2733
2739
عنوان

تلنگر

136 بازدید | 0 پست

کبوتران امام رضا :


یکی از خدام حرم امام رضا که برای تفریح به شمال آمده بود تعریف میکرد و میگفت : کبوتران حرم امام رضا در ماه بیش از 800 میلیون و در ایام پر ترافیک زوار بیش از  میلیارد تومان برای متولیان حرم سود دهی دارند.


در 10 مکان برای کبوتران گندم ریخته میشود.

در هر مکان قفسیهایی هست پراز کبوتر که زوار با پرداخت 2000 تومان پرنده ای را خریده و آزاد میکنند. اکثر زوار بیش از یکی دوتا 10تا و 20 تا هم میخرند و دیده شده تا 50 و 100تا هم یکجا خریده اند.

عرب ها که همیشه به تعداد فرزندان کبوتر آزاد میکنند ، و زوار نمیدانند که این کبوتران جلدن و بجز حریم حرم جایی نمیروند.


گندم را در بسته های 200 گرمی به مبلغ 1000 تومان میفروشند یعنی یک کیلو گندم را 5000 تومان میفروشند ، و خادمانی هستند که دایم در حال جارو کردن و جمع آوری گندم ها هستند تا زوار گندم روی زمین نبینند و هرجه زودتر گندم خریداری کنند.

در هر مکان هر ساعت بیش از 5 کیسه 10 کیلویی گندم جمع آوری میکنند که در مدت 24 ساعت چندین تن گندم انبار میشود و مجددا کیلویی 5000 تومان به زوار فروخته میشود.

در سایت های مختلف با چنین جملاتی تبلیغ می شود:

"نذر گندم برای کبوترهای حرم امام رضا نذری هست که هر کسی تا به حال از ته دلش نذر کرده و از خداوند خواسته خدا بهش بچه داده و مادر شده"


افرادی هستند که یک یا چند گونی گندم نذر کرده یا باخود می آورند و تحویل انبار میدهند و یا از انبار حرم خرید میکنند و فقط پولش را میدهند.

افراد بسیار زیادی هستند که کبوتران شخصی دارن و آنها را وقف حرم میکنند و روزی نیست که چندین کیسه و قفس پراز کبوتران گران قیمت تحویل انبار نشود که مسئولین بعدا آنها را قیمت گذاری کرده و خیلی بالا به کبوتر بازان میفروشند.

و خیلی جزئیات دیگری هست که مجال گفتن نیست ...


این تنها درآمد زایی کبوترانی است که تابحال به فکر کسی خطور نمیکرده و نميكند.

ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز