2737
2734
عنوان

اصحاب الحسین (ع)

43 بازدید | 4 پست

۴۷. عبدالله بن عمیر کلبی:

جزو اولین شهداست که از جبهه ی امام حسین(ع) به میدان رفت. جوانی دلاور از شیعیان کوفه بود.به کوفه آمده و در نزدیکی بئرالعبد خانه ای گرفت و با همسرش به آنجا منتقل شد. وقتی دید عمرسعد لعنة الله نیرو آماده و سازماندهی میکند تا از نخیله به جنگ حسین بن علی(ع) در کربلا برند گفت به خدا قسم شیفته ی جهاد با مشرکان بودم، امیدوارم جنگ با اینان که به نبرد فرزند پیامبر میروند نزد خداوند کم ثواب تر از جهاد با مشرکان نباشد. پیش همسر خود رفت و نیت خود را با او در میان گذاشت. شبانه هر دو از کوفه بیرون رفتند و شب هشتم محرم به یاران امام حسین(ع) در کربلا پیوستند. همسر او نیز از شهدای کربلا بود. پس از شهادت عبدالله همسرش خود را به بالین او رساند و خاک از چهره او می زدود که به دستور شمر یکی از غلامانش به نام رستم با گرزی بر سر او زد و کنار شوهرش به شهادت رسید.

۴۸. عثمان بن علی بن ابیطالب(ع):

یکی از شهدای کربلا. وی برادر حضرت عباس(ع) است که مادرش ام البنین(س) و پدرش امیرالمؤمنین است. در روز عاشورا مجروح شد و بر زمین افتاد و یکی از سپاه ابن سعد لعنة الله او را کشت. هنگام شهادت ۲۱ سال داشت.

۴۹. علی اصغر(ع): 

یکی از فرزندان امام حسین(ع) که شیرخوار بود. از تشنگی روز عاشورا بیتاب شده بود. امام خطاب به دشمن فرمود: از یاران و فرزندانم کسی جز این کودک نمانده است. نمیبینید که چگونا از تشنگی بیتاب شده است؟ در حال گفتگو بود که تیری از کمان حرمله لعنة الله آمد و گوش تا گوش حلقوم علی اصغر(ع) را درید. امام حسین(ع) خون گلوی او را گرفت و به آسمان پاشید. از این کودک با عنوان های شیرخواره، شش ماهه، باب الحوائج، طفل رضیع و... یاد میشود و قنداقه و گهوارهاز مفاهیمی است که در ارتباط با او آورده میشود.

۵۰. علی اکبر(ع):

فرزند بزرگ سیدالشهدا و شبیه پیامبر که روز عاشورا فدای دین شد. مادر علی اکبر(ع) لیلا دختر ابی مره بود. در کربلا حدود ۲۵ سال داشت. سن او را ۱۸ سال ۲۰ سال هم گفته اند. او اولین شهید روز عاشورا از بنی هاشم بود. علی اکبر(ع) شباهت بسیاری به پیامبر داشت، هم در خلقت، هم در اخلاق و هم در گفتار. علی اکبر(ع) چندین بار به میدان رفت و رزم های شجاعانه ای با انبوه سپاه دشمن نمود. پیکار سخت او را تشنه تر ساخت. به خیمه آمد بی آنکه بتواند آبی بنوشد، با همان تشنگی و جراحت دوباره به میدان رفت و جنگید تا به شهادت رسید. علی اکبر(ع) نزدیکترین شهیدی است که با حسین(ع) دفن شوه است. مدفن او پایین پای اباعبدالله الحسین(ع) قرار دارد و به این خاطر ضریح امام شش گوشه است.

۵۱. عمار بن حسان طائی:

از شهدای کربلاست. وی از شیعیان خالص و از شجاعان معروف بود. از مکه همراه امام به کربلا آمد و در پیش روی آن حضرت به شهادت رسید.


برای شادی روح شهدای کربلا صلوات 🌹


@زاگرس۱۳۸   @شیمیی_جان   @درنیان   @hadis_mp    

تمام آیه ی قرآن همین است فقط حیدر(ع) امیرالمؤمنین است ❤❤❤❤❤ اُنظُر إلَینا یا اَباعَبدالله(ع) ❤❤❤❤❤   در قیامت گنهکاران گویند"افسوس بر من از کوتاهی هایی که در اطاعت فرمان خدا کردم و از مسخره کنندگان آیات او بودم" (سوره زمر آیه۵۶)

اخ علی اصغر و علی اکبر😭😭😭😭😭😭🖤🖤🖤🖤

طبق قوانین خدا عمل کنید⬅️طبق قوانین خدا عمل کنید⬅️طبق قوانین خدا عمل کنید⬅️طبق قوانین خدا عمل کنید⬅️طبق قوانین خدا عمل کنید

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

آخ الهی بمیرم براشون

شکر خدا که نام علی در اذان ماست ما شیعه ایم و عشق علی هم از آن ماست★ذکر علی عبادت مختص شیعه است این اسم اعظم است که ورد زبان ماست★با هر نفس علی شده ذکر لبم مدام این "یاعلی" همیشه رفیق لبان ماست★از "یاعلی" زبان و دهان خسته کی شود؟ اصلا زبان برای همین در دهان ماست★دنیا و آخرت به خدا نیست جز علی بغض علی جهنم و حبش جنان ماست★ما را گمان کنم ز علی آفریده اند عشقش سرشته در گل ما، بند جان ماست★ما شیعه زاده ایم، خدا را هزار شکر این شیعه زادگی شرف خاندان ماست★ما عاشق علی شده ایم و بدون شک این هم ز پاکدامنی مادران ماست★ما را چکار غیر علی را؟ فقط علی آری علی علی به خدا آب و نان ماست★پیرم که سایه اش همه دم مستدام گفت عشق علی همیشه و هر جا نشان ماست ❤❤❤فقط حیدر امیرالمؤمنین است❤❤❤
2728

😔😔😔

آن که شق القمرش سوره ی قرآن من است                   بارها گفته علی شاه نجف، جان من است                         | یا امیر المؤمنین حیدر(ع) |                                                         .                                                                              بی علی هرگز نشاید دم ز دینداری زدن                            دین و ایمان را کسی دارد که ایمانش 💚 علیست 💚
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز