2737
2739

"بسم الله الرحمن الرحیم

لا حول و لا قوت الله بالله العلی العظیم"‍‍ 

_هیچ نیرو و توانی جز از سوی خداوند بلند مرتبه و بزرگ نیست.


فضیلت و آثار:


۱- دفع بلاها و رفع ناراحتی و غصه
امام صادق (ع ) فرمودند: کسى که در هر روز صد بار بگوید لا حول و لا قوة الا بالله خداوند هفتاد نوع بلا را از او دور مى گرداند که کمترین آنها غم و غصه است.
 
2- پنج بهشتی
رسول خدا (ص ) فرمود: بسیار «لا حول و لا قوة الا بالله» بگویید که آن از گنج هاى بهشت است.
 
3- از بین رفتن بیماری
از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است که فرمودند: سخن لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم گنجى از گنجهاى بهشت است و آن باعث شفا یافتن از نود و نه درد است که آسانترین آنها اندوه است.
 
4- بعد از نماز صبح
امام رضا (ع ) فرمود: هر کس پس از نماز صبح صد بار بسم الله الرحمن الرحیم، لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم بگوید، به اسم اعظم خدا از سیاهى چشم به سفیدى آن نزدیک تر شده و به راستى که در مدار اسم اعظم قرار گرفته است.
 
5- توفیق در این دنیا و آخرت
امام باقر (ع ) در معنى این ذکر که به طور اختصار "حوقله" گفته مى شود فرموده است : یعنى هیچ توانایى براى ما از اینکه معصیت خدا را نکنیم جز کمک و امداد الهى نیست و هیچ نیرویى براى انجام طاعت خدا جز به توفیق او نداریم.
 
6- امیر المومنین علی (ع)
اى کمیل ! به هنگام هر سختى بگو: لا حول و لا قوة الا بالله تا خدا آن را کفایت کند. و به هنگام نعمت بگو: الحمد لله تا زیاد شود و چون روزى ات دیر رسد، استغفار کن تا خدا گشایش دهد.
 
7- دوری شیطان و پلیدی
شیخ شهید از پیامبر مهربانی ها (ص ) نقل کرده که فرمود: شیطان بر دو قسم است : شیطان جنى، که با گفتن لاحول و لا قوة الا بالله العلى العظیم از شما دور مى شود و شیطان انسى، که آن هم از شما دور مى شود با فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد : اللهم صل على محمد و آل محمد.


"بسم الله الرحمن الرحیم

لا حول و لا قوت الله بالله العلی العظیم"

👑السلام علیک یا صاحب الزمان👑                                        و خدایی که به شدت جبران می کند❤️✨️
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز