2733
2734

#هوش_جنسی ۹


- کودکان خردسال را با نوجوان و جوان تنها نگذارید حتی با محارم، بیش از 60 درصد آزار جنسی توسط محارم صورت می گیرد. توجه داشته باشید هرنوع بازی بچه ها در جمع و انظار دیگران اشکالی ندارد ولی اگر درصدد یافتن مکان خلوت هستند به آرامی و بدون خشونت مداخله کنید و جهت بازی آنان را تغییر دهید.


- در پوشش ظاهری به جنسیت فرزند خود توجه کنید، دخترها با پوشش و ظاهر دخترانه و پسرها با لباس و ظاهر پسرانه در اجتماع حضور داشته باشند، به عبارت دیگر دخترها را دختر و پسرها را پسر پرورش دهید. تک فرزندی یکی از عوامل این پدیده است؛ مادر مشتاق فرزند دختر است ولی صاحب پسر شده است، ناخودآگاه پسر خود را با خلق و خوی دخترانه پرورش می دهد و پدر مایل به داشتن فرزند پسر است، دختر خود را مانند پسران پرورش می دهد. تأکید می کنیم ظاهر فرزند خود را با جنسیت او هماهنگ کنید.


- قبلاً اشاره کردیم حضور مؤثر پدرومادر و ایفای صحیح نقش آنان در خانواده در سلامت جنسی فرزندان تأثیر مهمی دارد. پدر مظهر قدرت و مادر مظهر لطافت در خانواده هستند. اگر قدرت به خشونت اختلالی و لطافت به مظلوم نمایی تبدیل شود بر درک فرزندان از جنسیت خود تأثیر منفی خواهد داشت.


- غذای بینایی و شنوایی، همه ی والدین در غذای جسمانی فرزندان خود حساس و دقیق هستند. آیا همین دقت و حساسیت را در مورد غذای بینایی و شنوایی یا به عبارت دیگر آن چه می بینند و آن چه می شنوند را داریم؟ آیا برای دیدن و شنیدن مطالب تلویزیون، اینترنت، فضاهای مجازی و نظایر آن ها معیار مشخصی داریم؟ توجه داشته باشیم همان طوری که غذای ناسالم به سیستم گوارش و اندام های داخلی بدن آسیب می رساند غذای ناسالم بینایی و شنیداری نیز به سیستم ذهنی و روانی انسان آسیب وارد می کند و حتی در مواقعی آسیب های ذهنی و روانی به مراتب خطرناک تر از آسیب جسمی است.


- ساختار ارزشی، همان طوری که برای سلامت جسم نیاز به معیارهای بهداشتی برای تغذیه داریم، برای سلامت ذهن و روان نیز نیاز به ارزش های معنوی و اخلاقی داریم. فرد، خانواده و جامعه ای که ساختار ارزشی و اخلاقی مشخص و مستحکم نداشته باشد دیر یا زود در مسیر زوال قرار خواهد گرفت.

یکی از ارزش های پایه که به بحث سلامت جنسی مربوط می شود «احترام» است. احترام یعنی مراقبت از حریم حرمت خود و دیگران، مراقبت از ورودی های بینایی و شنوایی؛ احترام به خود و مراقبت از حریم حرمت ذهن و روان خود است. رعایت ارزش های اخلاقی و معنوی مهم ترین اصل در مراقبت از حریم حرمت فرد، خانواده و جامعه است.

“پایان”

[استاد سلطانی]


Join @nooredideh

میشه برای خاله شدنم یه صلوات بفرستین

هوش جنسی چیست و چگونه می توان آن را تقویت کرد؟ برخلاف تصورها هوش جنسی به مهارت‌های اغوا کننده فوق العاده فرد و زیبایی‌های جسمانی او بستگی ندارد، بلکه نوعی توانمندی ذهنی است که به افراد کمک می‌کند تا بتوانند رضایت و لذت جنسی بیشتری را در طول رابطه تجربه کنند. خوشبختانه هوش جنسی امری ذاتی نیست و افراد با آگاهی و تمرین درباره آن می‌توانند آن را ارتقا دهند

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز