2737
2739
عنوان

میخوام کوفته درست کنم

889 بازدید | 10 پست

سلام میشه لطفا یادم بدید چه جوری درست کنم

با اندازه های موادش حالا تقریبی هم باشه مهم نیست

و اینکه چکار کنم وا نره

خدایا به خاطر همه نعمتهایی که بهم دادی ازت ممنونم.

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
بعد اخه شایدکوفته ماو شمامتفاوت باشه توهرجور دوسداری درس کن..

مگه شما چه جوری درست میکنید؟

من منظورم همون کوفته تبریزی هست ولی کوچیک درست میکنن


خدایا به خاطر همه نعمتهایی که بهم دادی ازت ممنونم.

Niki:

‍ #كوفته


مواد لازم براي تهيه ١٦ عدد كوفته متوسط  


چرخكرده  بدون چربي يك كيلو 

برنج نيم پز يك پيمانه و نيم 

لپه پخته يك ليوان و نيم  

تخم مرغ يك عدد 

گردو اسياب شده چهار قاشق غذاخوري 

آرد نخود چي يك قاشق غذاخوري سر پر 

مرزه و ترخون خشك از هر كدوم چهار قاشق  غذاخوري 

يك قاشق مرباخوري مرزه يك قاشق و نيم ترخون خشك براي داخل سس 

آلو بخارا به تعداد كوفته ها و چند تا هم براي داخل سس 

پياز رنده شده و كاملا آب گرفته چهار عدد كوچيك

نمك و فلفل سياه و زردچوبه به ميزان لازم 


رب گوجه به مقدار لازم



برای تهیه ی کوفته ، در ابتدای کار پیاز ها رو رنده ی درشت می کنیم و کامل آب پیاز ها رو میگیریم و کنار می ذاریم.(اگه مواد آب داشته باشه، حتی با آب پیاز کوفته ها وا میرن) حالا گوشت چرخ کرده رو با پیاز ها ترکیب و حسابی ورز میدیم. بعد از اینکه پیاز ها خوب با گوشت ترکیب شدن لپه و برنج و اضافه کرده و دو دقیقه ورز میدیم. ( دقت کنید لپه پخته شده ولی برنج نیم پز و حتی خیلی دون باشه بهتره، و اینکه کاملا آبشونو با دستمال یا حوله ی تمیز بگیرید یا می تونید از قبل تو آبکش بریزید تا آبشون بره و خشک باشن) گردوهای آسیاب شده و یا رنده شده رو به مواد اضافه کرده و ورز بدید.(برای تهیه ی کوفته ها دقت کنید تا آخر کار با ورز دادن مواد و اضافه کنید و هر چی بیشتر ورز بدید چسبندگی مواد عالی میشه و هرگز وا نمی ره) حالا آرد نخود چی و اضافه میکنیم و پس از ورز دادن تخم مرغ و اضافه میکنیم و مجددا بعد از ورز دادن سبزی معطر و اضافه میکنیم و در آخر نمک و فلفل و زرد چوبه رو به موادمون اضافه میکنیم.(در آخر چند دقیقه اساسی ورز بدید)

به اندازه یک نارنگی درشت از موادمون وبرمیداریم و بین دستامون ورز میدیم و با فشار انگشتان، اگر فضایی بینش خالی باشه گرفته میشه و اینطوری باعث میشه وا نره. مواد و گرد کرده و با انگشت، وسط مواد و فشار میدیم یه آلو بین مواد میذاریم و از گوشه ها مواد و بالا میآریم کم کم تا مواد بسته بشه و روی آلو رو بگیره. حالا با دست گردش کنید و کنار بذارید. (من برای داخل کوفته ها از الو استفاده کردم ولی می تونید اگر خواستید از گردو پیاز داغ زرشک و... استفاده کنید)

یک پیاز درشت و رنده میکنیم و تفت میدیم تا طلایی بشه، سپس زرد چوبه و فلفل و اضافه میکنیم و در آخر رب گوجه رو اضافه کرده و خوب تفت میدیم. (دقت کنید ظرفتون اندازه ای باشه که کوفته ها یک ردیف ته قابلمه قرار بگیره. نباید کوفته ها روی هم باشه) آب و به مواد اضافه میکنیم. اندازه آب کوفته ها باید تا نصف یا کمی بیشتر از نصف  بدنه ی کوفته ها باشه.( من آب پیازهایی که در مرحله ی اول گرفته بودم و به آب کوفته ها اضافه میکنم، طعمش و بهتر میکنه. کمی هم از سبزی معطر اندازه ی یک قاشق چایخوری به  آب کوفته اضافه کردم. اگر برگ مو دارید البته خشک شده کمی داخل آب کوفته بریزید خیلی خوش طعم و عطر میشه.) حالا نمک و به آبش اضافه میکنیم و  در آخر چند تا از آلو ها رو داخل آبش می ریزیم که مقدارش سلیقه ایه و میذاریم جوش بیاد. وقتی جوش اومد دمای زیرش و متوسط میکنیم که از جوشیدن نیفته و حالا آروم کوفته ها رو تک تک داخل آبش میریزیم. دقت کنید آب کوفته ها تا لب لب کوفته ها نباشه. ( فقط در حالت جوشیدن کوفته ها رو بریزید در غیر اینصورت وا میرن.)  در قابلمه رو بذارید و بعد از پنج دقیقه دمای زیرش و کم کنید ولی از جوشیدن نیفته یکمی قل بزنه. چون آب کوفته تا نصفشه زود آبش خشک میشه پس بعد از پنج دقیقه زیرش و کم کنید و هر از چندی کمی از آب کوفته ها رو به کمک قاشق بریزید رو کوفته ها تا روشون هم آغشته به آب بشه. بعد از فقط یک ساعت کوفته ها آمادس.(دقت کنید (اگر) برای بار اول کمی آب کوفته هاتون زود  خشک شد کمی بهش (آب جوش جوش) اضافه کنید.معمولا پس از خاموش کردن، کوفته ها آب و به درون خودشون میکشن و هنگام سرو غذا تعجب میکنید که چرا خشک شدن! نگران نباشید خیلی کم درونش آب جوش بریزید اصلا طعمش عوض نمیشه. فقط خیلی کم بریزید.) نوش جان.


كانال اشپزي سايو( مهتاب) 

https://t.me/kjhfset

2740
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز