2752
2734
عنوان

میشه بیاید ی لحظه

128 بازدید | 16 پست

ی سری گناه داشتم توبه کردم نمیتونم بگم چیا ولی خیلی گناه های بدی بودن یکیشون بعد دوسال کنار گذاشتم یکی دیگشون هم بعد ی سال هرشب هم قبل خواب توبه میکنم به نظرتون خدا بخشیده؟ چیکار کنم نماز شروع کنم‌ قبلا میخوندم‌ خیلی خوب بود ولی الان یچی نمیذاره

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید

چجوری همیار

تا ساعت ۱۲ شب، فرصت داریم که گزارش بدیم به هم که مثلا ورزش رو انجام دادیم

یه دوره عادت سازی شرکت کردم، بعد از طریق اون دوره، عضو یه گروه شدم و اونجا پیام میذاره هر کسی برای همیار.

خیلی دوره خوبی بود.

خواستی میتونم مهمترین قوانین عادت سازی که چند تاست و بهت بگم، شروع کنی.

نماز توبه پیامبر اکرم (ص)

جالب است بدانید نمازی که در بند قبل به آن پرداختیم از پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله) نقل شده است. ایشان این نماز را در ماه ذی القعده و اصحاب و یاران خود آموزش داده و فرموده اند: «هیچ مسلمانی نیست که این نماز را بگذارد جز اینکه از آسمان به وی ندا آید: ‌ای بنده خدا! توبه تو پذیرفته شد و گناهانت بخشوده. اکنون کار خود را از نو شروع کن. فرشته ‌ای هم از عرش به زمین فرود می آید و به وی میگوید: ای بنده خدا! خوشا به حالت، مبارک باد بر تو و بر خاندان و خانواده تو.


فرشته دیگری نیز به او ندا می دهد:ای بنده خداوند! باک مدار که خصمان و مدعیان خود در قیامت را، راضی ساختی. دیگری ندا میدهد:ای بنده خدا! با ایمان بمیری، دین از تو دور مباد و قبرت گسترده و نورانی باد. فرشته دیگری دیگری میگوید:‌ای بنده خدا! پدر و مادرت از تو خرسندند، گناهان آن‌ها و گناهان تو و گناهان خاندان تو آمرزیده است و روزی تو در جهان و آخرت گسترده است و جبرئیل به وی ندا میدهد: دل خوش دار، من همراه با فرشته مرگ (ملک الموت) پیش تو خواهم آمد و به وی دستور خواهم داد که با تو مهربان باشد؛ تا مرگ، تو را اصلاً آزرده نسازد و روح از جسمت به آرامی و خوشی بیرون رود.

توبه» پشیمانی و ندامت از گناه است. فرد توبه کننده باید گناه را در آینده ترک کند و قصد به تلافی کردن اشتباه بگیرد و از اعماق قلب از گناه پشیمان باشد. توبه انجام واجبات و تدارک و قضای آنچه عمل نشده و ترک محرّمات است. ارکان توبه پنج چیز است:


- ترک گناه


- ندامت و افسوس


- تصمیم بر ترک در آینده


- جبران گذشته


- استغفار


نحوه خواندن نماز توبه

ابتدا غسل و وضو بگیرید. سپس دو نماز دو رکعتی بخوانید. در هر رکعت از نماز بعد از سوره حمد، ۳ بار سوره توحید، ۱ بار سوره فلق و ۱ بار سوره ناس را بخوانید. سپس بعد از تمام کردن نماز ، ۷۰ مرتبه ذکر« استغفرالله ربی و اتوب الیه» بگویید و بگویید: «لا حَولَ وَ لا قُوَّهَ إلّا بِالله العَلِیِّ العَظیمِ»


سپس بگویید : « یا عَزیزُ یا غَفّارُ إغفِر لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمیعِ المؤمِنینَ وَ المُؤمِناتِ فَإنَّهُ لا یَغفِرُ الذُّنوبَ إلّا أنتَ» ترجمه: « ای خدای عزیز و ای خدایی که بسیار آمرزنده ای! گناهان من و گناهان همه ی مردان و زنان مؤمن را بیامرز، چرا که کسی جز تو آمرزنده ی گناهان نیست»

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687