2737
2739
عنوان

شوهری که دست بزن داره

246 بازدید | 3 پست

🌺زنان تحت ستم که از شوهران خود کتک می خورند، غالباً قربانی شوهران ضعیف و سرخورده قدرتند که تلاش می کنند آنچه را که نتوانسته اند از جاهای دیگر به دست آورند از همسر خود دریافت کنند».



🔸🔶این شوهران در اغلب اوقات مردانی هستند با نیاز به قدرت بالا که به علت نداشتن شغلی مناسب که بتواند حداقل های احترام ارزشمندی را برای آنها فراهم کند، دچار سرخوردگی حاصل از ناکامی قدرت شده اند.


🔹🔷این مردان (و گاهی زنان) به علت مسئولیت گریزی و نپذیرفتن مسئولیت تأمین مناسب نیاز قدرت و ارزشمندی خود، همواره دچار خشم فروخفته اند و چون نمی توانند در محیطهای کاری و در اجتماع خشم خود را به راحتی به دیگران منتقل کنند، تنها فرصت قدرت نمایی را در خانه و با همسر و فرزندان خود می بینند.


🔶🔸خانه برای چنین افرادی تنها محل نسبتاً امن برای تخلیه خشم و ابراز برتری است. توجه به این مطلب حداقل برای دو گروه از افراد مفید و قابل استفاده خواهد بود:


1️⃣اول، دخترانی که قصد ازدواج دارند. توصیه ما در مشاوره پیش از ازدواج به دخترها این است: پسرهای قدرت طلبی که تاریخچه زندگی آنها نشان می دهد برای ارضای مناسب نیاز به قدرت خود تاکنون برنامه درستی نداشته اند و بعد از این هم ندارند (شغل یا تحصیلات مشخص و مطمئنی ندارند و مهارت خاصی نیاموخته اند) ممکن است بعد از ازدواج، شما را به عنوان سوژه اصلی تخلیه خشم حاصل از ناکامی قدرت خود در محل کار و در زندگی اجتماعی شان قرار دهند. پس مراقب انتخاب تان باشید.



2️⃣دوم، زنانی که با چنین مردانی زندگی می کنند. توصیه ما به این دسته از خانمها این است که تا حد امکان از تحریک قدرت همسر خود اجتناب کرده و بهانه برای تخلیه خشم او فراهم نکنید. همچنین به او کمک کنید تا شغلی بیابد که در آن از مقداری احترام و تسلط بر کار برخوردار باشد. اگر هم مهارتی بلد نیست، او را تشویق کنید تا در اولین فرصت به یادگیری حرفه یا مهارتی که مایل است بپردازد.



🔷🔹تأمین حدی از نیاز به قدرت برای مردان (و حتی زنان) در محیط کار، یکی از شروط داشتن خانواده های صمیمی و شاد است. همه ما اعم از مدیران، کارمندان، کارگران، همسران و فرزندان باید نسبت به این امر آگاه و گوش به زنگ باشیم، اگر می خواهیم جامعه ما خانواده هایی پایدار، آرام و شاد داشته باشد.


#دکترآذرتاش_مشاورخانواده


─═हई  @DrAzartash  ईह═─

┄┄┅━❅✍❅━┅┄┄

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز