2733
2734

*چه آنهایی که مادر دارند و چه آنهایی که مادر ندارند

این متن را بخوانند تاثیرگزار خواهد بود :👇

در زمان‌های قدیم مردمی صحرا‌ نشین زندگی می‌کردند که در بین آنها مردی بود که مادرش دچار فراموشی شده بود و فقط پسرش را می شناخت و مدام می‌خواست در طول روز پسرش کنارش باشد .

اين درخواست مادر" پسر را آزار می‌داد و فكر می‌كرد در چشم مردم حقیر و کوچک شده است .

هنگامی که موعد کوچ رسید مرد به همسرش گفت :

* مادرم را نیاور بگذار اینجا بماند و مقداری غذا هم برایش بگذار تا به زودی طعمه درندگان شده و برای همیشه از شرّش راحت شویم *

همسر مرد گفت :

آنچه می‌گویی انجام می‌دهم .

همه آماده کوچ شدند زن هم مادر شوهرش را گذاشت و مقداری آب و غذا در کنارش قرار داد و کودک یک‌ ساله خود را هم پیش زن گذاشت و رفتند .

آنها فقط همین یک کودک را داشتند که پسر بود : ! ؟

مرد به پسرش علاقه فراوانی داشت و اوقات فراغت با او بازی می‌کرد و از دیدنش شاد می‌شد .

وقتی مسافتی را رفتند و هنگام ظهر برای استراحت ایستادند و مردم همه مشغول استراحت و غذا خوردن شدند

مرد به همسرش گفت :

پسرم را بیاور تا با او بازی کنم .

زن به شوهرش گفت :

او را پیش مادرت گذاشتم : ! ! ؟ ؟

مرد به شدت عصبانی شد و داد زد که چرا این کار را کردی : ؟

همسرش پاسخ داد ما او را نمی‌خواهیم زیرا بعدها او هم همانطور که تو مادرت را تنها گذاشتی و رفتی

او هم من را تنها خواهد گذاشت تا بمیرم : ! ؟

حرف زن شجاع و اندشمند مانند صاعقه به قلب مرد نشست و سریع اسب خود را سوار شد و به سمت مادر و فرزندش رفت زیرا پس از کوچ" همیشه گرگها به سمت آنجا می‌آمدند تا از باقیمانده ی وسایل جامانده شاید چیزی برای خوردن پیدا کنند .

مرد وقتی  به محل زندگی مادرش رسید دید مادرش فرزند را بلند کرده و گرگها دور آنها حلقه زده اند و پیرزن به سمت گرگها سنگ پرتاب می‌کند و تلاش میکند که کودک را از گرگها در امان بدارد .

مرد گرگ‌ها را دور کرد و مادر و فرزندش را باز گرداند و از آن به بعد به وقت کوچ اول مادرش را سوار بر شتر می‌کرد و خود با اسب دنبال مادرش روان می‌شد و از مادرش مانند چشمان خود مواظبت می‌کرد و مقام همسرش نیز در نزد مرد بالا رفت .

انسان وقتی به دنیا می‌آید"بند نافش را می‌برند ولی جایش همیشه می‌ماند تا فراموش نکند که برای حیات و تغذیه و زندگی به یک زن بزرگ وصل بوده است .

اگر مادری در قيد حيات داريد حد اقل روزانه يک تماس با او گرفته و جویای حال او باشید تا صدای كودكی كه سالها عاشقانه بزرگش كرده است را بشنود و از ته دل شاد شود .

و اگر مادران آسمانی داريد : ؟

برای شادی و آرامش روح آنان فاتحه‌ای بخوانید .

لطفا مادرانتان را از یاد نبرید زیرا هر گز نخواهید توانست حتی کوچکترین زحماتی را که در دوران حمل و کودکی و بیماری برای شما تحمل کرده اند را جبران کنید .

امیدوارم با نیکی به پدر و مادر خیر و برکت همیشگی در زندگی ما ماندگار شود .

عزیزان مراقب باشیم چون خیلی زود

دیر میشود : !!!!!؟؟؟؟؟


متن را پسندید و دوست داشتید : ؟

پخش و انتشار دهید .



┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈

═✧❁🌸❁✧═

حتی اگر داراییت ۵۰۰۰تومنه امام حسین رو شریک مالت کن برکت رو ببین...به اینصورت که سعی کن حتی هزار تومن هم که شده خرج ارباب کنی مطمئن باش که لذتشو به تمام معنا می بری...هرررر مشکلی داری مداومت کن بر هرروز خوندن زیارت عاشورا(حتی بدون صد سلام و...) بعد میبینی و با تمام بند بند وجودت میفهمی که چی میگم.سکوت کن گاهی سکوت زودتر از هر فریادی جواب می ده ...یه ذکر معجزه گر(برای مسائل مادی و معنوی)#اللهم_بارک_لمولانا_صاحب_الزمان(تجربه شده)...هرروز خواندنِ دعاتوسل 🗝کلیدی ست بر هر قفلی....🔓(امتحان شده).(مواردی که نوشتم رو خودم امتحان کردم چون سالهای زیادی توو فشارهای مالی وزندگی بودم خیلی چیزا رو امتحان کردم)

حالا من پدرد مادرهای خودخواهی دیدم بچه های ساده ای دارن ‌. فقط به خودشون اهمیت میدن تو مشکلات دست بچه هاشونو نمیگیرن و خیلی راحت میگن ما بچه اوردیم که مارو نگه داره ما نمیتونیم کمکش کنیم وظیفه اوناست.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز
توسط   مرواریدآبییی  |  17 ساعت پیش
توسط   77namnamak  |  18 ساعت پیش