2109
آیا می‌توانم تنها با یک تخمدان باردار شوم؟

آیا می‌توانم تنها با یک تخمدان باردار شوم؟

1400/12/15 بازدید4507

تخمک‌گذاری آزاد شدن ماهانه تخمک از تخمدان است و به طور تصادفی اتفاق می‌افتد. اکثر زنان دو تخمدان دارند یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ. تا زمانی که حداقل یک لوله فالوپ وجود داشته باشد و دست نخورده باشد تخمک‌گذاری می‌تواند هر ماه رخ دهد.

 

چگونه می‌توان با یک تخمدان باردار شد؟

هنگامی که یک تخمدان برداشته شد یا اگر زنی تنها با یک تخمدان به دنیا آمد تخمدان باقیمانده معمولاً کل فرآیند تخمک‌گذاری را بر عهده می‌گیرد و هر ماه به طور متوسط یک تخمک از آن تخمدان آزاد می‌کند که سپس توسط یک تخمدان برداشت می‌شود. باردار شدن با یک تخمدان نه تنها ممکن است بلکه معمولاً دشوارتر از دو تخمدان نیست. لوله فالوپ یک لوله کوچک است که تخمدان را به حفره رحم متصل می‌کند. اگر لوله فالوپ از بین رفته باشد، لوله فالوپ بین تخمدان و رحم وجود نداشته باشد یا لوله کار نکند احتمال بارداری طبیعی بسیار کم است. برای باردار شدن، سه جزء ضروری است که باید وجود داشته باشد:

سلول‌های اسپرم سالم که توسط مرد تولید می‌شود و در دستگاه تناسلی زن رسوب می‌کند

یک سلول تخمک سالم که هر ماه توسط یکی از تخمدان‌ها آزاد می‌شود

لوله فالوپ که رحم را به تخمدان متصل می‌کند و به اسپرم اجازه می‌دهد تا به سمت - تخمدان حرکت کند بارور شود و برای لانه گزینی به سمت رحم حرکت کند

 

اگر یک یا هر دو لوله فالوپ را از دست بدهید چه؟

اگر یکی از لوله‌های فالوپ وجود نداشته باشد لوله فالوپ دیگر می‌تواند تخم بارور شده را تا زمانی که لوله سالم باشد، ببرد. با این حال اگر هر دو لوله فالوپ از بین رفته باشند یا سالم نباشند، تخمک بارور شده قادر به حرکت به سمت رحم و اسپرم نمی‌تواند به سمت تخمک حرکت کند. اگر تخمک و اسپرم به هم نرسند لقاح امکان‌پذیر نیست. اگر لقاح به نحوی اتفاق بیفتداما تخمک بارور شده در خارج از رحم لانه گزینی کند، خطر حاملگی خارج رحمی افزایش می‌یابد. تخمک‌ها در آزمایشگاه با اسپرم شریک زندگی شما بارور می‌شوند و جنین‌های حاصل به داخل رحم منتقل می‌شوند.

منبع:

www.babymed.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
15586 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
13059 بازدید

خورشید زندگی روزت مبارک!

نوشته

3 روز پیش
|
3715 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
12796 بازدید