2737
2739
عنوان

آموزش موسیقی

33 بازدید | 0 پست

مدت زمان تمربن موسیقی💃🎵#  ‍  چه‌قدر باشد ؟!


اگر شما هم می‌خواهید بدانید چند ساعت تمرین موسیقی در روز احتیاج است باید اول از همه بدانید که جواب این سوال به عوامل مختلی بستگی دارد. مثلا باید مشخص شود که شما در چه سطحی از نوازندگی هستید و چقدر وقت آزاد برای تمرین کردن دارید. همچنین باید بدانیم که هدف شما از نوازندگی ساز موسیقی چیست؟ آیا می‌خواهید برای دل خودتان ساز بزنید یا قصد دارید تا به صورت حرفه ای نوازندگی کنید و یا حتی اینکه قصد تحصیل در رشته موسیقی را دارید؟

مسئله ای که باید به خاطر بسپاریم این است که ساعات تمرین بیشتر لزوما نشان دهنده ی یادگیری بیشتر هم نیست. یعنی در واقع مهم نیست چند ساعت تمرین موسیقی دارید، مهم کیفیت تمرین های شماست .تمام موسیقیدانان درباره این مسئله که تمرین موسیقی باید در حد معمول و اعتدال باشد اتفاق نظر دارند.
تمرین آگاهانه تمرینی است که
 در نقطه ی مقابل تمرین بدون فکر انجام می‌گیرد. در این حالت نوازندگان قطعات خود را آهسته و با تکرار به بخش های کوچک تر تقسیم می‌کنند و پس از هربار خطا به دنبال راه حلی برای رفع آن می‌گردند. 

 نوازندگان بزرگ هم ساعت های طولانی تمرین را توصیه نمی‌کنند و بر استراحت بین تمرین تاکید دارند. دلیل این مسئله این است که تمرین آگاهانه سخت و انرژی بر است و حتی مدت زمان کمی از آن می‌تواند معادل چندین ساعت تمرین بدون آگاهی باشد .


پدرام ثابت 

کارشناس ارشد موسیقی دانشگاه هنر

هرگز نگو خدا به من پشت کرده ،شاید خودت برعکس نشستی .
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز