2733
2734

Brooklyn 2015(بروکلین)

کارگردان:جان کرولی

نویسنده:نیک هورن بای

بازیگران:سایروس رونان-دامنل گلیسون-امری کوئن-جیم برودبنت-جولی والترز

ژانر:درام،رمانتیک

مدت زمان:1 ساعت و 52 دقیقه(112 دقیقه)

نمره خوب 7/5 از سایت معتبر Imdb

افتخارات:کاندیدای ۳ جایزه اسکار

برنده اسکار بهترین فیلم

نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای سایروس رونان

نامزد اسکار برای بهترین فیلمنامه

برنده جایزه بفتا در رشته بهترین فیلمنامه اقتباسی برای نیک هورن بای

برنده جایزه ی بفتا بهترین بازیگر زن برای سایروس رونان

برنده جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای جولی والترز

برنده جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای دامنل گلیسون

بروکلین فیلم زیبایی است که قصهٔ ساده خود را به زیبایی روایت می‌کند. این یکی از آن فیلم‌های کمیابی است که دیالوگ‌هایش از فرط زیبایی در ذهن تماشاگر ماندگار می‌شود. هیچ کلام و جمله‌ای در این فیلم زاید نیست و هر کلمه و جمله‌ای در جای خود و با کارکرد مشخص مورد استفاده قرار گرفته‌است. طراحی صحنه و لباس فوق‌العاده چشمگیر است و فیلم برداری هم به قدری استادانه صورت گرفته که این تصویر را در تماشاگر ایجاد می‌کند که فیلم در دهه پنجاه ساخته شده‌است. یک فیلم رومانتیک و بسیار صمیمی که هر تماشاگر با هر پس زمینهٔ فکری و اعتقادی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. 

«بروکلین» با به چالش کشاندن حس لذت ناشی از ساخت یک زندگی تازه بعد از مهاجرت، آن را در مقابل حس درد ناشی از ترک تمام چیزهایی که عاشقشان هستیم قرار می دهد. طبیعتا نمایش برخی لحظات ناراحت کننده و تراژیک هم در چنین فیلمی اجتناب ناپذیر بوده است. سیرشا رونان با حضور قدرتمند در نقش ایلیس لسی در فیلم «بروکلین» زنگ خطر را برای دیگر مدعیان اسکار ۲۰۱۶ به صدا در می آورد. نقش آفرینی دقیق و هنرمندانه در کاراکتری چند بعدی، دقیق و از لحاظ عاطفی حساس، قرار دادن نام وی در میان مدعیان برندگان اسکار نقش اصلی سال را اجتناب ناپذیر می کند. نمایش وی از حس دلتنگی برای خانه و خانواده تکان دهنده است و حس سردرگمی ناشی از نخستین عشق در سرزمین جدید نیر برای بیینده قابل لمس. طی فیلم، بیننده شاهد توسعه شخصیت ایلیس و تغییر وی از یک دختر دلتنگ و گمشده در سرزمین جدید، به زنی با اعتماد به نفس بالا و خوش آتیه هستیم. حضور مثبت بازیگرانی صاحب نام در نقش های مکمل نیز کمک بسزایی به سیرشا رونان برای ایفای نقش خود کرده است. در میان میتوان جولی والتز در نقش زن صاحب خانه ای عجیب، جیم براودبنت در نقش پدر روحانی فلود مهربان و دامهال گلیسون در نقش یه عشق بالقوه بیش از سایرین قابل ستایش هستند. 

کارگردان «جان کرولی» با «بروکلین» بر روی داستانی دست گذاشته که برای تعداد بسیاری در سراسر جهان قابل لمس است. داستانی که با تمرکز بر روی تغییر، از جوانی وابسته به خانواده به فردی مستقل را به تصویر می کشد. داستانی درباره بوجود آمدن شخصیتی مستقل که عموما همراه است با حس غم انگیز سست شدن پیوند های خانوادگی و هیجانی برآمده از ساخت آینده. آز آنجا که مهاجرت حاوی شکاف های احساسی و فیزیکی بین فرهنگ های مختلف نیز می باشد، همراه ساختن بلوغ جوانی طی مهاجرت در «بروکلین» به جذابیت آن افزوده است.

فیلم به سه بخش کلی تقسیم می شود و کارگردان، جان کرولی به شکلی ماهرانه از لحاظ بصری به هر یک هویتی منحصر به فرد می دهد. بخش اول در ایرلند تمی تاریک و البته موقرانه دارد. دومین بخش در بروکلین، نیویورک میگذرد. تم رنگارنگ و گنجاندن نشانه هایی از حس نوستالژی نیویورک قدیم از ویژگی های این بخش است. البته لازم به ذکر است که کارگردان به مانند وودی آلن به دنبال تزریق حس شاعرانه و عاشقانه در شهر (اینجا نیویورک) نیست. سومین بخش مجددا در ایرلند میگذرد. این بخش نمایش دوباره ای است از مکان های آشنای بخش اول، اما اینبار با تمی روشن تر و البته اشباع رنگی بالاتر. فیلمنامه «بروکلین» بدون نقص عمل می کند. البته با در نظر گرفتن سابقه فیلمنامه نویس، نیک هورنبوی، و آثار گذشته اش مانند High Fidelity (نویسنده رمان)، High Fidelity (نویسنده رمان)، An Education (فیلمنامه نویس) انتظاری جز این هم نمی رفت. اقتباس هورنبوی از کتاب تام تویبین از نقطه نظر وفاداری به کتاب فوق العاده است


داستان: در سالهای دهه ی 50 میلادی زن جوانی به نام آلیس لیسی(سایروس رونان)به همراه مادر و خواهرش رز(جولی والترز)در شهر کوچکی واقع در جنوب ایرلند زندگی میکنند.

رز به یک کشیش ایرلندی که در بروکلین است نامه هایی مینویسد و از او درخواست میکند تا برای آینده ای بهتر او را به آمریکا ببرد.

در این بین خواهرش(آلیس)که دچار دردسر میشود به آمریکا میرود و در آنجا با مرد جوانی(امری کوئن) آشنا میشود.

حالا الیس باید بین دو مرد از دو کشور مختلف انتخاب سختی انجام دهد. یکی اهل ایرلند و دیگری نیویورکِ آمریکا...

پ ن:هرچند سال یک‌بار یک فیلم برتر به دنیای سینما وارد می‌شود. 

این فیلم هم یکی از این فیلم‌های برتر است که اشکتان را درمی‌آورد، حالا چه اشک شوق یا اشک غم!!!😭😭😭

Fino Alle Fine#

ممنون اگ تونستم میگیرم نگا میکنم

 دختررویاها نگو بلا بگو 😼_خوشگله خوشگلا بگو 😺_موی بلند 😸 فِیس قشنگ😻_ابرو کمون 😎_چشمون درشت 😀دامن کوتاه آخ آخ آخ 😍😘 نه فرفری نه موی لخت ،فقط موهای موج دار دختررویاها خوچله 👱😇😄   👑 آی ام آفرودیت محلتون 👑😹😻😻   و همچنان زندگی یعنی 💄افرودیت _افرودیت یعنی زندگی 💄،این دو کلمه در هم تنیده اند 👠   😍   من یعنی لباس های تور توریه کوتاه ب رنگ های قرمز و سفید و صورتی جییییغ😍😍👄 یعنی ی کیف جیگولی پر ازماتیک های خوشرنگ💄👒یعنی لاک های خوش رنگ و مخملی 💅💞                                                    آی اَم خودمو خیلییییییییییییی دوووووووس آی لاو یو خودم .👒💍ابراز علاقه مردان دهه پنجاهی به معشوقشون :شده ام بُت پرسته تو قسم به چشمون مَست تو😚. ابراز علاقه مردان دهه شصتی به معشوقشون:دنیا دیگه مثل تو نداره نداره و نه میتونه بیاره😍.ابراز علاقه مردان دهه هفتادی به معشوقشون: دوسِت دارم کصافط ،لعنت به اون قیافت 😐 ابراز علاقه مردان دهه هشتادی به رِلِشون😂: بووووووووووووق 🤕..هنوز از گودزیلاهای دهه نودی اطلاعاتی در دست  ندارم😳  شعاره من :هستی باش نباشی هستن_تازه بودی ام بودن 😂😂    درضمن به کسی مربوط نه بوداهه که من بااقایون تبادل نظر میکنم 😁😊  بخودم مربوط بوداهه. همه چیزو جنسیتی نکنین_مریض شدم دیگه از دستتون.😐            درمورد زندگی شخصیمم نپرسین اگه بخوام خودم تاپیک میزنم میگم .دیگه توبه کردم.فکرم نکنین که شما همه مریم مقدسین و من جنیفر لوپز😁 این و خدا داندو بس 😊😍 اره من   حیا رو  خوردم ابرو رو هم تُف کردم رو صورت دشمنام 😬😏  دخترای شوخ وقتی جدی میشن یعنی واویلاست😂من همون آدم خیلییی خوبی ام ک هیچکس نمیتونه تصور کنه  ک چقدررربدم👱 آی اَم بی اعصابه مهربون.بستگی داره تو کدومشو انتخاب کنی 😏😁هر کی به امضام گیر بده یعنی فضوله 😂😂😹😹✋


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
2738
چرا میخنددی:-):-):-):-) اخه فیلمه خارجی بودن صحنه که نمیشه:-):-):-):-)

میدونم خندم گرفت بوس واینا داره دیگه من دیدم 

بهشت باشد ارزانی خوبان     من جهنم با حرمله     کار دارم ....
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز