2737
2739
عنوان

کار خانگی زنانه نیست😊

225 بازدید | 7 پست

یک روز روی تخت یک تراپیست دراز می کشم و می گویم می دانید دکتر جان? یکی از بزرگترین شرم ها و رنجهایی که در زندگی ام تجربه کردم، کار خانگی ای بود که با آنکه خواسته یا ناخواسته در انجامش نقش داشتم، ولی از اینکه هرگز نتوانستم در خانه خودم و اطرافیانم یک نسبت عادلانه و منصفانه ای بین همه اعضای آن خانه یا فلان مهمانی یا حتی بهمان پیکنیک، و انجام دادن کار خانگی برقرار کنم، سرخورده و غمگین بودم و حتی شکست خورده. هیچوقت نفهمیدم چیزی به این سادگی و انجام دادن کارهای کوچکی مثل شستن ظرفها، جارو کشیدن خانه، پختن غذا، آماده کردن مواد غذایی، مرتب کردن یخچال، و هزار و یک کار خرده ریز دیگر، چرا نمی تواند منصفانه بین همه تقسیم شود تا هیچکس (مخصوصا مادر یک خانه) احساس نکند همه بار زندگی انگار روی دوش اوست. می دانید... جمله ی طنزی هست که می گوید بدبختی ها دو نوعند: بدبختی شما و خوشبختی دیگران! به نظرم می شود این جمله را اینطور تغییر داد که بدبختی ها دو نوعند: بدبختی شما و بی تفاوتی دیگران! چیزی که همیشه موقع انجام دادن کار خانگی، چه وقتی خودم در حال جاروبرقی کشیدن اتاقم (آیا کاری نفرت انگیزتر از جاروکشیدن هم هست) چه وقتی مادرم مشغول آشپزی کردن است، چه وقتی خاله ام در مهمانی در حالی که مهمانها نصف غذاهایشان را خورده اند همچنان در حال تکمیل کردن سفره است، احساسش می کنم: بی تفاوتی دیگران! انگار که همه ی اینها یک وظیفه ذاتی و ازلی و ابدی برای من و مادر و خاله و ... است. دیگران اصلا احساس هم نمی کنند که بخشی از این کار خانگی، سهم آنها هم هست. برای آنها همه چیز سر جای خودش است و کاملا عادی.


بعد در حالی که تراپیست دارد در مورد شفای من فکرهای عمیقی می کند و با خودش می گوید به حق شرم و رنجهای ندیده! من کمی جابجا می شوم و می گویم شما باور می کنید که من حقیقتا در مهمانی های فامیل، وقتی همیشه زنان را مشغول پذیرایی و آماده کردن سفره و جمع کردن و شستن ظرفها می بینم و بی تفاوتی ترسناک مردان را به همه ی این اتفاقات، با خودم فکر می کنم با این اوضاع هرگز روزی خواهد رسید که زنان این سرزمین رنگ برابری را ببینند? وقتی از درون خانه های ما هنوز برابری و درک متقابلی برای وقت و انرژی ای که فقط زنان صرف کار خانگی می کنند وجود ندارد، منتظر چه چیز بزرگی در بیرون از خانه ها باشیم?


#کار_خانگی #14اسفند #کار_خانگی_زنانه_نیست ⭕ شما هم در چهارده اسفند از کار خانگی بنویسید، حتی برای اندک مخاطبین خودتان.

تو ایران سخت‌ترین کار دفاع از حقوق زنانه. باید راجع به استقلال زنان با خانومایی بحث کنی که عکس پروفایلشون نوشته «آقامون گفته عکس نذارم» 

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
من والا خونه مامانم دست به سیاه سفید نمیزدم الان پریودم رفتم فرش شستم😐اونم تنهایی😐

فرش بدین قالیشویی بابا

فرش بگنده بهتر ازینه که کمرتون خدایی نکرده طوری بشه

تو ایران سخت‌ترین کار دفاع از حقوق زنانه. باید راجع به استقلال زنان با خانومایی بحث کنی که عکس پروفایلشون نوشته «آقامون گفته عکس نذارم» 

این که خوبه حالا بشنو از دل من


اوایل ازدواجم صبح زودتر از شوهرم بیدار میشدم نیمه خواب میرفتم و آب چایی رو میذاشتم ی ربع بعد با صدای آلارم گوشیم دوباره توی خواب میرفتم چایی دم کنم.ببست دقیقه بعد برای بار سوم با صدای آلارم گوشی شوهرم بیدار میشد بره از سر کوچه نون بخره( که از نظر خودش خیلی کار بود که تا در نونوایی بره و بدون صف ی نون بخره و بیاد) ولی منم همزمان بیدار میشدم سفره صبحونه رو آماده کنم.بعدشم با عجله حاضر میشدمو با هم میرفتیم سر کار.تایم کارمون باهم تموم میشد.از سر کار که میومدیم من دوباره آبو میذاشتم رو گازو چایی دم میکردم در حالی که شوهرم رو میل لمیده بودو استراحت میکرد.من شام درست میکردمو شوهرم استراحت.بعد از شام من ظرف میشستم میوه میشستم چایی میاوردم و شوهرم استراحت.آخر شبم بابد ی زن کامل میبودم و اگه نبودم بهم میگف بیحالی😧

اینا جریان ی روز معمولی بود.روزی که خونه تمیز کردن و لباس شستن نداشت.مهمونی ام قرار نبود بیاد و ...

کلی جرو بحث کردم اما فقط موفق شدم مجبورش کنم چایی دم کردنا و آوردنشو به عهده بگیره.اونم ی خط در میون ی بخشیو مینداخت به عهده خودم.مثلا سرپایی آب چایی رو بزار تا دم کنم.

خیلی سخت بود خیلی انقد که بیخیال کار کردن شدم ولی تا همین امروز خیلی سرخوردم چون کار و استقلالم برام خیلی مهم بود ولی این عادت لعنتی زندگی سنتی که کار خونه مال زنه راه بهتری جلو نذاشت شوهرم به هبچ قیمت کار خونه به عهده نمیگیره

2740
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز