2733
2739

بچه ها تجربه خودم و مطالب روانشناسی رو ترکیب کردم براتون هفت گام نوشتم که اعتماد به نفستون بره بالا.


فقط لطفا کامنت بزارید که تاپیک پر بازدید بشه افراد بیشتری استفاده کنن🫶🏻

از قبل تایپ کردم اگه هستید بزارم

خنثی

راهکار های من برای افزایش اعتماد به نفس:



توجه توجه❗️❗️❗️اولین مورد مهم ترین مورد است. اگه این مورد رعایت نشه بقیه گام ها مفید نخواهند بود.❗️❗️❗️



۱)حتما حتما باید افرادی که اعتماد به نفس شمارو ضعیف میکنن رو شناسایی کنید و بعد فاصله بگیرید یا از زندگیتون حذف کنید. اکثرا افرادی میتونن بر اعتماد به نفس ما تاثیر بزارن که در زندگی ما نقش مهم و پررنگی دارن و حذف کردنشون سخت یا غیر قابل امکانه پس باید ازشون دور بشید و تعاملتون به حداقل برسه.چه کسانی اعتماد به نفس مارو ضعیف میکنن؟ افرادی که شمارو مقایسه میکنن، بهتون احترام نمیزارن،زحمات شمارو نادیده میگیرن،مدام ازتون شکایت دارن و...(مادر من مهم ترین نقش رو در تضعیف اعتماد به نفس من داشت و طی سالیان طولانی این کاررو کرده بود. من هنوز در خانه اونها زندگی میکنم و توانایی حذف اون رو نداشتم پس ارتباطم را به حداقل رسوندم. چجوری؟؟ در طول روز کاملا بیرون از خونه بودم و در دانشگاه و محل کار خودمو سرگرم میکردم و فقط شب ها میومدم خونه. روز هایی که نمیتونستم وقتم رو بیرون بگذرونم و خونه بودم کنار مادرم نمی‌نشستم تا فرصت حرف زدن پیدا کنه و بخواد دوباره تخریبم کنه.)



۲)حالا بعد از حذف تجارب منفی وقتشه که تجارب مثبت ایجاد کنید. چجوری ؟ 

حدالامکان باید افرادی رو پیداکنید که دوستون دارن و عقاید و رفتار تقریبا مشابه و ویژگی ها مشترک با شما دارن( ‼️نکته مهم: از برخورد با افردای که عقاید متفاوتی با شما دارند در این مرحله خودداری کنید زیرا اعتماد به نفس شما اونقدر زیاد نیست که بتونید به درستی با اونها مخالفت کنید و ممکنه این اختلاف عقاید منجر به دعوا و تحقیر و سرزنش بشه و دوباره تجربه منفی ایجاد کنه. اما نگران نباشید تا آخر عمر قرار نیس همینطوری بمونید در آینده نه چندان دور میتونید با هرکس خواستید رفاقت کنید)



۳)در این مرحله باید بسنجید در اکثر جمع هایی که قرار می‌گیرید بحث چه چیزهایی وسط است؟ مثلا اگر اکثر وقت خود را در فامیل می گذرانید و آنجا هم بحث اقتصاد و سیاست است باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. یا مثلا اگر اکثر وقتتان را در جمع دوستانتان میگذرانید و آنجا ورزش کردن اهمیت دارد باید ورزش کنید و اطلاعات خود را بالا ببرید. یا مثلا اگر اکثرا در دانشگاه هستید باید سعی کنید بیشتر درس بخوانید و نمرات بهتری کسب کنید. ( در کل باید حداقل در یک حوزه اطلاعات و مهارت خودتونو بالا ببرید ، این به افزایش خودکارآمدی شما کمک میکنه. امیدوارم توانسته باشم منظورم را کامل برسانم)




۴)ارتباط چشمی را تمرین کنید. چجوری ؟ 

در مترو ، اتوبوس ، مکان های عمومی مختلف به چشمان افراد نگاه کنید و زل بزنید و تا حد امکان چشم بر ندارید.( لازم نیس حتما به جنس مخالف زل بزنید 😂)



۵)تا این مرحله تقریبا اعتماد به نفستان بهتر شده. حالا وقتش است ژست افراد با اعتماد به نفس را به خود بگیرید. یعنی قوز نکنید ، سرتان را بالا نگه دارید ، لبخند بزنید ، ارتباط چشمی را حفظ کنید ، زبان بدنتان را باز بگذارید و فضای بیشتری را اشغال کنید.( لازم نیست که یادآوری کنم آراستگی ظاهری نقش بسیار مهمی دارد)




۶) حالا وقتشه دایره ارتباط خود را گسترش دهید. میتوانید با افراد مختلف با عقاید مختلف ارتباط بگیرید (برخلاف گام دوم) و نظرتان را بدون ترس بیان کنید.



۷)تبریک میگویم.حالا شما اعتماد به نفس خود را با موفقیت افزایش دادید❗️❤️



اگه تا اینجا خوندی و برات مفید بود صلوات یادت نره( اگه خواستی)🫶

خنثی


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

راهکار های من برای افزایش اعتماد به نفس: توجه توجه❗️❗️❗️اولین مورد مهم ترین مورد است. اگه این ...

عالی👏👏👏

ایه 3 سوره حج.ایه 126 سوره اعراف... دوستان این ایات برای صبر و قضاوت نکردن هست!
2728

ممنون استارتر عزیز

لطفا ریپ نزنید نمیخونم.  من به اسم کاربری دقت نمیکنم  .  عاشق کتاب خوندنم   کتاب هایی که تا الان خوندم: راز هایی درباره مردان ، بیشعوری ، مردان مریخی و زنان ونوسی ، کیمیاگر ، افزایش اعتماد به نفس ، زبان بدن ، مردی به نام اوه ، تاوان بوسه های تو ، زنان زیرک
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز