2737
2734

✔️ ناخدای کشتی عالَم که الآن در آن نشسته‎ایم، علی علیه السّلام است.


🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻


🔸اذ قَالَ لُقمانُ ِلابنِهِ وَ هُوَ یَعِظُهُ یا بُنَیَّ اِنَّ الدُّنیا بَحرٌ عَمیقٌ قَد هَلَکَ فِیهَا عَالَمٌ کَثیرٌ. فَاجعَل سَفینَتَکَ فِیهَا الایمَانَ وَ اجعَل شِراعَهَا التَّوَکُّلَ. فَإن نَجَوتَ فَبِرَحمَةِ اللهِ وَ إن هَلَکتَ فَبِذُنُوبِکَ: هنگامی‎ که لقمان پسرش را اندرز می‎داد، به او گفت پسرم، هرآینه دنیا دریای عمیقی است که گروه بسیاری در آن هلاک و غرق شدند. پس در آن دریا کشتی خود را ایمان و بادبانش را توکّل قرار بده، پس اگر نجات یافتی به سبب رحمت الهی است و اگر هلاک شدی، به خاطر گناهان خودت می‎باشد.


🔸آسمان آب است و زمین آب است، همه آب است؛ ایمان به خدا کشتی است. ناخدای کشتی عالَم که الآن در آن نشسته‎ایم، علی علیه السّلام است. شخصی که در کشتی است، از همه‎ی اضطرابات راحت است مگر اینکه نداند که در کشتی است. اگر مسافر کشتی خواب باشد یا سرش گرم کار خودش باشد، ناخدا مواظب است و یک لحظه هم غافل نیست. پس اگر کشتی تکانی خورد، توکّل کن.



🔺مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب🔺


#اهل_بیت_علیهم‌السلام


@ahlevela_channel

✔️ علی و فرزندانش علیهم السّلام معلّم فطرتند.


🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻


🔸علی و فرزندانش علیهم السّلام معلّم فطرتند؛ معلّم همان موادّی هستند که خدا ما را از آن آفریده است.


🔸بدن مال طبیعت است و دل مال محمّد و آل محمّد علیهم السّلام است. دوستان اهل بیت علیهم السّلام دلشان از طینت محمّد و آل محمّد است. طین غیر از تراب و خاک معمولی است؛ خاک بسیار پاک و طیبی است. محمّد و آل محمّد علیهم السّلام معلّم طینت و فطرتند. فطرت که یک حقیقت مخفی در سِرّ شماست، چنین معلّمی ‎هم که در سِرّ شماست لازم دارد.



🔺مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب🔺


#اهل_بیت_علیهم‌السلام


@ahlevela_channel

☀️ ما وقتی داشتیم به این سفلی می‎افتادیم، آن‎‌قدر لباس از ما کندند که تا به اینجا رسیدیم، لخت و عریان شدیم. حالا که می‎خواهیم برگردیم، لباس می‎خواهیم. بهترین لباس لباس تقواست و تقوا ولایت علی علیه السّلام است. 


☀️ در حدیث حُبُّ عَلیِّ بنِ ابى طالِبٍ حَسَنَةٌ لا تَضُرُّ مَعَها سَیئَةٌ: محبّت علی بن ابی‌ طالب علیه السّلام حسنه‎ای است که با وجود آن هیچ سیئه‎ای زیان نمی‎رساند. مقصود حبّ حقیقی است که خیلی چیز بزرگی است. حبّ مجازی مقصود نیست که چند تا علی علی بگوید و گرم شود.


🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی🌱


📙 مصباح الهدی

      تٱلیف استاد مهدی طیّب 


@ahlevela_channel


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731

☀️ امانتی که به آسمان و زمین و کوه‌ها عرضه شد و نتوانستند متحمّل آن شوند و سر باز زدند و انسان متحمّل آن شد، محبّت و ولایت بود.


☀️ در آیه‌ی اِنّا عَرَضنَا الاَمانَةَ عَلَی السَّمواتِ وَ الاَرضِ وَ الجِبالِ فَاَبَینَ اَن یَحمِلنَها وَ اَشفَقنَ مِنها وَ حَمَلَهَا الاِنسانُ: ما امانت را بر آسمان‌ها و زمین و کوه‌ها عرضه کردیم؛ از متحمّل شدن آن سر باز زدند و از آن ترسیدند و انسان حامل آن شد، مقصود از امانت، ولایت است. با عرض ولایت، همه‌ی موجودات وجود پیدا کردند، ولی این تنها مؤمن بود که آن را پذیرفت و حامل بار ولایت شد.


☀️ خداوند در آخرت از آب و نان از مؤمن بازخواست نمی‌کند، بلکه از محبّت بازخواست می‌کند که آن را کجا مصرف کردی. لَتُسئَلُنَّ یَومَئِذٍ عَن النَّعیمِ (اَلوِلایَةِ): همانا در آن روز از نعیم (ولایت و محبّت) مورد بازخواست قرار می‌گیرید.


🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی🌱


📙 مصباح الهدی

      تٱلیف استاد مهدی طیّب 


@ahlevela_channel

☀️ تاجری همراه با غلامش برای سفر تجاری به کشتی سوار شدند. وقتی کشتی به وسط دریا رسید و در اثر موج دریا به تکان ‌خوردن افتاد، غلامِ دریاندیده شیون و بی‌قراری کرد و هر چه به او گفتند کشتی امن است و جای ترس و نگرانی نیست، اثر نکرد. حکیمی که در کشتی بود، به بازرگان گفت: اجازه بده تا او را آرام کنم. تاجر هم موافقت کرد. حکیم دستور داد دست و پای غلام را بگیرند و او را به دریا بیندازند. مقداری که غلام در آب دریا بالا و پایین رفت، حکیم دستور داد او را گرفتند و به کشتی آوردند. غلام وقتی به کشتی بازگشت، قدر کشتی را فهمید و آرام و راضی در گوشه‌ای ساکت نشست.


☀️ اهل بیت علیهم السّلام کشتی‌های الهی‌اند و در دریای متلاطم دنیا مایه‌ی نجات ما می‌باشند. کُلُّنا سُفُنُ النَّجَاةِ: همه‌ی ما اهل بیت کشتی‌های نجاتیم. اگر قدر این نعمت را ندانیم، خدای حکیم ما را از کشتی تسلیم و رضای اهل بیت علیهم السّلام به دریای ابتلائات دنیوی می‌اندازد و وقتی طعم تلخ غوطه‌ور شدن در دنیا و جدایی از اهل بیت علیهم السّلام را چشیدیم، دوباره ما را به این کشتی نجات باز می‌گرداند. آن‌وقت قدر نعمت محبّت و ولایت اهل بیت علیهم السّلام را خواهیم دانست و دیگر تکانهای ناشی از امواج ابتلائات دنیوی ما را بی‌قرار و ناآرام نمی‌کند.


🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی🌱


📙 مصباح الهدی

      تٱلیف استاد مهدی طیّب 


@ahlevela_channel

🕋  در حجّ باطنی که سیر به سوی خدا و لقاءالله است نیز کسی که به معرفت نرسد، سیرش باطل است. بعد از وقوف در مشعر، وقتی حاجی روز عید قربان وارد مِنیٰ شد و شیطان را رمی کرد و گوسفند را به نشانه‌ی نفس خودش سر برید، که مستحب است اگر خودش هم ذبح بلد نیست، دستش را روی دست کسی بگذارد که ذبح می‌کند، به نیّت اینکه خودش دارد ذبح می‌کند، و بعد از اینکه سرش را به نشانه‌ی اینکه من عبد و بنده‌ی توأم تراشید، خدا سه شب او را در مِنیٰ مهمان می‌کند. اگر کسی این سه شب را در مسجدالحرام تا صبح احیا بگیرد و نخوابد، گرچه حجّش باطل نیست، ولی این تنها جریمه‌ی غیبت از مهمانی خداست و به پای فضیلت در مِنیٰ بودن نمی‌رسد.


🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی🌱


📙 مصباح الهدی

      تٱلیف استاد مهدی طیّب 


@ahlevela_channel

🕋  حاجی که در مراسم حج در روز عید قربان در مِنیٰ گوسفند می‌کشد و سر می‌تراشد، معنایش این است که خدایا نفسم را کشتم و ذلّت عبودیت تو را بر عزّت دنیا ترجیح دادم و به جان خریدم، چون ذلّت عبودیت تو از عزّت همه‌ی ماسوای تو بیشتر می‌ارزد. این کار یعنی خدایا من می‌خواهم تنها بنده‌ی تو باشم.


🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی🌱


📙 مصباح الهدی

      تٱلیف استاد مهدی طیّب 


@ahlevela_channel

2738

خدا رحمت کنه آقای دولابی رو ،،، یکی از بهترین شاگردهایی که توسط ایشون تربیت شده  شهید ابراهیم هادی هست 

کاش الان هم امثال ایشون وجود داشتن 🌹

یاعلی 

یاعلی بر دشمنت لعنت👉حاجت داری؟بگو خدایا لطفا به بزرگی خودت و به حرمت ۱۴معصوم و حرمت شهید ابراهیم هادی وشهید حاج سعیدسامانلو حاجتمو بده بعدش برای سلامتی وظهور امام زمان و حاجت روایی خودت۵۰۰صلوات هدیه کن به ۱۴ معصوم و دو شهید عزیز ۴۰ روز هم پشت سرهم زیارت عاشورا،سوره یاسین یا واقعه بخون براشون.صدا بزن مشکلتو بگو بخواه دعات کنن، شکر خدا خیلی ها با این توسل حاجت روا شدن اگه حاجتت شرعی باشه و خدا صلاح بدونه روا میشه😍 نذر واسه شهدا هیچ اشکالی نداره تو مذهب شیعه توسل کردن جایز هست چون شهدا درجه ایمان و تقواشون زیاده ،نزد خدا مقام شفاعت دارن ،طبق آیه قرآن زنده هستن ،خدا به حرمت دعاشون حاجت میده .شهدا فقط واسطه هستن دعامون میکنن حاجت اصلی رو خدا میده😊این نذرهم عالیه به نیت حل مشکلت صدقه بدی واسه سلامتی آقا امام زمان و ازشون بخوای دعات کنن.بزن رو اسم کاربریم اولین تاپیکمو بخون پراز اسکرین و کامنت حاجت روایی هست کسانی که حاجت روا میشن خبر میدن ،کامنتاشونو کپی میکنم واسه دلگرمی تو تاپیک.راستی کتاب سلام بر ابراهیم رو دانلود کن بخون عالیه درباره شهید هادی هست😊اینهایی هم که میان میگن توسل به شهدا شرک ،گناه وبدعت هست فقط ازخدا بخواین ، چون شیعه نیستن علیه توسل کردن میگن  !!! حالا که تا اینجا اومدی لطفا به نیت سلامتی وظهور آقا امام زمان صلوات بفرست.الهی خدا به بزرگی خودش و به حرمت ائمه و شهدا حاجت دلتو بده و شماهم مثل بقیه تاپیک بزنی و صدام کنی خبر خوش حاجت روایی بدی یاعلی

🕋  باور، یاور مؤمن است. به خدا و خوبان خدا خوش‌باور باشید. خوش‌باوری به آنها خوب است؛ ولو در اثر آن به ظاهر کلاه سرتان رفت، سجده‌ی شکر کنید. اَکثَرُ اَهلِ الجَنَّةِ البُلهُ: بیشتر اهل بهشت افراد ساده و زودباورند. کسانی که هر چه خدا به آنها می‌گوید توبه که کردید، گناهتان را آمرزیده‌ایم، باور نمی‌کنند، خود را از آمرزش الهی محروم می‌کنند و به بهشت راه ندارند. لذا در حدیث داریم تنها کسی از حجّاج که در روز عرفه در عرفات حضور دارد و بخشیده نمی‌شود، کسی است که شک کند که آیا من هم بخشیده شده‌ام.


🌱 مرحوم حاج اسماعیل دولابی🌱


📙 مصباح الهدی

      تٱلیف استاد مهدی طیّب 


@ahlevela_channel

دوستان اگر دوست داشتید کتاب مصباح الهدی

تالیف استاد مهدی طیب رو دانلود کنید و مطالعه کنید

حجمش زیاده و نمیتونم همه اشو براتون بذارم

خیلی ساده و قشنگ حرف دل ادمارو گفته

حق یارتان

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز