2733
2734

این حرف من به معنای اختیار نداشتن و دست انسان نبودن نیست، بلکه از قبل معلومه انسان با اختیار خودش کدام رو انتخاب می کنه، همونی که انسان با اختیار خودش یکی بین سرنوشت های غیر حتمی را انتخاب میکنه، اونم خودش جز سرنوشته، از قبل خدا می دونه کدام رو انتخاب می کنی پس سرنوشت و قسمت در ازدواج واقعیه و از قبل معلومه ولی به معنای سلب اختیار نیست. خود اینکه کدام رو انتخاب می کنیم یا میشه خودش توی لوح محفوظ (که در آسمان هست و قضا و قدر حتمی توشه) ثبته. انسان اختیار داره ولی قسمت هست چون خداوند با علمش می‌دونه انسان با اختیار خودش به کدام مسیر می ره. 

 دعا می تونه تقدیری که توی لوح محو و اثبات که غیر حتمیه عوض کنه ولی هم دعا و هم تغییر تقدیر غیر حتمی و تقدیر اصلی توی لوح محفوظه که تغییر نا پذیره، اگر دعا کردنت توی لوح محفوظ ثبت شده باشه تغییر قضا و قدر غیر حتمی در لوح محو و اثباتم، در لوح محفوظ ثبت شده است. در اصل خود دعا و این تغییرها خودش جزء تقدیر اصلیه که تغییر نا پذیره که علم خداونده که از قبل همین تغییر ها هم می دانسته. در اصل دعا تقدیر اصلی را تغییر نمی ده بلکه تقدیر غیر حتمی را تغییر می ده که این تغییر غیر حتمی هم از قبل معلوم بوده و مقدر شده است. خدا از گذشته می دانه که انسان با اختیار خودش دعا می کنه و تقدیر غیر حتمی را تغییر می ده، ولی همه اینا پیش خدا ثبته که تغییر ناپذیره که همون قسمت و سرنوشته که تغییر نمی کنه و از قبل تعیین شده است.

بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید

میشه بگین منابع حرفتون از گجاس کتابی چیزی؟

احادیث و قرآن و عقله دیگه یک جا جمعش کردن


کلا عقل می گه خدای علیم باید قبل از وقوع حادثه ازش خبر داشته باشه وگرنه در علمش نقص ایجاد میشه

احادیث و قرآن و عقله دیگه یک جا جمعش کردن کلا عقل می گه خدای علیم باید قبل از وقوع حادثه ازش خبر ...


موافقم البته توو دینی سال سوم دبیرستان و قضا و قدر رو خوندم یادم مونده همچین چیزیو 

ولی درباره ازدواج بهش فکر نکردم

واقعا نوبره بی تربیتی می کنی بعد نی نی یارم تگ می کنی تو تاپیک من

مردک بی ادب 

اومدی توی سایت زنونه اراجیف میگی

یک روز بر گونه این مملکت یک بوسه وبالای سرش یک یادداشت می گذارم و می روم:"آنچنان زیبا خوابیده ای که دلم نیامد بیدارت کنم..."
مردک بی ادب  اومدی توی سایت زنونه اراجیف میگی

اولا ثبت نام آقایون مجازه

بعد فکر کنم شما مشکل روانی دارید

و کلا از عقل بی بهره هستید

آدم نرمال که تربیت درستی داره و سر سفره پدر و مادرش بزرگ شده، بدون هیچ مقدمه نمی یاد به کسی بگه مریض

اولا ثبت نام آقایون مجازه بعد فکر کنم شما مشکل روانی دارید و کلا از عقل بی بهره هستید آدم نرمال ک ...

مقدمه اش تاپیکاته 

به سارا رسیدی 😆

یک روز بر گونه این مملکت یک بوسه وبالای سرش یک یادداشت می گذارم و می روم:"آنچنان زیبا خوابیده ای که دلم نیامد بیدارت کنم..."
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687