2733
2734


Rosemary's Baby 1968( بچه ی رزماری)
کارگردان:رومن پولانسکی
بازیگران مطرح:میافارو- جان کاساوتیس - روث گوردون - سیدنی بلکمر - موریس اوانس
نویسنده:رومن پولانسکی(بر اساس رمانی به همین نام نوشته آیرا لوین)
 ژانر:رازآلود،ترسناک،روانشناسانه
مدت زمان:۲ ساعت و ۱۶ دقیقه(۱۳۶ دقیقه)
نمره ی قابل قبول 8 از سایت معتبر Imdb
افتخارات:
برنده جایزه 《اسکار》 و 《گلدن گلوب》 بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای روث گوردون
نامزد جایزه 《اسکار》 و 《گلدن گلوب》 برای بهترین فیلمنامه
برنده جایزه دیوید دی دوناتلو بهترین بازیگر زن برای میا فارو
برنده جایزه دیوید دی دوناتلو بهترین کارگردانی برای رومن پولانسکی

نامزد جوایز گلدن گلوب در رشته های بهترین بازیگر زن ؛ بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی

نامزد جایزه اتحادیه نویسندگان آمریکا در رشته فیلمنامه برای رومن پولانسکی
نامزد جایزه اتحادیه کارگردانان آمریکا در رشته ی بهترین دستاورد در کارگردانی فیلم برای رومن پولانسکی
برنده جایزه سندیکای منتقدان فرانسه برای رومن پولانسکی
نامزد جایزه بفتا بهترین بازیگر زن برای میا فارو
همچنین در فهرست ۱۰۰ سال... ۱۰۰ هیجان به انتخاب بفا، در میان ۱۰۰ فیلم هیجان‌انگیز تاریخ سینما، این فیلم در رتبه نهم قرار گرفته‌است.



آیا شما به شیطان و سپاهیانش اعتقاد دارین؟


 بچه ی رزماری یکی از مشهورترین فیلمهای ژانر وحشت در سینما به شمار می‌رود که حواشی پیرامون آن ، به رمزآلودی فیلم دامن زده است.

«بچه رزماری» اولین کار « رومن پولانسکی» کارگردان  لهستانی در آمریکاست که در 35 سالگی آن را ساخته است و بدون تردید یکی از مطرح ترین فیلمهای تاریخ سینما به شمار می‌رود. ظهور این فیلم بر پرده سینماها کاملا غیرمترقبه بود و مثل بمب در دنیا منفجر شد. بطوریکه تا امروز نیز صدای ارتعاشات این انفجار را می‌توان شنید. در سال 2014 کتابخانه کنگره آمریکا این فیلم را برای حفظ و نگهداری وارد «رکورد ملی فیلم» کرد.

از نظر کارگردانی این فیلم یک اثر هنری بسیار ارزشمند و کم نظیر است و حاوی ظرافتهای بدیع و دقیقی می‌باشد. این فیلم موقعیت رومن پولانسکی را به بالا ترین ردیف سینماگران جهان ارتقاء داد.

«بچه رزماری» در مجموع فیلم خوش ساخت و تأثیر گذاری است. « روت گوردون» با نقش آفرینی بی نقص و گیرای خود صحنه‌هائی فراموش نشدنی برای دنیای سینما آفرید که جایزه اسکار را نصیبش کرد.


داستان فیلم درباره زن و شوهر جوانی است که شیطان پرستان در آنها نفوذ می‌کنند و...



حرف و حدیث های بسیاری پیرامون این فیلم وجود دارد که آن را حاشیه دارتر کرده است.بسیاری بر این باورند حکایت فیلم بچه رزماری را داستان به دنیا آمدن «کمال ادهم» می‌دانند.  آن طور که مشهور است، او را پرنس فیصل به شخصی در آلبانی که معروف به مقر شیطان است سفارش داد. «کمال ادهم» در سال 1929 در ترکیه از مادری ترک بدنیا می‌آید. وقتی که یکساله شد پدرش او را به عربستان برد و تحویل «پرنس فیصل» داد و دیگر او پدر و مادرش را ندید!

سفارش «فیصل» امری معمولی و عادی نیست و شک و درنگ بر آن جایز است. خصوصاً فرزند سفارشی او از توانمندیهائی شیطانی برخوردار بود و کارهای بزرگی را برنامه ریزی و اجرا کرد.

«کمال ادهم» کارش در الاستخبارات(وزارت امنیت و اطلاعات) را از 13 سالگی شروع کرد!!!
وی برای انجام این کار هر آنچه در جهان وجود داشت را در اختیار داشت. از جمله همکاری بی دریغ دولت آمریکا خصوصا CIA . او در جلسات کابینه رؤسای جمهور آمریکا در سالهای 1964 تا 1979 شرکت فعال داشت و در تعیین مسیر سیاستهای کلان آمریکا اثر گذار بود

زمانی که در سال 1979 پست خود را ترک کرد دستگاه پیچیده و عریض و طویل «ریاست عمومی‌اطلاعات» عربستان سعودی بر روند جریانات و رویدادهای خاورمیانه سلطه مطلق داشت. بدون آنکه ملموس و در دیدرس باشد و اصلاً کسی این حقیقت را باور کند!!!
                                ( کمال ادهم)
نکته ی بسیار مهم:
قتل همسر پولانسکی به دست شیطان پرستان
از جمله اتفاقاتی که به رازآلودی این فیلم دامن زد قتل همسر باردار کارگردان فیلم بود!
بسیاری تراژدی دلخراشی که چند ماه پس از اکران فیلم برای رومن پولانسکی پیش آمد را انتقام شیطان می‌دانند. تراژدی وقتی رخ داد که پولانسکی خارج از کشور بود. شارون تیت همسر او هشت ماه و نیمه باردار بود در اتاقش خوابیده بود که قاتل و تیمش پس از نیمه شب وارد می‌شوند. او خود را به یکی از میهمانها که در اتاق نشیمن خوابیده بود شیطان معرفی می‌کند و می‌گوید برای انجام مأموریت آمده است. آن شب «شارون تیت» و چهار میهمان به صورت فجیعی به قتل می‌رسند.
پ ن:خودمونی میگم:
این فیلم یکی از رومخی ترین فیلماییه که دیدم.با اینکه چند سالی هست این فیلم و ندیدم ولی الان که دارم در رابطش مینویسم حس غریبی دارم!
بهتون به جد پیشنهاد میکنم فیلم های ( LUCY) و (Rosmary' s Baby) و پشت سر هم ببینین.
حتما بعد از دیدن این ۲ فیلم سوالات بسیاری در ذهنتون به وجود میاد که شما رو وادار به مطالعه و تحقیق و تفکر بیشتر در مورد موضوع <الله> و <ابلیس> میکنه.

Fino Alle Fine#

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
من خلاصه هاي فيلم رو نخوندم چون دوست دارم بدون هيچ ذهنيتي فيلم رو بيينم  مرسي كه گفتي حتما ميب ...

یه خط بیشتر از داستان فیلم نگفتم چون خودم از اسپویل متنفرم

Fino Alle Fine#

منم ديدم ترسناكيشً اونطوري نيست كه وحشت زا باشه ولي ترس تا عمق وجودت رخنه ميكنه رو من خيلي تاثير گذاشت بعدش از بچ دار شدن ترسيدم چون يه جورايي ماهم تو دينمون داريم اگه به سري شرايط رو تو اميزش رعايت نكنيم شيطان تو اميزش با ما پيشي ميگيره 

از فیلمای ترسناک خوشم نمیاد

درحادثه کربلا با سه نمونه شخصیت روبه رو می شویم!      "اول حسین (ع)حاضر نیست تسلیمِ حرفِ زور شودتا آخر می‌‌ایستدخودش و فرزندانش شهید می‌شوندهزینه انتخابش را می‌‌دهدو به چیزی که نمی‌خواهد تن‌ نمی‌‌دهداز آب می‌گذرد، از آبرو نه‌"            دوم : یزیدهمه را تسلیم می‌خواهد مخالف را تحمل نمی‌‌کندسرِ حرفش می‌‌ایستد نوه‌ پیغمبر را سر میبرد بی‌آبرویی را به جان میخرد تا به چیزی که می‌‌خواهد برسد"                    سوم: عمرسعد به روایتِ تاریخ تا روز ٨ محرّم در تردید است هم خدا را می‌خواهد هم خرماهم دنیا را می‌خواهد هم آخرت هم می‌خواهد حسین (ع)را راضی‌ کند هم یزید راهم اماراتِ ری را می‌خواهد، هم احترامِ مردم رانه‌ حاضر است از قدرت بگذرد، نه‌ از خوشنامیهم آب می‌خواهد هم آبرودستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی‌ استکه به هیچکدام از چیزهایی که می‌خواهد نمی‌‌رسد، نه سهمی از قدرت می‌‌برد نه‌ از خوشنامی ما آدمهایِ معمولی‌ راستش نه جرات و ارادهِ حسین (ع) شدن را داریم، نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را اما در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هستمن بیش از همه از عمر سعد شدن میترسم
2738
منم ديدم ترسناكيشً اونطوري نيست كه وحشت زا باشه ولي ترس تا عمق وجودت رخنه ميكنه رو من خيلي تاثير گذا ...

دقیقا همینطوره

منم موقع دیدنش نترسیدم چون اصلا فیلم ترسناکی نیست

ولی تا چند روز بعدش تپش قلب داشتم🥵🥵🥵

Fino Alle Fine#
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687