2733
2739

چیدمان آشپزخانه کوچک


نکته‌ مهم دیگر در چیدمان آشپزخانه کوچک این است که پیش از چیدن هر وسیله‌ای خوب به فضا دقت کنید. اول اینکه تلاش کنید رنگ کفپوش، دیواره‌ها، کابینت‌ها و پرده‌ها تا جایی که امکان دارد روشن باشد تا فضا بزرگتر و دل‌بازتر به نظر برسد.

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش‌های هر خانه‌ای است که کاربرد زیادی دارد و به ویژه خانم‌ها برای آن اهمیت زیادی قائل هستند. بنابراین همزمان با رعایت استانداردها و اصول لازم برای چیدمان استاندارد آشپزخانه می‌توان تغییراتی که دوست دارید اعمال کنید. اما یادتان باشد نکات کلیدی زیاد اهمیت ویژه‌ای دارند:

در هر موقعیتی، چه آشپزخانه‌ کوچک چه آشپزخانه بزرگ، فرقی نمی‌کند که از طرح سنتی یا مدرن استفاده کنید، مهم این است که چیدمان اجاق گاز، سینک و یخچال فریزر قانون مثلث طلایی را رعایت کند.فضای اطراف اجاق گاز، سینک و یخچال فریزر اهمیت ویژه‌ای دارد که از هر کدام باید بتوانید به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
نقش کابینت‌ها، قفسه‌ها و کشوها را در پیاده‌سازی ایده‌های جذاب برای چیدمان وسایل آشپزخانه نادیده نگیرید.

اجاق گاز، یخچال فریزر و سینک استیل هامون که باید به همان صورت مثلث طلایی قرار گیرند، اما شاید دیگر جایی برای قرارگیری ماشین لباسشویی و ظرفشویی در آشپزخانه وجود نداشته باشد. از سوی دیگر باید دسترسی و تسلط کامل به اجاق گاز و یخچال فریزر فراهم باشد.
استفاده از فرش و گلیم یا کاشی و سرامیک با طرح‌های سنتی و قراردادن ظروف قدیمی نقش مهمی در چیدمان آشپزخانه ایرانی دارد.
چیدمان آشپزخانه می‌تواند به صورت خطی، L یا Uشکل، راهرویی و جزیره‌ای باشد.
محل قرارگیری یخچال فریزر و مواد خشک باید نزدیک ورودی باشد.
برای چیدمان آشپزخانه‌های کوچک به جای پیشخوان یا اپن می‌توان از میز تاشو یا متحرک برای جداسازی فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن استفاده کرد.




ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز