2737
2739

*فواید و خواص خوردن طالبی در دوران باداری*

ارزش غذایی طالبی بسیار زیاد است و می تواند مایعات و الکترولیت ها را در بدن متعادل سازد و گرمای بدن مادران باردار را کنترل نماید.

از مزایای خوردت طالبی در دوران بارداری می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • خوردن طالبی در بارداری بر حفظ سلامت جنین موثر است :

ویتامین A موجود در طالبی برای رشد جنین و  حفظ سلامت جنین موثر است. خوردن طالبی در بارداری به رشد قلب ، ریه ها ، کلیه ها ، چشم و استخوان کودک شما کمک میکند. ملون و یا همان طالبی سرشار از اسید فولیک است ، همچنین به جلوگیری از نقص سلول های عصبی کمک می کند.

  • به شکل گیری استخوانها و دندانهای جنین کمک می کند :

مقدار کلسیم موجود در میوه طالبی به تکامل رشد استخوان و دندان کودک شما کمک می کند. کلسیم برای مادر و کودک در دوران بارداری بسیار مهم است.

  • از کم خونی بارداری جلوگیری می کند

مقدار آهن موجود در طالبی به ترشح هموگلوبین در بدن مادر کمک می کند. مقدار کافی گلبول های قرمز از ابتلا به کم خونی زنان باردار پیشگیری می کند. همچنین باعث بهبود جریان خون در رگ ها میگردد.

  • فسفر موجود در طالبی باعث انقباض عضلات می شود

فسفر برای انقباضات عضلات به هنگام زایمان ضروری است. همچنین به رقیق شدن خون ، عملکرد کلیه ، ترمیم بافت و عملکرد قلب کمک می کند.

  • طالبی دارای خاصیت ضد انعقاد خون است

طالبی نوعی رقیق کننده خون نامیده می شود و از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند. لخته ها خطر انسداد رگ های خونی ، نارسایی کلیه و سکته قلبی در مادران بارداری را افزایش می دهند

  • خوردن طالبی در بارداری از عفونت در بدن جلوگیری می کند

ویتامین C به شما کمک می کند تا با عفونت های جزئی آزار دهنده مانند سرفه ، سرماخوردگی و آنفولانزا در دوران بارداری مبارز کنید. از طرفی سیستم ایمنی جنین نیز به این ویتامین نیاز دارد.

خوردن آب طالبی در دوران بارداری میزان ویتامین C را در بدن افزایش می دهد . همچنین ، کاروتنوئیدها (بتاکاروتن و لیکوپن) موجود در طالبی سیستم ایمنی مادر و نوزاد را برای مقابله با خطر ابتلا به بیماری های خطرناک همچون : سرطان را تقویت می کنند.

  • مصرف طالبی در بارداری یبوست را درمان می کند :

خاصیت خوردن آب طالبی در بارداری این است که گرمای تولید شده در بدن را کنترل می کند و در نتیجه باعث رفع مشکل یبوست در زنان باردار می گردد.

  • ویتامین B1 موجود در طالبی مسائل مختلفی را درمان می کند :

تیامین یا ویتامین B1 قبل از تولد به شکل گیری سیستم عصبی مرکزی جنین کمک می کند. این ویتامین همچنین به کنترل احساس حالت تهوع در سه ماهه اول بارداری کمک می کند. همچنین بر کیفیت شیر مادر بعد از زایمان بسیار تاثیر گذار است.

  • خوردن طالبی در بارداری سطح فشار خون را تنظیم می کند :

پتاسیم موجود در طالبی میزان نوسان فشار خون را در طول دوران بارداری تنظیم می کند.

  • خوردن طالبی در دوران بارداری به هضم غذا بسیار کمک می کند

خوردن طالبی در بارداری هضم غذا کمک می کند و همچنین باعث می شود تا از سوزش معده ، اسیدیته ، تشکیل گاز یا هرگونه مشکلات گوارشی دیگر در امان بمانید.

دقت داشته باشید : اضافه وزن در دوران بارداری می تواند خطر بالای سقط جنین ، زایمان زودرس و فشار خون بالا را به همراه داشته باشد. کالری موجود در طالبی بسیار ناچیز است ، بنابراین یک جایگزین عالی برای غذاهای چرب است.

  • به انقباض عضلات کمک می‌کند
    فسفر موجود در طالبی برای انقباضات عضلانی هنگام زایمان ضروری است. همچنین به لخته شدن خون، بهبود عملکرد کلیه، هدایت پیام‌های عصبی، ترمیم بافت و عملکرد قلب کمک می‌کند.
  • خاصیت ضد انعقادی دارد
    خوردن طالبی در بارداری ، ضد انعقادهای فراوانی را وارد بدنتان می‌کند و از تشکیل لخته‌های خون که در بارداری شایع  است، جلوگیری می‌کند. به همین دلیل طالبی یک رقیق‌کننده خون نامیده می‌شود. تشکیل لخته خون، خطر انسداد رگ‌های خونی، نارسایی کلیه و سکته قلبی در مادران باردار را افزایش می‌دهد. 
  • https://gahvare.net/articles/qwXYP/فواید-خوردن-طالبی-در-بارداری

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

زالو درمانی

mh1379 | 55 ثانیه پیش
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز