2109
در یک ماهگی کودک چه اتفاقاتی می‌افتد؟

در یک ماهگی کودک چه اتفاقاتی می‌افتد؟

1401/09/28 بازدید1381

در یک ماهگی کودک شما کنجکاوتر می‌شود و با دنیای اطرافش ارتباط برقرار می‌کند. کودکان یک ماه دچار گریه‌های طولانی می‌شوند که پزشکان به آن قولنج می‌گویند. در حالی که قولنج می‌تواند واقعاً خسته‌کننده و استرس‌زا برای والدین باشد بهتر است به پزشک مراجعه کنید. اگر کودک گاهی چشمانش دچار تغییر جهت می‌شود نگران نباشید زیرا به این دلیل است که او هنوز در تمرکز روی چیز‌های نزدیک مشکل دارد.

 کودک را روی شکم بخوابانید:

در حالی که کودک با زدن لگد و تکان دادن دستانش ماهیچه‌هایش بسیار قوی‌تر می‌شود اما شما همچنان باید هنگام بغل کردن از گردن و سر او حمایت کنید. خواباندن کودک روی شکم برای کمک به تقویت عضلات گردن مهم است. هر روز در هر ساعت بیداری چند دقیقه او را روی شکمش بگذارید تا گردنش را بالا بیاورد. مدتی طول می‌کشد تا او بتواند به تنهایی آن را نگه دارد. برخی از نوزادان از خوابیدن روی شکم متنفرند و برخی دیگر آن را دوست دارند. به کودکتان اجازه دهید خودشان گردنشان را بالا بگیرند اما به یاد داشته باشید که این یک فعالیت رشدی مهم است که باید با کودک خود انجام دهید.

 به صحبت‌های دیگران توجه نکنید:

بزرگ کردن بچه کار آسانی نیست. تصمیمات و چیز‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد و اغلب اطلاعات زیادی از همه جا به شما منتقل می‌شود. نوزادی که درهنگام تولد تپل بوده ممکن است در یک ماهگی لاغرتر شود و برخلاف آنچه ممکن است مادر بزرگان بگویند نوزادانی که با شیشه شیر می‌خورند همیشه تپل‌تر نیستند. در کل درگیر وزن کودک نشوید زیرا به مرور زمان کاهش و افزایش وزن اتفاق می‌افتد.

 به مقدار کافی به کودک شیر دهید:

مطمئن‌ترین راه برای تشخیص اینکه آیا کودک شما در این مرحله شیر کافی دریافت می‌کند یا نه این است که بر حسب نیاز شیر بخورد و بررسی کنید که چند پوشک خیس دارد. در یک دوره ۲۴ ساعته باید ۵ پوشک بسیار مرطوب و معمولاً ۳ یا بیشتر پوشک کثیف در روز وجود داشته باشد. کودک باید قد و وزنش اندازه‌گیری و مقدار رشدش بررسی شود.  

یک ماه بعد از زایمان دچار چه تغییراتی می‌شویم؟

یک روال ساده قبل از خواب می‌تواند یک حمام آب گرم خوب و سپس خواندن کتاب یا ماساژ کودک باشد. در این مرحله نگران «نوازش کردن نوزادتان برای خوابیدن» یا هر ارتباط خواب دیگری از این قبیل نباشید. کودک شما هنگام خوابیدن ممکن است گریه کند، جیغ بزند یا مقاومت از خود نشان دهد.  

 

نتیجه‌گیری:

اگر نوزادتان بعد از زایمان وزن نشده زمان خوبی برای انجام این کار است. پزشکان هنگام معاینه می‌توانند طول و دور سر کودک شما را بررسی کنند و بگویند آیا اندازه آن خوب است یا خیر.  

 

منبع:

mominthesix.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها