2109
رابطه جنسی بعد از زایمان

رابطه جنسی بعد از زایمان

1402/07/27 بازدید3116

تا چه زمانی بعد از زایمان نباید رابطه جنسی داشت؟

رابطه جنسی بعد زایمان ممکنه برای خیلی از زوج‌ها یه چالش بزرگ باشه. در این مقاله قصد داریم تا در مورد رابطه جنسی بعد زایمان و زمان درست انجام اون توضیحاتی رو خدمتتون ارائه بدیم. خونریزی در هفته‌های اول زایمان طبیعی هست. بر اساس احکام اسلامی، سکس و دخول کامل تا تموم نشدن کامل خونریزی حرامه. همچنین، طبق گفته پزشک‌ها و متخصص‌ها، بدون توجه به نوع زایمان، شروع رابطه جنسی با دخول کامل در روزهای اولیه زایمان ممکنه با درد شدید، عفونت‌های واژینال، خونریزی و مشکلات دیگه همراه باشه. بنابراین، برای اولین رابطه جنسی بعد زایمان، ممکنه که خونریزی یا درد داشته باشین. بنابراین، مهمه که با توجه به شرایط جسمی و روحی همسرتون، برای این تجربه آماده بشین و حتما از سکس با دخول کامل در روزهای اولیه بعد از زایمان خودداری کنین.
رابطه جنسی بعد از زایمان| نی نی سایت

زمان مناسب برای داشتن اولین رابطه جنسی بعد زایمان:

بهترین زمان برای برقراری اولین رابطه جنسی بعد از زایمان ممکنه بین 4 تا 6 هفته پس از تولد نوزادتون باشه، البته به شرطی که مادر مشکلی نداشته باشه و بخیه‌ها، به ویژه در زایمان طبیعی، بهبود یافته باشن. اما باید توجه داشته باشین که هر زن بعد از زایمان ممکنه به طور متفاوتی بهبود پیدا کنه و زمان مناسب برای رابطه جنسی برای هر خانم میتونه متفاوت باشه. اگه رابطه جنسی قبل از این زمان و قطع کامل خونریزی مادر اتفاق بیفته، می‌تونه باعث بروز مسائل و مشکلاتی بشه که از جمله اون‌ها می‌تونیم، آسیب به دستگاه تناسلی زن، آسیب به بخیه‌های مادر (چه در زایمان طبیعی چه در سزارین)، تشدید علائم افسردگی پس از زایمان، دلزدگی از همسر، خونریزی و درد در حین مقاربت، لذت نبردن از رابطه زناشویی و ارضا نشدن بعد از زایمان طبیعی و احتمال بالای ابتلا به عفونت‌های واژینال رو نام ببریم.

خیلی از زوجها با تاخیر در برقراری اولین رابطه جنسی بعد زایمان مشکل دارن و اغلب از کاستی‌ها و کم شدن علاقه همسرشون نسبت به رابطه جنسی بعد از زایمان شکایت می‌کنن. متخصص زنان و زایمان می‌تونه در این دوره به زوجها کمک کنه. همچنین، در صورت ادامه مشکلات، مراجعه به روان‌شناس و جلسات سکس‌تراپی هم می‌تونه خیلی مفید باشه.

پوزیشن مناسب برای اولین رابطه:

امتحان کردن پوزیشن‌های جدید می‌تونن در کاهش درد حین رابطه جنسی بعد از زایمان مفید باشن. تست کردن پوزیشن‌های مختلف به شما کمک می‌کنه تا موقعیتی رو پیدا کنین که کمترین فشار رو روی مادر وارد می‌کنه و درد رو به حداقل می‌رسونه. البته به این مورد هم توجه داشته باشین که با ماساژ و عشق‌بازی هم می‌تونین همسرتون رو برای رابطه جنسی آماده کنین و استرسش رو کاهش بدین. در مورد واژینیسموس یا دخول دردناک که ممکنه به دلیل استرس بعد از زایمان رخ بده، استفاده از پوزیشن‌هایی که فشار کمتری روی مادر وارد می‌کنن می‌تونن مفید باشن. مثلا، پوزیشن میسیونری که مرد روی زن قرار می‌گیره و زن می‌تونه یه بالش زیر کمر خودش قرار بده. همچنین، پوزیشن گاوچران که زن روی مرد قرار می‌گیره و می‌تونه عمق و شدت حرکات رو خودش کنترل کنه هم، می‌تونه مفید باشه.

خیلی مهمه که در اولین رابطه جنسی بعد زایمان به راحتی همسرتون دقت کنین و مقاربت رو به‌صورت آروم و عاشقانه انجام بدین. همچنین، مهمه که با پزشک مشورت کنین و راهنمایی‌های لازم رو ازش دریافت کنین. چون هر زن و هر بدنی پاسخ‌های متفاوتی به اولین رابطه جنسی بعد از زایمان داره.

تا چه زمانی بعد از زایمان نباید رابطه جنسی داشت؟| نی نی سایت

جمع‌بندی:

در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد اولین رابطه جنسی بعد زایمان توضیحاتی رو خدمتتون ارائه بدیم. به این نکته توجه داشته باشین که دردهای سکس بعد از زایمان معمولا کوتاه‌مدت هستن و بیشترین درد رو عموما چند ماه اول پس از زایمان تجربه می‌کنین. در مواردی که پارگی پرینه یا عمل سزارین سخت باشه، ممکنه درد بیشتر و طولانی‌تر باشه. مطالعات نشون می‌ده که تقریبا نیمی از زن‌ها تا شش ماه بعد از زایمان در ناحیه واژن و لگن خود درد احساس می‌کنن. علت دقیق درد در رابطه جنسی بعد از زایمان هنوز به طور کامل مشخص نشده. اما عواملی مثل نازک و متورم شدن واژن، خستگی جسمانی و خشکی واژن می‌تونن موجب درد در طول رابطه جنسی بشن. درد در این موارد به‌طور کلی معمولی و طبیعی هست و با گذر زمان و بهبود واژن و بازگشت به حالت طبیعی خودش، تسکین پیدا می‌کنه.
منبع

www.marchofdimes.org

منبع : رابطه جنسی بعد از زایمان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
12175 بازدید

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
12548 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
10781 بازدید