2733
2734
عنوان

به نظرتون آلمان خوبه برا مهاجرت؟کسی هست از اونجا؟

| مشاهده متن کامل بحث + 761 بازدید | 34 پست

من آلمان زندگی می کنم. دانشجویی اومدم و الان کار می کنم.

برای دانشجویی اگر الان اقدام کنن، تقریبا برای سال ۲۰۲۰ می تونین وقت سفارت بگیرین. یه نگاه به سایت سفارت بکنین. نوشته زمان تقریبی سفارتی که بهتون میدن. اگر سریع می خواین برین به نظرم کشورای دیگه شاید بهتر باشه از این نظر. الان ویزای آمریکا پوکیده، همه هجوم آوردن سمت اروپا. آلمان هم چون از نظر نیاز به نیروی کاری خیلی شرایط خوبی داره، متقاضیش زیاده و وقت های سفارتش خیلی دیر به دیره.

برای ویزای کاری و اینا نمی دونم چطور میشه وقت سفارت گرفت و اینکه آیا شرایطش فرق داره یا نه.

اما اینو بگم که اگر همسرتون پذیرش دکترای بافاند بگیره، می تونه برای ویزای اضطراری اقدام کنه که خیلی سریعه و وقتی ایمیل بزنین معمولا در عرض دو سه هفته وقت مصاحبه میدن بهتون. البته ویزای اضطراری تضمینی نیست. یعنی این طوری نیست که هر کس خواست بهش بدن. اصلش اینه که برای مریض ها و ایناست و آزاد شدنش به خاطر کسایی هست که وقت سفارتشونو به هر دلیلی کنسل کردن. بنابراین تعدادش محدوده و دیگه شانس شماست که بهتون بدن یا نه. اما معمولا اگر دکترای با فاندد اشته باشین بهتون میدن.

در مورد زبان آلمانی که گفتین، فکر می کنم شما هنوز خوندن رو شروع نکردین. وگرنه قطعا متوجه شده بودین که تو ۶ ماه زبانتون اکی نمیشه. تو خود آلمان حداقل بین نه ماه تا سال با کلاس فوق فشرده که بشه ۴ ساعت در روز، ۵ روز در هفته طول می کشه. فکر نمی کنم کسی تو ایران براتون معجزه کنه. با این تصور که تو شیش ماه زبان یاد میگیرین پیش نرین به نظر من. اصلا واقع بینانه نیست.

وکیل مکیل هم نمی خواد. همسر شما از طریق سایت ها باید بگردن کار پیدا کنن (اگر قصد ویزای کاری گرفتن دارین)، اینترنتی مصاحبه بدن. ببینن چی پیش میاد. کلا اگر بخوان به انگلیسی کار پیدا کنن و از ایران خیلی خیلی سخته. خیلی کم پیدا میشه کارفرمایی که حاضر بشه کسی رو بگیره که اصلا آلمانی بلد نیست و ساده ترین مکالماتشونو هم باید به انگلیسی انجام بدن (شاید طرف سختش نباشه که انگلیسی حرف بزنه. اما دوست دارن که وقتی مثلا دو نفر دارن تو شرکت راجع به فلان مشکل صحبت می کنن، شما هم بفهمین دیگه. نه اینکه هی مجبور بشن برای شما ترجمه کنن) و خیلی کمترتر کارفرمایی که حاضر بشه کسی رو که تو آلمان نیست و بحث ویزا و اینا داره استخدام کنن. اما خب به هر حال همیشه استثنایاتی هم هستن و هستن کسایی که از این طریق میان.

برای کار پیدا کردن به نظر من علاوه بر سایت های معمول (مثل و stepstone.de) به نظر من تو سایت xing حتما عضو بشن. اسم شرکت ها رو سرچ کنن و نگاه کنن. یا مثلا ببینن آدمایی که با سمت مد نظر ایشون کار می کنن (مثلا جاوا دولوپر) کجاها کار می کنن و قبلا کجاها کار کردن و از این طریق اسم شرکت ها رو پیدا کنن. هر چی رو هم پیدا کردن، حتی اگر طرف آگهی کار نداره تو سایتش، ایشون خودشون به صورت unsolicited اپلای کنن.

قبل از اون بگم که فرمت رزومه شونو به فرمت آلمانی در بیارن. سرچ کنن Lebenslauf (همون سی وی به آلمانی) و چند تا نمونه ی آلمانی دانلود کنن. سعی کنن مدل اونا بنویسن. آلمانی ها رزومه شون براساس تاریخ مرتب میشه و کلا با فرمت آمریکایی که معمولا ما ایرانی ها استفاده می کنیم متفاوته. تاثیر بسزایی داره این تغییر فرمت رزومه شون. تو رزومه های آمریکایی این آلمانی ها گم میشن! اصلا نمی فهمن چی به چیه. انتظار یه رزومه ی شسته رفته و تمیز دارن.

من آلمان زندگی می کنم. دانشجویی اومدم و الان کار می کنم. برای دانشجویی اگر الان اقدام کنن، تقریبا ب ...

خیلی ممنون از راهنمایی هات عزیزم

متنت به شوهرم نشون میدم

ممنونم از وقتی که گذاشتی   


من یک مادرکودک بیش فعالم ،کاش همه ی ماماناو اونایی میخوان مامان بشن تاپیکم بخونن { بیش فعالی }

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

من آلمان زندگی می کنم. دانشجویی اومدم و الان کار می کنم. برای دانشجویی اگر الان اقدام کنن، تقریبا ب ...


با سرمایه گذاری نمیدونی چقدر زمان میبره ؟

ما اگه این راهها نشه با سرمایه گذاری میخوایم اقدام کنیم

در این مورد اطلاعی داری؟

چه مدت طول میکشن وقت سفارت بدن؟


من یک مادرکودک بیش فعالم ،کاش همه ی ماماناو اونایی میخوان مامان بشن تاپیکم بخونن { بیش فعالی }
با سرمایه گذاری نمیدونی چقدر زمان میبره ؟ ما اگه این راهها نشه با سرمایه گذاری میخوایم اقدام کنیم ...

تا جایی که میدونم آلمان از طریق سرمایه گذاری اقامت نمیده.

اگر هم بده (برای اونایی که میخوان شرکت بزنن) شرایط سختی داره. اقدام کردنش ریسک بزرگیه. اول از همه اینکه واقعا نمیدونم میدن یا نه. من در واقع دارم شرایط شرکت زدن برای خارجی ها رو میگم که مثلا یه خارجی تو آلمان هست و می خواد شرکت بزنه و از این طریق تو آلمان بمونه. این طوری نیست که صرفا با ثبت یه شرکت بشه اقامت گرفت. باید یه پلن مشخص بدین (فکر کنم برای سه سال) که چیکار قراره بکنین و الان سرمایه ی درگردشتون چقدره و بعد از این مدت سه سال مثلا چقدر قراره بشه و اون یه حداقلی داره. یعنی مثلا آخر سال اول چک می کنن که شما حتما شرکتتون باید این قدر سرمایه ی درگردش داشته باشه و سود داشته باشه و این حرفا که بتونین اقامتتونو تمدید کنین. 

اون روش خرید خونه و ملک و اینا که تو یه سری کشورهایی مثل سوید بود (که الان نمی دونم اونم هست یا نه) از اول هم تو آلمان نبوده تا جایی که من میدونم. 

2731

اگر تو کارش خیلی خبره ست احتمال اینکه کار به زبان انگلیسی پیدا کنه هست اما کلا واسه زندگی اونجا زبان آلمانی خیلی مهمه ، زبان انگلیسی هم اگه کلر درست حسابی میخوای باید بدونی . بهش میگن بلوکارت. تحصیلی واسه دکترا هم خوبه اما واسه دکترا هم باید زبان انگلیسی خوب باشه و اصولا تافل با ایلتس. این وبلاگم بخون مطالبش خیلی خوبه 


http://bluecardgermany.blogsky.com/شرایط-و-نحوه-اقدام-برای-مهاجرت-کاری-و-زندگی-در-کشور-آلمان

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2741
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز