2109
قبل از بررسی مخاط دهانه رحم چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

قبل از بررسی مخاط دهانه رحم چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

1401/08/15 بازدید913

تا چند ساعت قبل یا چند روز بعد از رابطه جنسی صبر کنید:

مخاط دهانه رحم خود را در حین یا بلافاصله بعد از رابطه جنسی بررسی نکنید. همچنین از بررسی زمانی که از نظر جنسی برانگیخته می‌شوید خودداری کنید. مایعات برانگیختگی با مخاط بارور دهانه رحم یکسان نیستند اما احتمالاً نمی‌توانید تفاوت را تشخیص دهید. بررسی بعد از رابطه جنسی نیز‌ایده بدی است زیرا اشتباه گرفتن مایع منی با ترشحات دهانه رحم بسیار آسان است. حتماً یک یا دو روز بعد از رابطه جنسی صبر کنید تا مخاط را بررسی کنید زیرا ممکن است مایع منی را با مخاط مرطوب دهانه رحم اشتباه بگیرید.  

 به لباس زیر خود توجه کنید:

شما می‌توانید مخاط دهانه رحم خود را با نگاه کردن به دستمال توالت یا لباس زیر ارزیابی کنید همچنین می‌توانید به میزان مرطوب بودن ناحیه تناسلی خود در روز توجه کنید، به ترشحات روی لباس زیر. در واقع یک روش کامل بر این اساس وجود دارد که به آن روش تخمک‌گذاری بیلینگ می‌گویند. با این حال بسیاری از زنان این کار برایشان راحت است و از نظر فیزیکی مشکلی ندارند.  

 پس از رفتن به دستشویی مخاط را بررسی کنید:

می‌تواند دقت بررسی مخاط دهانه رحم را پس از اجابت مزاج بررسی کنید. البته ابتدا دست‌های خود را خوب بشویید اما اگر در یافتن مخاط دهانه رحم مشکل دارید ممکن است بعد از استفاده از توالت راحت‌تر باشد. اجابت مزاج هرگونه ترشحات واژن را به ورودی واژن نزدیکتر می‌کند.

 توجه داشته باشید که از چه دارو‌هایی استفاده می‌کنید:

برخی از دارو‌ها ممکن است با ترشحات دهانه رحم شما تداخل داشته باشند. آنتی هیستأمین‌ها بیشتر از سینوس‌های شما خشک می‌شوند. آن‌ها همچنین مایعات دهانه رحم شما را خشک می‌کنند و ممکن است بخواهید به جای آن از کیت پیش‌بینی تخمک‌گذاری برای تشخیص تخمک‌گذاری استفاده کنید.

 به پزشک خود اطلاع دهید:

اگر هرگز مخاط دهانه رحم با کیفیت بارور دریافت نکردید به پزشک خود اطلاع دهید. فقدان مخاط دهانه رحم با کیفیت بارور می‌تواند نشانه عدم تعادل هورمونی یا مشکل باروری دیگر باشد. مخاط دهانه رحم که هرگز بارور نمی‌شود گاهی اوقات به عنوان مخاط دهانه برفکی شناخته می‌شود.

 دوش نگیرید:

در صورت دوش گرفتن CMM شما مختل می‌شود و به همین دلیل دوش گرفتن را پزشکان متخصص زنان و زایمان توصیه نمی‌کنند. برخی از مردم فکر می‌کنند که باید"ترشحات تخمک گذاری" را بشویید زیرا تصور می‌کنند که آن‌ها غیربهداشتی یا ناسالم هستند. در واقع دوش گرفتن می‌تواند باروری شما را کاهش دهد.

 مایعات مصرف کنید:

مطمئن شوید که به اندازه کافی آب می‌نوشید. کم آبی به تلاش شما برای باردار شدن کمکی نمی‌کند. اگر به اندازه کافی آب نمی‌نوشید غشا‌های مخاطی شما (که شامل ناحیه دهانه رحم می‌شود) به این اندازه مرطوب نخواهند بود. بدن شما در عوض آبی که دارد برای حیاتی‌ترین عملکرد‌های بدن ذخیره می‌کند.

 خودسرانه مکمل غذایی مصرف نکنید:

قبل از افزودن هر گونه مکملی به رژیم غذایی خود با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. آن‌ها ممکن است مورد نیاز نباشند یا ممکن است نتایج مورد نظر را ارائه نکنند و مضر باشند. همچنین گفته شده است که آب گریپ فروت و چای سبز ممکن است کیفیت مخاط دهانه رحم را بهبود بخشد اما در حال حاضر هیچ مطالعه بالینی برای تأیید هر یک از این ادعا‌ها وجود ندارد. توجه داشته باشید که برخی از دارو‌های تجویزی را نمی‌توان با آب گریپ فروت مخلوط کرد.

نتیجه‌گیری:

ردیابی تغییرات مخاط دهانه رحم یک راه ساده و آسان برای تشخیص تخمک‌گذاری است و به شما کمک می‌کند تا چرخه باروری خود را بهتر بشناسید. اگر در ابتدا مطمئن نیستید به چه چیزی نگاه می‌کنید ناامید نشوید. ممکن است چند ماه طول بکشد تا اینکه یاد بگیرید تغییرات مختلف ترشحات واژن خود را تشخیص دهید.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها