▪️طبق بررسی ها و بحث های گذشته در رابطه با افزايش نرخ بيش از حد خودروی داخلی به اين باور رسيديم كه بزرگترين دلال در كشور خود كارخانه ها هستند. زيرا دلالان و نمايشگاه داران قدرت افزايش نرخ خودرو را بصورت شارپی در بازار را ندارند و نخواهند داشت و تنها خود خودروسازان توان انجام اين كار را دارند.
▪️حال بعد از اعلام قيمت ها از طرف شركت ها متوجه شديم دليل اين افزايش نرخ های گذشته چه بود، و همچنين دليل عدم عرضه خودرو از شهريور ماه سال جاری بصورت قطره چكانی به بازار چه بود ...
🔻حال سناريو دوم وضعيت قيمت خودرو در آينده:
▪️ در شرايط فعلی خودروسازان توانستند با سياست هايی كه اجرا كردند هم نرخ خودرو را آزاد كنند و هم مبلغ قابل توجهی از دولت وام بلاعوض دريافت كنند.
▪️همچنين در آينده نزدیک قطعا صورت حساب های شركت ها از زيان انباشته به سود تبديل خواهد شد، كه در شرايط فعلی به نفع سهامداران خودروسازها ميباشد.
▪️نكته بعدی اختلاف قيمت خودرو های داخلی با شرايط و سياست های جديد خودروسازان بطور يقين عملكرد برعكسی به خود ميگيرند. يعنی قيمت خودرو در كارخانه از بازار گرانتر خواهد شد. مثلا اگر قيمت پژو 405 را كارخانه 72 ميليون اعلام كرده در بازار حدود 10 ميليون ارزانتر ميشود آن هم فقط به یک دليل؛ عرضه آبشاری خودرو به بازار !
▪️در پيش بينی های آينده كه اگر خودروسازان اينطور رفتار كنند پس خريداری باقی نمی ماند، اينجاست كه شركت های ليزينگی وارد عمل ميشوند و خريداران بخاطر راحت تر خريدن خودرو بصورت نقد و اقساط مجبور به خريد از كارخانه ها ميشوند.
▪️فقط دلال ها و واسطه ها اين وسط پولی را كه اين مدت به جيب زدند كم كم بايد برگردانند. بخصوص مردم عادی كه از ترس گرانتر شدن قیمت خودرو در آينده اقدام به خريد حواله خودرو با قيمت های بيش از حد شدند كه دچار زيان سنگينی ميشوند.