2109
در یک سالگی کودک چه اتفاقاتی می‌افتد؟

در یک سالگی کودک چه اتفاقاتی می‌افتد؟

1401/09/24 بازدید25520

وزن کودک سه برابر وزن او در بدو تولد بوده و تقریباً دو برابر قد او نیز رشد کرده است. اگر هنوز راه رفتن را شروع نکرده باشد در چند ماه آینده این کار را انجام خواهد داد. در همین حال او باید با خزیدن یا با نگه داشتن چیز‌ها برای حمایت در حین حرکت به خوبی راه برود. او می‌تواند چیز‌های کوچک را بردارد و آن‌ها را به خوبی در دست بگیرد زیرا مهارت‌های حرکتی او همچنان در حال رشد هستند. او همچنین می‌تواند کتاب‌هایش را ورق بزند و سعی کند برخی از لباس‌هایش را خودش بپوشد یا حداقل با کمک شما این کار را انجام دهد.

از کودک یک ساله چه انتظاراتی داشته باشیم؟

کاری که او در این مرحله می‌تواند انجام دهد این است که به تنهایی خوب غذا بخورد. اشتیاق کودک برای انجام کار‌ها به تنهایی در حال حاضر بسیار هیجان‌انگیز است اما هنوز مدتی طول می‌کشد تا او مو‌هایش را‌ شانه کند یا خودش دندان‌هایش را مسواک بزند. همیشه مهم است که به کودک اجازه دهید مهارت‌های زندگی را خودش تمرین کند تا یادش بگیرد. بسیاری از کودکان در طول روز نمی‌خوابند و بهانه‌گیری می‌کنند. اگر در شب هم خوب نخوابیدند با پرستار، پزشک یا متخصص اطفال خود در مورد این مشکل صحبت کنید زیرا آن‌ها برخی راه حل‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنند.

با کج خلقی کودکان چه کار کنیم؟

کودک به سرعت در حال یادگیری و رشد است. او می‌داند چه می‌خواهد اما همیشه نمی‌توان آنچه را که می‌خواهد به او داد. در این سن بهترین کار این است که حواس خود را پرت کنید و نادیده بگیرید زیرا کودک نوپای شما در این مرحله توانایی استدلال کردن را ندارد. آرام ماندن و دانستن این که کودک نوپا شما عمداً سعی نمی‌کند شما را آنطور که به نظر می‌رسد ناراحت کند به هر دوی شما کمک می‌کند تا آرامشتان را حفظ کنید و عصبی نشوید.

بعد از یک سالگی کودک چه اتفاقاتی می‌افتد؟

حدود 2 سالگی شایع‌ترین سنی است که در آن تصادفات و صدمات رخ می‌دهد. کودک نوپاتان را تشویق کنید تا خودش راه برود وکفش پایش کند. اگر در خانه وسایلی خطرناک دارید که باعث آسیب به کودک می‌شود آن‌ها را از جلوی دست کودک بردارید زیرا حادثه هیچ موقع خبر نمی‌کند. در اینجا لیستی از مواردی که برای بهبود ایمنی در خانه شما وجود دارد آورده شده است:

  •  قفل‌های کودک را روی در‌های خود قرار دهید
  • نوشیدنی‌های گرم و‌اشیاء نوک تیز را لبه میز و اوپن نگذارید
  • از محافظت برای پریز برق استفاده کنید
  • هیچگونه سطل آبی را در حمام نگذارید تا منجر به خفگی نشود

از چه زمانی شیردهی را شروع کنیم؟

بسیاری از مادران تصمیم می‌گیرند که از 12 ماهگی شیردهی را شروع کنند. از 12 ماهگی دیگر از نظر تغذیه‌ای ضروری نیست زیرا کودک نوپا شما اکنون می‌تواند غذا‌های متنوعی بخورد و اکنون می‌توانید شیر گاو پرچرب به او بدهید. برخی از مادران قبل از خواب به شیر دادن ادامه می‌دهند تا کودک بخوابد. اگر کودک هنوز قبل از خواب شیر می‌خورد می‌توانید از فنجان برای دادن شیر استفاده کنید.

 

منبع:

mominthesix.com

 

 

 

ارسال نظر شما

login captcha

شیردهی رو از ۱۲ ماهگی شروع میکنن؟؟؟!!

حداقل یه دور قبل پست کردن بخونید متنشو.. قطع شیردهی نه شیردهی

بسیار عالی

پربازدیدترین ها