2733
2739
عنوان

چند خطی پیرامون ولنتاین

60 بازدید | 0 پست

علیرضا زادبر:

ولنتاینِ بی هویتی


چند روز دیگر سَپندارمذگان روز مهر و عشق ایرانی است(کاری به سندیت و اعتبارش ندارم) اما چرا همانند ولنتاین برای آریایی گرایان اهمیت ندارد؟

۱. چون در جامعه امروزی ولنتاین به صنعت پول‌سازی تبدیل شده است. مُقدمات و مُخلفات آن با تبلیغات گسترده جیب یک عده را پر می کند.


۲. "غیر" هویت ایرانی در دو سده اخیر خود را درمواجهه با "غیر" معرفی و ارزیابی کرده است. این "غیر" غربی خلا هویتی انسان ایرانی را پر می کند. هر آنچه از "غیر غربی" برآید خوشاید.


مساله جدی برای جامعه ایرانی تعلق و احساس نسبت به هویت ملی و دینی است. خطر اینجاست. انسانِ فراری از دین در جشن‌ها و لحظات مهم به نمادهای دینی پناه می برد بدون اینکه بداند "ولنتاین" زیربنا و گذشته دینی دارد. وقتی در جامعه احساس هویت شکل نگرفت، آن جامعه نمادهای غریبه را می ستاید.


نمیشود در تمامِ سال به دین بد و بیراه گفت، اسلام را کهنگی دانست اما در روز ‎#ولنتاین که یک "جشن مسیحی" در گرامیداشت کشته شدن چند قدیس است خرس قرمز و شکلات خرید و نامش را روز عشق گذاشت! روح اهورا مزدا و اردشیر بابکان از این شدتِ تناقض که سپندارمذگان را فراموش می کنید در عذاب است.


#علیرضا_زادبر



دوستان و خانم های نی نی سایتی عزیز اگر علاقه مند به زایمان طبیعی هستید و بخاطر سابقه سزارین فرصت تجربه این قسمت از علاقه مندی تون را از دست دادید پیشنهاد می کنم به این تاپیک مراجعه کنید تا از تجربیات من و دوستان من که موفق به زایمان طبیعی بعد از سزارین شدیم استفاده کنید😊
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687