2737
2734

3 تا حرکت مفید بهتون میگم واسه اینکه سر جنین داخل لگن قرار بگیره و زایمانتون راحتتر بشه.

  • حرکت جهش
  • بالا رفتن از پله ها
  • حرکت پروانه

حالا بهتون یاد میدم چجوری این حرکات رو انجام بدید:


لانگ یا جهش


جهش همون لانگه و انجام اون باعث میشه سر جنین زورتر داخل لگن بیاد و زایمان راحتتری داشته باشید. به شکل زیر انجام میشه:

جهش یکی دیگر از حرکاتی است که می تواند جنین را برای زایمان آماده کند. بایستید و پاهایتان را کنار هم قرار دهید. سپس با یک قدم بزرگ یک پا را جلوتر بگذارید در حالی که زانویتان خم شده باشد. شما به دو شکل می توانید حرکت جهش را انجام دهید:
در حالت اول می توانید روبروی یک دیوار بایستید، سپس در حالت جهش با دستهایتان دیوار را در جهت بالا فشار دهید. در حالتی که زانویتان خم است، تا جایی که می توانید در عضلاتتان کشش ایجاد کنید. سپس دوباره به حالت ایستاده در بیایید.
جهش عمودی- این جهش نیز مانند جهش بالا است، اما بیشتر موجب کشش ناحیه پایین کمر و دنبالچه می شود. در هنگام انجام این جهش می توانید برای تامین انرژی مورد نیاز بدنتان از کربوهیدرات استفاده کنید.
حرکات جهش برای گرم کردن لگن و ایجاد فضا برای چرخش و پایین آمدن جنین بسیار مناسب است. برای اطمینان، شما می توانید از همسر یا مربی خود جهت انجام حرکت جهش کمک بگیرید.


بالا رفتن از پله ها


بالا رفتن از چند پله به آرامی به شما در داشتن زایمانی آرام و مطمئن کمک خواهد کرد. بالا رفتن از پله ضربان قلب شما را بالا می برد و موجب می شود که سر جنین داخل لگن قرار بگیره و به سمت پایین و در کانال زایمان بیاید. این حرکت همچنین موجب گشاد شدن لگن و دهانه رحم نیز می شود. همه این اتفاقات در کنار هم موجب انقباض رحم و شروع زایمان می شود.
باور کنید یا نه، ورزش و انجام حرکات کششی روشی بسیار مناسب و عملی برای القای زایمان است و همچنین موجب کاهش استرس شما هنگام زایمان نیز می شود. به علاوه ورزش روشی کاملا طبیعی بوده و بر خلاف دیگر روش های مصنوعی القای زایمان، تقریبا هیچ گونه عوارض جانبی برای شما ندارد. حرکات ورزشی و کششی را حتما در حضور مربی یا همسر خود انجام دهید، زیرا شما نمی دانید که چه موقع درد زایمان به سراغ شما می آید و چه وقت به کمک نیاز خواهید داشت.


حرکت پروانه


نشستن پروانه یا قیچی، حرکت بسیار ساده ای است که موجب تقویت عضلات ران، کمر و لگن می شود. حرکت پروانه موجب انعطاف پذیری مفاصل لگن، بهبود انتقال و جریان خون به پایین تنه و آسان تر شدن زایمان می شود چون باعث میشه جنین داخل لگن قرار بگیره.

 تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی زمین بنشینید و کف پاهایتان را به هم بچسبانید. سپس می توانید با آرنج به زانوهایتان در جهت زمین فشار وارد کنید تا کشش را در عضلات داخلی ران حس کنید. برای ساپورت کردن کمرتان می توانید به دیوار تکیه دهید. برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در حالت پروانه بمانید و این حرکت را ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

عالی👍👍👍👍

خدا که فقط متعلق به آدمهای خوب نیست خدا، خدای آدمهای خلافکار هم هست و فقط خود خداست که بین بندگانش فرقی نمی گذارد فی الواقع خداوند اند لطافت،اند بخشش،اند بیخیال شدن،اند چشم پوشی و اند رفاقت است رفیق خوب و با مرام همه چیزش را پای رفاقت میدهد.اگر آدمها مرام داشته باشند هیچوقت دزدی نمیکنند،ولی متاسفانه بعضا آدمها تک خوری می کنند و این بد روزگار است.بایستی ما یه فکری به حال اهلی شدن آدمها بکنیم،اهلی کردن یعنی ...اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن.و این تنها راه رسیدن به خداست که بسیارم مهم است.

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز