2733
2734
عنوان

خوشگلا! کسی لنز سخت داشته تاحالا؟

| مشاهده متن کامل بحث + 7827 بازدید | 44 پست
مرسی عزیزم بابت اطلاعات خوبت. بازم بیشتر تحقیق میکنم ببینم چطور میشه


خواهش میکنم گلم. حتما تحقیق کن. تا لنز الکی بهت ندن. من یبار این بلا سرم اومد یه روز در جا لنزی رو باز کردم دیدم نثف لنزم شکسته. اینقدر گریه کردم که ن،و. اون موقع هم اوج مشکلان اقتصادی من بود. باردار بود. مثل بچه ها نشستم و گریه کردم. من بدون لنز اصلا چیزی نمیبینم تصور اینکه بدون لنز بمونم واقعا سخت بود. 

 بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست. (حضرت علی علیه‌السلام)

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
چشماون چطور بود ک پیوند قرینه زدین مگه چند سالتونه

گلم پن قوز قرنیه دارم و قرنیه ی چشمم هم خراش برداشته بود و دید لکه بینی پیدا کرده بودم. واسه همین عمل کردم .۳۳ ساله ام بود که عمل کردم

 بزرگترین عیب برای دنیا همین بس که بی‌وفاست. (حضرت علی علیه‌السلام)
2740

سلام لنز سخت یا هارد برای بیمارانی که قوز قرنیه یا آستیگمات نامنظم(قرنیه نامنظم) یا رشد کره چشم و سایر بیمارهای چشمی دیگه استفاده میشه. و این بیماران چون درجه ضعف و آستیگمات چشماشون ثابت نیست یعنی درجه ثابتی ندارن که بشه عمل لیزیک کرد این لنزها تجویز میشه حالا امکان داره یکنفر ۵۰ سال استفاده بکنه یا یکنفر ۱ سال استفاده کنه. بستگی به نظر پزشک داره که آیا راهی دیگه یا جراحی در صورت امکان تجویز کند ولی متاسفانه پزشکان ما فعلا بیماری قور قرنیه را میشناسن و شناختی از آستیکمات نامنظم یا رشد کره ندارن که بتوانند کاری کنند و علم و دستگاهای و ابزارهای پیشرفته در ایران وجود ندارد. به همین جهت از لنز های هارد استفاده میشود که تقریبا این مشکل چشمی را تا ۹۰ درصد رفع میکند یعنی چشمان شما در صورت استفاده از لنز تا ۱۰/۱۰ میتواند دید کامل پیدا کنید. ولی خوب یه مقدار مراقبت بیشتری نسبت به عینک مخصوصا برای آدم های شلخته میخواد.

انوع ان grp یا هیبریدی و اسکلرال است که باید در مراکز تخصصی (در اینترنت جستجو شود) در چشماتون فیت بشه که احساستون را از نصب لنز به کارشناس بگویید تا دقیق تر کمکتان کند. و اینکه اگر دوست داشته باشید مراکز تخصصی برای جلب مشتری و فروختن لنز  یه تایم ۱۰ دقیقه ای برایتان فیت میکنند که بیمار هم با نحوه لنز هارد آشنا شود و مشتری شود.

پانزده سال توی چشمتونه یا درمیارین و دوباره میذارین؟ 


نکات مهم لنز سخت :

*اول اینکه باید قبول کنید جسم سختی رو وارد چشمتون می کنید پس هنگام قراردادن لنز در چشم، اون راحتی چشم بدون لنز رو ندارید که با محلول های باکیفیت لنز از این حس جسم خارجی در چشم کم می کنید!

*دوم اینکه برای قراردادن و فیکس کردن این نوع لنزها در چشم با انعکاس ممانعت چشم مواجه می شید که باید راه حلی برای اون با راهنمایی پزشکتون پیدا کنید! 

*سوم اینکه باید رابطه ای پایدار با پزشکتون داشته باشید برای سوالاتی که با استفاده از لنز براتون پیش میاد اگر پزشکتون یه شهر دیگه است باید به این نکته خیلی خیلی توجه داشته باشید. مثلا محلول لنزتون تموم بشه و پیدا نکنید باید با راهنمایی پزشکتون، جایگزینش رو پیدا کنید یا خودتون با ریسک آسیب به لنز جایگزینی پیدا کنید!

*چهارم اینکه برای این نوع لنزها باید محلول های نگهداری لنز و ضدعفونی لنز و قرص­ های رسوب­گیر استفاده کنید که باید از پزشکتون در این باره راهنمایی بگیرید و باید بدونید نوع باکیفیت این مواد هزینه ­هایی جانبی برای شما محسوب می شن پس اطلاع داشته باشید چه هزینه هایی در کنار هزینه خود لنز باید پرداخت کنید. در کنار محلول های جانبی لنز، شستشوی خود لنز بعد از هر استفاده هم خیلی مهمه که اگر کم کاری کنید حتما حتما عواقبش رو می بینید. حتما درباره نگهداری از خود لنز هم راهنمایی جامع بگیرید.

*رسوب زدایی این نوع لنزها خیلی خیلی مهمه که با مشورت پزشکتون باید انجام بدید در غیر این صورت با عواقبی مواجه می شید به خاطر عدم رسوب زدایی لنز از جمله حساسیت چشم به لنز و… .

*چون این نوع لنز ها از نوع سخت محسوب می شن با مالش چشم یا فشار چشم موقعی که این لنزها در چشم قرار میگیرن دچار سوزش چشم می شید پس حتما به این نکته هم توجه کنید.

*در کل به چند نکه توجه باید کنید: 1- حوصله ی نگهداری از لنز و مراقبت از لنز و چشم     2- رابطه پایدار با پزشک 

3- عدم رعایت هریک از نکات بالا حداقل شما را با خشکی و حساسیت چشم مواجه می کند و درصورت رعایت کامل و بی نقص، تا مدت ها می تونید لنز بذارید!     4- هزینه های خود لنز و هزینه های جانبی مراقبت از لنز و چشم.

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز