2733
2739
عنوان

شهید مدافع حرم حسین هریری

1210 بازدید | 24 پست


تخریب چی شهید حسین هریری، متولد سال ۶۸ بود و کارشناسی حقوق را از دانشگاه قوه قضاییه دریافت کرد و در قطار شهری مشهد مشغول به کار بود؛ از کودکی در پایگاه بسیج مسجد هجرت حوزه یک عمار حضور و فعالیت داشت و در برپایی تمامی برنامه‌های قرآنی، نماز جماعت، نماز جمعه پیش قدم می‌شد.پیش از شهادت نیز به سوریه اعزام شده بود ولی قسمت بود در اربعین حسینی پیکر مطهرش در زادگاهش تشییع شود؛ از سال‌های گذشته که او را می‌شناختم، عشق به جهاد و دفاع از حرم اهل بیت(ع) را داشت و نیت کرده بود که برای دفاع از حرم بی بی زینب(س) به سوریه برود.

پدر و مادر این شهید در نجف مستقر بودند ولی با شهادت شهید حسین هریری به مشهد آمدند و در مشهد به آن‌ها خبر شهادت فرزندشان را دادند؛ پدر شهید هریری از رزمندگان جبهه و جنگ بود و رد تمامی مراسمات شهدای فاطمیون و مدافعان حرم حضور داشت.

پدر و مادر شهید هریری روحیه جهادی و دفاع مقدسی داشتند، مادر شهید روحیه زینبی داشت و با افتخار می‌گفت که سایر فرزندانم نیز باید اسلحه دستشان بگیرند و فدایی راه زینب(س) شوند.

پیش از آنکه شهید هریری به سوریه اعزام شود پیامی را به دوستان خود ارسال می‌کند و در آن می‌گوید، «می‌روم تا انتقام سیلی مادرم را بگیرم».

زیبایی چهره شهید حسین هریری باعث شده بود در جبهه مقاومت اسلامی به «قمر فاطمیون» معروف شود.

او که به تازگی نامزد کرده بود، دوست نداشت ازدواجش مانعی برای دفاع از حریم اهل بیت شود. بنابراین با همسرش شرط کرد همچنان رزمنده مدافع حرم باشد و مدتی پس از نامزدی به سوریه رفت و قدم به حجله شهادت گذاشت. «زهرا سادات رضوی» همسر شهید متولد 1376 است. دختر جوانی که هنوز زندگی مشترکش را آغاز نکرده، همسر شهید شد.

برای سلامتی دخترم دعاکنید

روحش شاد

دیدین خدا بالاخره بغلمو با دستاش پر کرد؟                         امضای قبلیم: خدایامیشه بغلمو با  دستات پر  کنی؟ آخه  مامانم میگه: دستای خدا به لطافت نوزاد تازه  متولد  شدس❤ 

کودکی حسین حریری؛ باهوش و خوش‌اخلاق

زهرا ناعمی، مادر شهید در گفت‌وگو با ایکنا از کودکی حسین‌ و مسجدی شدنش برایمان گفت و ابراز کرد: وقتی کوچک بود با خودم به مسجد می‌بردم و می‌گفتم اگر مکبری کنی یا با من نماز جمعه بیایی، چیزی که دوست داری را برایت می‌خرم؛ از کودکی با مسجد آشنایش کرده بودم و عضو بسیج هم شده بود.

ناعمی به برخی دیگر از ویژگی‌های فرزند شهیدش در کودکی اشاره کرد و افزود: حسین بچه متین و آرامی بود و رفتارش با اعضای خانواده عالی بود، درس‌خوان و تیزهوش بود، به پدر و مادر احترام زیادی می‌گذاشت و بااینکه کوچک‌ترین فرزند خانواده بود اما از همه باهوش‌تر بود و به اعضای خانواده مشورت می‌داد.

عباس حریری، پدر شهید نیز از ادب و احترام فوق‌العاده جوانش تعریف کرد و ادامه داد: در کودکی و نوجوانی بیشتر با هم مأنوس بودیم اما بعد از جوانی، از حدود ۱۷، ۱۸ سالگی به‌تدریج فاصله گرفته، خیلی مراعات ما را می‌کرد و به‌شدت با ادب و احترام با ما برخورد می‌کرد؛ تا نمی‌گفتیم بنشین، می‌ایستاد و وقتی هم اجازه می‌گرفت، دو زانو می‌نشست.

برای سلامتی دخترم دعاکنید

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

خدابیامرزتش

ختم قران وچله میخونم کسی خواست بگه،خانمهادعاکنیدپسرم بیاپیشم یه صلوات برام بفرستید؛😔پسرعزیزم دلتنگتم پارسای من تااخرعمرمجردمیمونم تابرگردی وباخواهرت۳تایی زندگی کنیم😔😔خدایااینهمه دردبرای من زیادمن۲۱سالمه😢😔
2731

دوری از رفاه‌طلبی

حسین حریری به گفته پدر و مادرش، از همان ابتدا خودش را از تعلقات و لذت‌های سطحی دنیا رها کرده بود؛ پدر شهید در این‌باره ادامه داد: بسیار فعال بود، خیلی اهل استراحت و خورد و خوراک نبود، روی تختخواب نرم و راحت نمی‌خوابید و اگر نیاز به استراحت داشت، یک بالش کوچک را تا می‌کرد و روی زمین به قول خودش با یک قیلوله خوابش را می‌گرفت.

وی در همین موضوع اضافه کرد: وقتی به او می‌گفتیم لباست را دربیار و راحت بخواب، می‌گفت: «من همیشه باید آماده باشم، ممکن است با من تماس بگیرند و مأموریت داشته باشم»؛ همیشه آماده بود و وقتی ازش پرسیده بودند چه چیزی باعث شده این همه تخصص نظامی داشته باشد، پاسخ داده بود: «ما ادعا داریم منتظر امام زمان هستیم، پس نباید دست روی دست بگذاریم و همیشه باید آماده باشیم».

پدر شهید با اشاره به آمادگی‌های نظامی حسین حریری توضیح داد: حسین‌ آقا در دوره‌های مختلف فرماندهی برون‌مرزی شرکت کرده بود و تخصص اصلی‌اش تخریب بود.

حریری با اظهار این مطلب که ابتدا من خودم قصد حضور در جبهه را داشتم اما در نهایت به اعزام حسین آقا ختم شد، اضافه کرد: به من گفتند شما آمادگی جسمانی برای حضور در جبهه را ندارید و از من خواستند اجازه دهم فرزندم اعزام شود؛ مهم این بود یک نفر از ما برای نابود کردن این غده سرطانی اعزام شود، به همین خاطر من هم گفتم افتخار می‌کنم که فرزندم در این راه باشد و اجازه دادم.

برای سلامتی دخترم دعاکنید

قرض گرفتن برای فقرا

وقتی از پدر و مادر شهید پرسیدیم آیا حسین حریری کار ناتمامی هم باقی گذاشته بود هردو پاسخ دادند: هیچ! با حسابی پاک از این دنیا رفته بود اما یک بدهی داشت؛ پدر شهید برایمان توضیح داد: بعد از شهادتش یکی از دوستانش گفته بود من ضمانت کردم حسین آقا وام بگیرد؛ من تعجب کرده بودم، حسین که موقعیت شغلی خوبی دارد و کم‌خرج است چرا باید وام بگیرد؟! وقتی پیگیر شدیم، متوجه شدیم هر سال دو بار، قبل از ماه مبارک رمضان وام می‌گرفته و خرج فقرا می‌کرده است؛ رئیس شعبه به ما گفت حسین آقا وام‌هایش را بیمه کرده تا باری بر دوش خانواده نماند، الآن هم یک قسط مانده که من خودم پرداخت کردم.

موضوع توجه شهید حریری به فقرا که به میان آمد، پدرش ادامه داد: هیچ‌وقت پس‌اندازی نداشت و می‌گفت من چیزهایی می‌بینم که خجالت می‌کشم صدهزارتومانم هم بدون استفاده باشد.

در بخش دیگر گفت‌وگویمان از پدر و مادر شهید خواستیم چند خاطره از فرزندشان برایمان بگویند؛ مادر شهید با اشاره به مسئولیت حسین آقا در مترو مشهد یعنی بازرسی، اظهار کرد: در اتاق مخصوص خودش، مسئول بازرسی ایستگاه بود اما از اینکه برخی خانم‌های بد‌حجاب را حتی از صفحه مانیتور می‌دید معذب بود؛ یک‌بار سه خانم بدحجاب با او صحبت می‌کردند و او نگاهشان نمی‌کرد، آن‌ها پرسیده بودند چرا نگاه نمی‌کنید؟ پاسخ داده بود شما به نگاه من چه کاری دارید؟ حرفتان را بزنید و جواب بگیرید.

برای سلامتی دخترم دعاکنید
2740

یعنیییی من ارادت خاصی به شهدای مدافع حرم دارم مخصوص شهید سیاه کالی و عشقی که بین این وهمسرش بوده وکتاب معروف یادت باشد که از زبان همسرشون هست ❤❤❤شهادت کار مردان باخداست❤❤❤❤

یادت باشه ..... یادت باشه.... یادم هست ..یادم هست شهید سیاه کالی❤❤❤❤
جمله آخری یه چیزی اومد تو ذهنم حالا هرچند درستم نباشه راجبش قصاوت کنییم اما دختره چه سهمیه زیادی نس ...

دوستم عزیزم تورو خدااااا اینطور قضاوت نکنین به خدا گناههه

یادت باشه ..... یادت باشه.... یادم هست ..یادم هست شهید سیاه کالی❤❤❤❤
جمله آخری یه چیزی اومد تو ذهنم حالا هرچند درستم نباشه راجبش قصاوت کنییم اما دختره چه سهمیه زیادی نس ...

امیدوارم متوجه بشیم که دنیافانی هست باهمه پست هاومقام هاش 

انشالله که بتونیم بااعمالمون ورفتارمون رضای خداوند روبه دست بیاریم 

برای همه مون ارزوی عاقبت بخیری دارم

برای سلامتی دخترم دعاکنید
دوستم عزیزم تورو خدااااا اینطور قضاوت نکنین به خدا گناههه

باشه عزیزم اما من چیزی نگفتم که گناه به حساب بیاد قبلشم گفتم قصاوت نیست فقط راجب سهمیش گفتم  حالا شما گناه به حساب میارید اشکال نداره راحت باشید

🖤 دلم میسوزد و کاری ز دستم بر نمی اید 🖤باز میشه این در صبح میشه این شب  صبر داشته باش 🖤گر تو با بد، بد کنی! پس فرق چیست؟!💙یا حسین ادرکنی   یابالغوث ادرکنی 💙.. با گریه هام میاد غم هامو حل کنه   نزدیک میشه تا منو بغل کنه   از اسمون شهر خیلی پایین تره    درو که وا کنی💙 خدا 💙پشت دره   چشمامو بستم از کنارش رد شدم   چشماشو بسته تا نبینه بد شدم   هرکاری میکنم ازم نمیگذره  حسی که بین ماست از عشق بیشتره....     با خوشحالی دیگران خوشحال شو!  نوبت توهم میرسه😘😉     میشه برای حاجتم یه صلوات بهم هدیه بدی 😘        خداوند فرمود: با زبانی دعا کن که با آن گناه نکرده باشی تا دعایت مستجاب شود !!!به دیگران بگو برایت دعا کنند چون با زبان آنها گناه نکرده ای. 💙اباصالح التماس دعا هرکجا رفتی یاد ما هم باش
جمله آخری یه چیزی اومد تو ذهنم حالا هرچند درستم نباشه راجبش قصاوت کنییم اما دختره چه سهمیه زیادی نس ...

من با فرستادن جوونای مملکت به کشورهای همسایه و به کشتن دادنشون مخالفم!

شما همسر داری؟! چطور میتونی این حرفو بزنی؟! کرسی دانشکده پزشکی به از دست دادن همسر می ارزه؟!

بماند که با سهمیه قبول شدن هم اصلا به این راحتی نیست که امثال شما فکر میکنن

ما انسان بودیم...تا زمانی که،نژاد ارتباط‌مان را از هم گسست،مذهب جدایمان کرد،سیاست تقسیم‌مان کرد،و ثروت طبقه‌بندیمان کرد.شاید روزی دوباره انسان شویم....
باشه عزیزم اما من چیزی نگفتم که گناه به حساب بیاد قبلشم گفتم قصاوت نیست فقط راجب سهمیش گفتم  حا ...

ببین من جزیی از این خانواده ایم که میگی سهمیه حقوق نمیخوام باهات بحث کنم اما وقتی شما داری میگی سهمیه دیدی که من نوعی ازش استفاده کنم دیدی که اون خانوم شهید استفاده کنه بابا هرکی عقیده اش برا خودش قابل احترام سعی کنیم سعی کنیم یه کم به عقیده هم احترام بزاریم موفق باشی

یادت باشه ..... یادت باشه.... یادم هست ..یادم هست شهید سیاه کالی❤❤❤❤
کودکی حسین حریری؛ باهوش و خوش‌اخلاق زهرا ناعمی، مادر شهید در گفت‌وگو با ایکنا از کودکی حسین‌ و ...

روحشون شاد ان شاالله اون دنيا ما رو هم شفاعت كنند

اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک خدایا ما را پاکیزه بپذیر🙏
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز