2109
تشخیص اوتیسم با بررسی ضربان قلب و مردمک چشم

تشخیص اوتیسم با بررسی ضربان قلب و مردمک چشم

1398/05/13 بازدید697

محققان علوم اعصاب بیمارستان کودکان بوستون آمریکا معتقدند با بررسی مردمک چشم و ضربان قلب می توانند اوتیسم کودکان را تشخیص بدهند.
پزشکان بیمارستان کودکان بوستون پژوهشگران این مطالعه اظهار کردند که توسط این الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی به راحتی می‌توانند ناهنجاری‌های آماس مردمک چشم و ضربان قلب کودکان را شناسایی کنند. ناهنجاری‌های آماس مردمک چشم و ضربان قلب دو عامل مهم در تشخیص اختلالات طیف اوتیسم در خردسالی هستند.
در این مطالعه پژوهشگران موش‌های دارای جهش ژنتیکی که باعث سندرم رت می‌شوند را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که موش‌های مبتلا به این اختلال پیش از آنکه علائم رفتاری این اختلال آشکار شود، دارای ناهنجاری‌هایی در آماس مردمک چشم و ضربان قلب هستند. پس از مشاهده این علائم پژوهشگران یک شبکه عصبی را برای تشخیص ناهنجاری‌های مردمک چشم توسعه دادند. آنها سپس از این هوش مصنوعی برای آزمایش ۳۵ کودک دختر مبتلا به سندروم رت استفاده کردند و در عین حال گروهی دیگر را که شامل ۴۰ کودک دختر سالم بودند را نیز مورد بررسی قرار دادند. پس از انجام آزمایشات دریافتند که سیستم هوش مصنوعی مذکور با دقت حدود ۸۰ درصد و با شناسایی علائم مذکور قادر به تشخیص سندروم رت در کودکان یک و دو ساله است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها