2733
2734
عنوان

چکار کنم دیگه گناه نکنم

439 بازدید | 36 پست

چطوری میتونم به آدم بهتری تبدیل بشم خیلی احساس گناه و آلودگی میکنم یه جور حس سنگینی رو‌دوشام دارم اصلا آرامش ندارم آرزومه منم بتونم مثل خیلی از آدما یه انسان دوست داشتنی بشم وله نفسم حاکم باشم ولی نمیشه به نظرم خیلی سخته 😔


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

وای منم همین حس گناه رو در خودم خیلی میکنم و این گناهم غیبت کردنم هست ک خیلی اذیتم میکنه 😖

ب هیچ وجه درخواست دوستی نمی‌پذیرم 👿 ی بار قبول کردم تو غلط کزدن افتادم و توبه کردم ... هر بژی کورد 
2731

اولا شک نکن خدا ازت ناامید نشده ورهات نکرده 

یاد مرگ  و اینکه باید خالقت رو ملاقات کنی باش ببین میخوای چجوری بری اون دنیا 

نمازت رو بخون تحت هر شرایطی حتی با انجام گناه حتی با کسالت حتی کلاغ پ هررررر جوری این نمازه که بلاشک ی روز ی جا دستت رو میگیره نزار اتصالت با پروردگارت بریده و قطع بشه 

زیاد با خدا حرف بزن ورودی های ذهن و چشم هات رو کنترل کن 

اول گناهاتو گردن بگیر و دنیال توجیه شون نباش،دوم خدا بخشندهست،ارادتو قوی کن،برنامه و زمان بندی درستی انحام بده،سعی کن حق الناس رو جبران کنی،حق اِلله هم مثل نماز و اینا رو شروع به خوندن و انجام قضاسون باش و البته به رحمت خدا امیدوار باش.خودم آلان شرایطی شما رو دارم....

نماز توبه بخون و از خدا بخاه کمکت کنه تا پای توبه ات بمونی بگو خدایا من ناتوانم من نمیتونم ضعیفم و زود گول شیطان میخورم خدایا میشه تو دستمو بگیری و نزاری برم سمت گناه بگو خدایا خودمو سپردم دست خودت ببینم چیکار میکنی دیگه

ان شاءالله که رحمت خدا شامل حال من و همه گناه کارها بشه... حتما بخونید👇👇👇


نحوه خواندن نماز توبه

ابتدا غسل و وضو بگیرید. سپس دو نماز دو رکعتی بخوانید. در هر رکعت از نماز بعد از سوره حمد، ۳ بار سوره توحید، ۱ بار سوره فلق و ۱ بار سوره ناس را بخوانید. سپس بعد از تمام کردن نماز ، ۷۰ مرتبه ذکر« استغفرالله ربی و اتوب الیه» بگویید و بگویید: «لا حَولَ وَ لا قُوَّهَ إلّا بِالله العَلِیِّ العَظیمِ»


سپس بگویید : « یا عَزیزُ یا غَفّارُ إغفِر لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمیعِ المؤمِنینَ وَ المُؤمِناتِ فَإنَّهُ لا یَغفِرُ الذُّنوبَ إلّا أنتَ» ترجمه: « ای خدای عزیز و ای خدایی که بسیار آمرزنده ای! گناهان من و گناهان همه ی مردان و زنان مؤمن را بیامرز، چرا که کسی جز تو آمرزنده ی گناهان نیست»

توبه» پشیمانی و ندامت از گناه است. فرد توبه کننده باید گناه را در آینده ترک کند و قصد به تلافی کردن اشتباه بگیرد و از اعماق قلب از گناه پشیمان باشد. توبه انجام واجبات و تدارک و قضای آنچه عمل نشده و ترک محرّمات است. ارکان توبه پنج چیز است:


- ترک گناه


- ندامت و افسوس


- تصمیم بر ترک در آینده


- جبران گذشته


- استغفار

نماز توبه پیامبر اکرم (ص)

جالب است بدانید نمازی که در بند قبل به آن پرداختیم از پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله) نقل شده است. ایشان این نماز را در ماه ذی القعده و اصحاب و یاران خود آموزش داده و فرموده اند: «هیچ مسلمانی نیست که این نماز را بگذارد جز اینکه از آسمان به وی ندا آید: ‌ای بنده خدا! توبه تو پذیرفته شد و گناهانت بخشوده. اکنون کار خود را از نو شروع کن. فرشته ‌ای هم از عرش به زمین فرود می آید و به وی میگوید: ای بنده خدا! خوشا به حالت، مبارک باد بر تو و بر خاندان و خانواده تو.


فرشته دیگری نیز به او ندا می دهد:ای بنده خداوند! باک مدار که خصمان و مدعیان خود در قیامت را، راضی ساختی. دیگری ندا میدهد:ای بنده خدا! با ایمان بمیری، دین از تو دور مباد و قبرت گسترده و نورانی باد. فرشته دیگری دیگری میگوید:‌ای بنده خدا! پدر و مادرت از تو خرسندند، گناهان آن‌ها و گناهان تو و گناهان خاندان تو آمرزیده است و روزی تو در جهان و آخرت گسترده است و جبرئیل به وی ندا میدهد: دل خوش دار، من همراه با فرشته مرگ (ملک الموت) پیش تو خواهم آمد و به وی دستور خواهم داد که با تو مهربان باشد؛ تا مرگ، تو را اصلاً آزرده نسازد و روح از جسمت به آرامی و خوشی بیرون رود.

نماز توبه بخون و از خدا بخاه کمکت کنه تا پای توبه ات بمونی بگو خدایا من ناتوانم من نمیتونم ضعیفم و ز ...

چجوریه این نماز ؟ کِی باید بخونم 

ب هیچ وجه درخواست دوستی نمی‌پذیرم 👿 ی بار قبول کردم تو غلط کزدن افتادم و توبه کردم ... هر بژی کورد 

سلام.احسنت به شما که دغدغه خدایی داری.همین یعنی انسان خوبی هستیو خدابهت توجه داره...پیشنهاد من نمازشبه....تاجای ممکن بخون...قضا شد قضاشو بخون....

🌳 راهکار عملی

🔆 سعی کنید نماز شبتون ترک نشه.فقط یازده دقیقه وقت میبره.

🌀نماز شبو تو سه زمان می تونی بخونی: 👇

1 بعد از نماز عشاء.

2 بعد از نیمه شب

3 از صبح تا شب، به نیت قضا

⬅ بهترین زمان برای خوندن نمازشب، یک ساعت قبل از اذان صبحه. ولی اگر در بهترین زمان نتونستی بخونی، توی دو زمان دیگه بخون، ولی ترکش نکن.

🌻چه جوری نماز شب بخونیم؟

🌗 4 تا دو رکعت به نیت نماز شب.

🌗 2 رکعت به نیت نماز شفع

🌗 یک رکعت به نیت نماز وتر

➕ جمعا میشه 11 رکعت.


❌ نماز شبو طولانی نخون، بخصوص اگر نیمه شب می خوای بخونی. اینجوری خسته میشی، اونوقت شیطون دیگه نمیذاره بخونی.

✅ توی نماز شب، فقط حمد بخون، سوره لازم نداره.

✅ قنوت نمی خواد بگیری در قنوت نماز وتر هم لازم نیست به چهل تا مومن دعا کنی. لازم نیست هفتاد تا استغفار بگی، بلکه هفت بارذکر هذامَقامُ الْعائِذِبِكَ مِنَ اَلْنار کافیه.

✅ فضیلت نمازهای شفع و وتر بیشتر از هشت رکعتیه که به نیت نمازشب خوانده میشه. می تونید فقط به نماز شفع و وتر اکتفا کنید و هشت رکعت نماز شبو نخونید.

✅ اگر وقت برای نماز شب، کم باشه می تونید فقط نماز وتر بخونید.

✅ لازم نیست یازده رکعتو یه باره بخونی تاخسته بشی، بینشون فاصله بده. همانطور که پیامبر با فاصله نماز شب می خواند.

✅مثلا دو رکعت ساعت 9 شب بخون، دو رکعت ساعت 9:30، دو رکعت ساعت 10، .... و به همین ترتیب. با فاصله خواندن فضیلتش بیشتره.

✅اگر نتونستی بعد از نماز عشا، یا نیمه شب بخونی، از  صبح تاشب، وقت داری قضاشو بخونی.

✅امام صادق علیه السلام از قول رسول خدا، نقل می کند: 

🍃خداوند به بنده ای که نماز شب را در روز قضا می کند، مباهت می کند و می فرماید: " ای فرشتگان من! این بنده ی من، چیزی را که بر او واجب نکرده ام، قضا می کند. گواه باشید که من او را آمرزیدم. 🍃

✅ نماز نافله رو بدون مهر،بدون رکوع و سجود، بدون قنوت، و حتی در حال راه رفتن میشه خوند.

✅ اگر وقت نداشتی، قضای نماز شبت رو توی خیابون بخون،توی کلاس،توی محل کارت بخون.کافیه نیت کنی، حمدو بخونی، بعد با اشاره رکوع و سجودو بجا بیاری.

⬅ببین، دیگه بهونه نیار.خدا اینقدر این نمازو آسون کرده که من و تو بهونه ای برای نخوندنش نداشته باشیم. 

🔗میگیم ما اینجوری به دلمون نمی چسبه.....اینا وسوسه های شیطونه!!! خدا قبول داره،اونوقت شیطون نمیذاره.هرجور تونستی نمازشبتو بخون،خدا زود راضی میشه.

فعلا نماز شبتونو بهمین آسونی شروع کنید،بعد کم کم عشقتون به این عبادت اینقدر زیادمیشه که مثل بسیاری از بزرگان،از این نماز،دل نمی کنید.

تو نمازشبتون،برای فرج امام مهدی غریبمون دعا کنین


من خودم حس میکنم روی نماز و حجابم مهمتر از همه لازمه تمرکز کنم.آهنگ رو هم دیگه هر چی گوش نمیدم واقعا بعضی آهنگها توی روح و زندگی و حتی برکت زندگی اثر خوبی نمی‌ذارم و بی برکتی میارن.

حواسم به درست بودن غسل و وضو ها هم هست،برا همین ناخن نمیکارم.

رفتن به جاهای مقدس رو هم دوست دارم،مثل شارژر میمونه و انگار روح آدم رو سبک می‌کنه.

وای منم همین حس گناه رو در خودم خیلی میکنم و این گناهم غیبت کردنم هست ک خیلی اذیتم میکنه 😖

اون که خوبه راحت ترک میشه

اگه سنتون زیر ۲۰ ساله و دلایل منطقی یا تجربی ندارید لطفا بحث نکنید ممنون میشم.
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز