2737
2739

۴ باور خرافی در مورد دندان‌های شیری بین مردم رایج است که دکتر محاوری تاکید دارد بهتر است والدین آنها را بدانند و برای همیشه آنها را از ذهن خود پاک کنند.

۱. دندان‌های شیری مهم نیستند:‌ اگرچه دندان‌های شیری بالاخره یک روز می‌افتند، اما برای بهداشت دهان کودک بسیار مهم هستند. این دندان‌ها نه تنها جا را برای رشد صافِ دندان‌های اصلی حفظ می‌کنند، بلکه کمک می‌کنند تا ساختار صورت درست رشد کند و کودک تغذیه درستی داشته باشد و مواد مغذی مناسب را دریافت کند.

۲. خراب شدن دندان‌های شیری مهم نیست: شاید شنیده باشید که دندان‌های بچه‌های کم‌سن اصلا خراب نمی‌شود، ‌یا اگر خرابی هم وجود داشته باشد، اهمیت چندانی ندارد. اما شایعات درست نیستند. کرم‌خوردگی نه تنها دردناک است، بلکه می‌تواند باعث باد کردن و حتی عفونت لثه شود. ضمن این که کودکانی که دندان‌های شیری خراب دارند، ۳ برابر بیشتر در خطر خراب شدن دندان‌های دائمی هستند.

۳. لازم نیست دندان‌های کودک را مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید: باید حتی قبل از درآمدن اولین دندان کودک، برایش مسواک بزنید. از یک پارچه نرم و مرطوب یا گاز استفاده کنید و روی لثه های او بکشید تا باکتری‌های آن را کم کنید و مانع از کرم‌خوردگی آنها در آینده شوید. وقتی هم دندان‌ها درآمدند، کمک کنید تا کودک به ۲ بار مسواک زدن در روز با مقدار بسیار کمی خمیردندان و همچنین نخ دندان کشیدن عادت کند.

۴. لازم نیست کودک را پیش دندانپزشک ببرید: برداشت غلطی در ایران رایج است که می گویند نیاز نیست کودک را قبل از ۳ سالگی یا قبل از درآمدن همه‌ی ۲۰ دندان شیری‌اش به دندانپزشکی ببرید. کارشناسان توصیه می کنند بچه‌ها را بعد از درآمدن اولین دندان یا دست‌کم در یک‌سالگی نزد دندانپزشک ببرید. بررسی‌های زودهنگام می‌تواند منجر به شناسایی هرگونه خرابی یا مشکل شود.

لا حول ولا قوه الا بالله  
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز