2733
2734

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

رژیم اتکینز حذف کربوهیدراتها و چربیها از غذاست. نون - ماکارونی- برنج-و اینجور چیزا قدغن . میتونی صبحانه تخمم مرغ خالی بخوری . میتونی استیک گریل کنی . من عده ای را میشناسم که 2 ماهه کلی سایز کم کردن . اما باید حواست باشه که اصل این رژیم پروتین بدن و چربی را بالا میبره. باید روغن هم نریزی .
2731
سلام به همه دوستهای گلم مامان ارشان جان ممنون از زحمتت ایشاله همگی با هم شروع میکنیم و سختی این رژیم و با با هم بودن پشت سر میزاریم و همگی وزن کم میکنیم و اما اتکینز : در این رژیم انواع گوشت؛پنیر و روغن آزاده ........سبزیجات با توجه به کرب هیدراتش ؛اگر پایان باشه آزاد اگر نه ممنوع ....شیر و قند کاملا ممنوع ....میوه حداقل تا یک-دو هفته اول ممنوع من فکر میکنم ادامه این رژیم برای بیشتر از دو-سه هفته درست نیست و به بدن آسیب میزنه در ضمن در طول این مدت باید آب خیلی نوشید (مثلا یک و نیم لیتر)
مامان یاسمین
منم خیلی دوس دارم رژیم بگیرم اما هر دفعه اراده میکنم بعد از چند روز مریض میشم و همسرم نمیذاره
من خدایی دارم ، که در این نزدیکی است نه در آن بالاها مهربان ، خوب ، قشنگ چهره اش نورانیست گاهگاهی سخنی می گوید ، با دل کوچک من، ساده تر از سخن ساده من او مرا می فهمد ، او مرا می خواند ، او مرا می خواهد …
2738
بچه ها این رژیم رو نمیشه بیشتر از دو هفته گرفت به بدن آسیب میزنه در ضمن برای مامانایی که شیر میدن یا اونایی که ناراحتی قلبی ، چربی و فشار خون بالا دارن اصلا خوب نیست
در شرایط سلامت کامل و فقط به مدت دو هفته میشه
به امید خدا همه با هم در یه تاریخ شروع میکنیم و تا 6 کیلو کم میکنیم
در ضمن اینم بگم اگه با ورزش باشه بهتره و ما باید عادت های بد غذاییمونم اصلاح کنیم و از کربو هیدرات ها که به شدت چاق کننده اند کمتر استفاده کنیم وگرنه هر چقدر کم کنیم در مدت کوتاهی دوباره باز بر میگرده.
اصولا وزنی که در مدت خیلی کوتاهی کم میشه خیلی زود دوباره جایگزین میشه البته اگه رعایت نکنیم.
برای همینه که رژیم هایی که بر پایه کالری شماری اجرا میشوند زمان بیشتری برای وزن کم کردن میبرند ولی خیلی دیرتر بر میگردند.
بچه ها رژیم بدون کربوهیدرات خیلی مضر هست چونکه مصرف زیاد پروتین و همینطور سوزوندن چربیهای ذخیره ای بدون کربوهیدرات باعث بالا رفتن سطح اجسام کتونی در بدن و ایجاد عوارضی مثل کتوز که در کبد ایجاد عارضه می کند می شود.....
Khatati.com
رژیم اتکینز ابداعی دکتر رابرت اتکینز می باشد . وی پزشک امریکایی و متخصص قلب و عروق می باشد . 10 و 25 سال برای مداوای اضافه وزن فعالیت کرده و اذعان می دارد که اکثر بیمارانم در عرض یازده سال گذشته در ابتدا برای کاهش وزن مراجعه نکرده اند بلکه وزنی که آنها کم کرده اند در نتیجه ی درمانی بوده که وی برای رفع مشکلات اساسی تر آن ها( بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، فشار خون بالا )در نظر گرفته اند .

وی چاقی را یک اختلال متابولیکی می دادند که در اثر زیادی انسولین درخون و مقاومت سلول ها در برابر انسولین به وجود می آید وچاقی اصلا ربطی به سوخت و ساز چربی که خورده می شود ندارد .

با وجود این در دوره ای که ما زندگی می کنیم رژیم غذایی کم چربی به طوری همه گیر شده که به صورت یک رژیم استاندارد در آمده است .

تقریبا همه ی چاقی های مرضی علت سوخت و سازی ندارند . هورمون انسولین و تاثیر آن روی میزان قند خون با سلامتی کلی بدن و بیماری قلبی و سکته ارتباط مستقیم دارد و هورمون انسولین در پاسخ به کربوهیدرات ترشح می شود ، هر چه کربوهیدرات مصرفی بیشتر شود ترشح انسولین افزایش می یابد پس ما می توانیم با کاهش کربوهیدرات مصرفی اختلال سوخت و سازی ناشی از انسولین را تحت کنترل بگیریم . اصلاح این سوخت و ساز باعث کاهش وزن می شود در حالیکه ممکن است کالری مصرفی بیش از قبل باشد.

با شروع رژیم بعد از 48 ساعت که ذخایر گلیکوژن بدن تمام می شود چربیها ی ذخیره شده در بدن شروع به آب شدن ( لیپولیز ) می کند که سطح بالای اسید های چرب در خون گواه این مطلب است . شیوع بالای مرض قند ، بیماریهای قلبی و فشار خون در افراد چاق به علت افزایش غیرعادی انسولین است . در رژیم کم کربوهیدرات بدن این امکان را پیدا می کند که با آن که کالری را به مقدار لازم دریافت می کند ولی به طور مداوم وزن و اندازه کم می کند یعنی کالری زودتر از آن که جذب شود به صورت حرارت از بدن خارج می شود .

پیروی از رژیم در افراد چاق ثابت شده که میزان کلسترول و فشارخون را کاهش می دهد .

خوردن کربوهیدرات چه از منابع مستقیم آن و چه از منابع غیر مستقیم ( کربوهیدرات پنهان ) است . چون محدودیت مصرف پروتئین و چربی وجود ندارد احساس گرسنگی نیز پیش نمی آید و کم کم اشتها کم می شود . از آنجا که در اغلب رژیم وزن از دست رفته که معمولا هم به سرعت به وجود می آید بر می گردد رژیم اتکینز دارای 4 نوع با 4 مرحله است .

1 – مرحله مقدماتی Induction diet

2 – رژیم در حین کم کردن وزن Ongikg weightloss

3 – مرحله پیش نگهدارنده وزن Pre maintenance

4 – مرحله نگهدارنده وزن Maintekakce

برای دو هفته نمی دونم ولی خوب اون اضافه وزنی که بخواد سر دو هفته از بین بره خیلی زود هم بر میگرده استاد تغذیه مون همیشه می گفت توی این تبلیغات میگن سر بیست روز فلان وزنو کم کنید ولی هیچ وقت نمی گن سر بیست روز قلب و کلیه و کبدو... از دست بدین... حداقل این رژیم رو واسه مامانای شیرده پیشنهاد نمی کنم چون همینجوریشم طی شیردهی اجسام کتونی تولید میشه
Khatati.com
اتکینز اینجوری ادعا میکنه که وقتی شما مقدار کمی کربوهیدرات میخورید بعد از 48 ساعت تا حداکثر 4-5 روز ( بستگی به متابولیسم بدن داره ) شما وارد حالت کتوز میشید . در این حالت بدن شما به دلیل اینکه اولین منبع انرژی اون بهش نمیرسه میره سراغ دومین منبع انرژی خود یعنی چربی بدن . هنگامی که شما در این حالت وارد میشوید اشتهای شما کم میشود و سوخت ساز بدنتون بالا میرود و بدنتون بسیار با انرژی تر میشود . دکتر اتکینز در چندین جا تاکید کرده که بعضی از متخصصان حالت کتوز خوش خیم حاصل از این رژیم رو با کتوز ناشی از انسولین زیاد در خون اشتباه میگیرن ولی ایندو با هم فرق دارن .

از چه راهی متوجه بشیم در حالت کتوز هستیم :
1- بوی بد دهان که مشخص هست .
2- دقیق تر استفاده از نوار شاخص لیپولیز

مزیت دیگر :
شما هنگامی که در این حالت هستید اگر یک قاشق از غذایی بخورید که در آن کمی شکر بکار رفته سریعا متوجه میشوید

یک ادعای دیگر :
دکتر رابرت اتکینز ادعا میکند که به نظر من نظریه کالری در رژیم غذایی کاملا اشتباه هست و تنها حالتی که شما میتوانید فقط چربی های بدن ( نه ماهیچه ها رو ) بسوزونید همین حالت کتوز هست به زودی خود شما متوجه میشوید و با من هم عقیده میشوید و در همه جا میگوید این آخرین رژیمی هست که شما در زندگیتان میگیرید .

و یک مشت تبلغات دیگه که البته تا حدودی هم درست بودن آن به من ثابت شده . ولی بازم میگم گرفتن این رژیم برای مدت کوتاه و برای افراد کاملا سالم و جوان ( کمتر از 40 یا حداکثر 50 سال ) پیشنهاد میشه .

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز