بسیار کم خواهد بود. رژیم های غذایی که میزان کربوهیدرات ها در آنها بسیار پایین است، اگر مصرف چربی های حیوانی بالا باشد و از خوردن سبزیجات نیز خودداری شود، برای سلامتی مضر خواهد بود. تاثیرات این رژیم ها در دراز مدت هنوز شناخته نشده است.

 

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز