2733
2739
عنوان

آموزش درست کردن کتلت گوشت در خانه

286 بازدید | 4 پست

کتلت گوشت از جمله غذاهای ساده و خوشمزه است و به نوعی کباب خانگی هم محسوب می شود. کتلت را می توان با گوشت مرغ هم درست کرد. طرز تهیه کتلت گوشت بسیار راحت و آسان می باشد و همانند کوکوی سیب زمینی پخته می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه و روش درست کردن کتلت گوشت آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه کتلت گوشت را آماده کرده ایم تا شما بتوانید در منزل این کتلت خوشمزه را درست کنید.
مواد لازم کتلت گوشت
گوشت چرخ کرده ۱۰۰گرم
سیب زمینی ۳ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد متوسط
تخم مرغ ۱ عدد
سبزی معطر خشک شده ۱ قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنی به میزان لازم
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت کتلت گوشت

1. برای پخت کتلت گوشت، ابتدا در یک کاسه بزرگ سیب زمینی و پیاز را با رنده به صورت ریز رنده می کنیم، بعد آب اضافی آن را می گیریم. توجه داشته باشید که اصلا مواد را فشار نمی دهیم که کامل آب آن گرفته شود، فقط آب اضافی که در ظرف جمع می شود را دور می ریزم.

2. سپس گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، سبزی، نمک و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم و با دست مواد را کامل مخلوط می کنیم. بعد در یک تابه مقدار زیادی روغن می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود.

3. بعد از داغ شدن روغن، به اندازه یک تخم مرغ از مواد را برمی داریم و در کف دستمان صاف می کنیم و به آرامی کتلت را در تابه روغن می گذاریم، طوری که شکل کتلت خراب نشود. بعد از این که یک طرف کتلت به خوبی سرخ شد، با کفگیر کتلت ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود.

4. به همین روال همه کتلت ها را در روغن سرخ می کنیم و در انتها کتلت ها را در ظرف مناسب می چینیم و با گوجه فرنگی و خیارشور تزیین می کنیم و میل می کنیم. امیدواریم از خورن این کتلت خوشمزه لذت ببرید.
نکات پخت کتلت گوشت

سبزی کتکت

سبزی این کتلت ترکیبی از ترخون، مرزه، ریحان، نعناع، گشنیز، برگ پیازچه که تمام آنها را از قبل خشک می کنیم و باهم مخلوط می کنیم و موقع درست کردن انواع کتلت از آن استفاده می کنیم. چون طعم کتلت با این سبزیجات معطر و واقعا متفاوت می شود.


ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687