2109
در دومین سال رشد کودک نوپا چه اتفاقاتی می‌افتد؟

در دومین سال رشد کودک نوپا چه اتفاقاتی می‌افتد؟

1401/11/16 بازدید6694

 کودک شروع به قدم زدن می‌کند:

یکی از هیجان انگیزترین نقاط عطف کودک نوپا معمولاً در اوایل سال دوم اتفاق می‌افتد. در آن زمان که فرزند شما احتمالاً بدون کمک راه می‌رود. بیشتر بچه‌ها بین 9 تا 17 ماهگی شروع به راه رفتن می‌کنند. میانگین سنی حدود 14 ماه است.

کودک شروع به دویدن می‌کند:

حدود شش ماه پس از راه رفتن استاد نوپای شما احتمالاً می‌دود.

 کودک از مکان‌ها بالا می‌رود:

کودک نوپا شما احتمالاً در طول سال دوم مدتی شروع به بالا رفتن از مبلمان و پله‌ها می‌کند بنابراین مراقب آن‌ها باشید. هنگامی که کودک شما نزدیک به بالا رفتن از تخت خود شد استفاده از تخت را متوقف کنید.

کودک توپ را پرتاب می‌کند:

لگد زدن به توپ یک قدم بزرگ است. کودک نوپای شما برای ضربه زدن به هماهنگی نیاز دارد و هنگامی که کودک شما متوجه شد که توپ‌ها پرش می‌کنند، احتمالاً اسباب بازی‌ها، غذا و سایر‌اشیاء را پرت می‌کند تا ببیند آیا آن‌ها نیز پرتاب می‌شوند یا خیر.

کودک به تنهایی شروع به غذا خوردن می‌کند:

در سال دوم بچه‌ها کنترل بیشتری بر عضلات کوچک دست و انگشتان خود دارند. این مهارت‌های حرکتی ظریف به کودکان نوپا کمک می‌کند با مداد رنگی خط خطی کنند و با قاشق غذا بخورند.

 کودک با تلفن صحبت می‌کند:

تخیل فرزند شما در حال زنده شدن است. بین 18 تا 24 ماهگی مغز یک کودک نوپا آماده شروع ساختگی است. ممکن است آن‌ها را در حال "غذا دادن" به یک خرس عروسکی یا صحبت با تلفن اسباب بازی ببینید.

 کودک شروع به صحبت می‌کند:

تا به حال کودک نوپا شما بیشتر ممکن است غرغر کند. اما در حدود 15 تا 18 ماهگی می‌توانید انتظار شنیدن چند کلمه واقعی را داشته باشید. بین 18 تا 24 ماهگی اکثر بچه‌ها شروع به استفاده از عبارات ساده می‌کنند مانند "دیگر نه" یا "برو آنجا". در سن 2 سالگی حتی ممکن است یک یا دو جمله کوتاه بشنوید.

 با دوستانش بازی می‌کند:

بیشتر کودکان نوپا علاقه بیشتری به همراهی با کودکان دیگر نشان می‌دهند. آن‌ها ممکن است کاملاً آماده نباشند که اسباب بازی‌های خود را هنگام بازی به اشتراک بگذارند اما این یک قدم بزرگ در زندگی اجتماعی نوپا آن‌ها است.

 

منبع:

www.webmd.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها