2733
2734
عنوان

آبسه و فیستول مقعدی (بخش پنجم)

785 بازدید | 0 پست

سوال هشتم:چه زمانی باید عمل کنم؟ اگر محل فیستول بسته شده و آبسه ایجاد بشه، غالبا عمل دومرحله ای می شه... یعنی یکبار فیستول را تخلیه می‌کنن و بعد از بهبودی حدود یک ماهه محل جراحی(درفیستول highیعنی فیستول پیچیده) یا کمتر (درفیستول های ساده تر) عمل اصلی برداشتن فیستول و دوختن سوراخ ورودی انجام می شه. البته این به نظر پزشک بستگی داره و برخی پزشکان خبره عمل تخلیه و جراحی را با هم انجام میدن. در هرحال باید خروجی کانال تا زمان عمل به هر نحو شده باز بمونه.

سوال نهم:کلونوسکوپی چیست؟ ممکن است پزشک قبل از دادن وقت عمل، از شما بخواد که کلونوسکوپی انجام دهید تا از نبودن توده در روده و رکتوم مطمئن بشه. در این صورت اصلا نگران نشید، چراکه این یک چکاپ روتین برای اکثر بیماران است. کلونوسکوپی عکس برداری از روده بزرگ است که با ورود دوربینی از مقعد به داخل روده از قسمت های مختلف عکس برداری می شه تا از سلامت آن اطمینان حاصل بشه.درضمن یک نمونه برداری کاملا بی خطر و ساده هم می شه و جهت پاتولوژی به آزمایشگاه  فرستاده می شود.مهم است که بدانید جواب پاتولوژی زمان بر است و ممکن تا حدود دوهفته طول بکشه.

کلونوسکوپی با بی حسی موضعی یا بیهوشی سرپایی صورت می گیره و درصورت بیهوشی، بعد از انجام کلونوسکوپی احتمالا هیچ درد یا حس بدی نخواهید داشت. لطفا اصلا نگران نباشید.
سوال دهم: قبل از عمل چه کارهایی باید انجام دهم؟ به جز آوردن جواب کلونوسکوپی و پاتولوژی، یک سری آزمایش روتین توسط پزشک براتون نوشته می شه که پیشنهاد میکنم قبل از رفتن به بیمارستان انجام بدین و جوابش را با خودتون به بیمارستان ببرید تا اونجا معطل نشید.برای روز قبل از عمل هم قرص یا دارویی تجویز می شود که روده را تمیز و خالی کند و برای عمل آماده شوید. حداقل 12 تا 15 ساعت قبل عمل دیگه چیزی نخورید و حتی الامکان آب هم نخورید... این برای خود شما بهتره.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687