2737
2734

همیشه این سوال را میبینم که کدام شیر خشک برای نوزار من مناسبتر است؟ کدام شیر خشک برای وزن گیری نوزار مناسبتر است؟ کدام شیر خشک مشکل دل درد نوزار را حل میکند؟ شیرخشک ایرانی بدهم یا خارجی؟ و از این دست سوالات!

اما بدتر از آن، نوع پاسخهاست، هر کس یک نظر میدهد، فلان شیر خشک خوب است من دادم خیلی خوب بود، فلان شیر خشک بد است من دادم هیچ اثری روی وزن بچه نداشت یا دل درد میگرفت یا فلان شیر خشک فرمول قدیمی دارد و یا از وقتی فلان شیر خشک را میدهم خیلی وزن و رشدش بهتر شده!

اما حقیقتا این نوع پاسخها کاملا اشتباه هستند و بیشتر شیر خشکها دارای موادی مشابه یکدیگر هستند و نباید تفاوت فاحشی در عملکرد آنها مشاهده کرد اما پاسخ مناسب این است که کدام نوع شیر خشک (نوع نه مارک) را برای کدام نوزاد (شرایط جسمی نوزاد) و در چه سنی (ماه تود) استفاده میکنیم.

وقتی کسی میگوید نوزادم وزن نمیگیرد شما چه نوع شیر خشکی میدهید که رشدش بهتر بوده مثل اینست که بپرسید شما که هیکل مناسبی دارید از کدام میوه فروشی میوه میخرید یا اگر وزن شما کم یا زیاد است از کدام قصابی یا نوانوایی گوشت و نان تهیه میکنید؟!! پس این سوال در بیشتر موارد غلط است و پاسخها غلط تر! و باید بیشتر روی میزان استفاده از این غذاها و لایف استایل هر فرد تاکید کرد!

توجه داشته باشید که ملاک رشد بیشتر نوزاد شما هم (نوزاد عادی) جدای از وراثت به میزان خوردن شیر توسط نوزاد بستگی دارد نه مارک آن، پس اگر به اصصلاح اگر یک نوع شیر خشک به نوزاد شما ساخت و نوزاد شما از آن بیشتر استفاده کرد میتوانید انتظار داشته باشید که وزن نوزاد شما بیشتر شود (به شرط اینکه مشکل گوارش، اسهال و یبوست نداشته باشد) و قطعا نوزاد یک ماهه ای که ۳۰ میلیلیتر طی دو ساعت شیر مصرف میکند با نوزادی که ۶۰ میلیلیتر در دوساعت شیر میخورد نمودار رشد یکسانی نخواهند داشت و البته جدای از سازگاری موضوع وراثت هم در میزان پرخوری و کم خوری نوزاد موثر است.

توجه داشته باشید که اگر وزن نوزاد شما در منحی رشدش عادی و مناسب است دلیل نگران کننده ای برای شما وجود ندارد که بخواهید وزن نوزادتان بیشتر یا کمتر شود و شیر بیشتر در حلق نوزاد بریزید و اجازه بدهید نوزاد رشد مطلوب و عادی خود را طی کند و خودش میزان مصرف شیر مطلوبش را تعیین کند. با اینحال توجه داشته باشید که همه شیر خشکهای عالم بیشتر از شیر گاو تولید شده و شیر هیچ گاوی برای نوزاد مناسبتر از شیر انسان یعنی مادر نخواهد بود (به دلیل تناسب ساختارموجود) و باید سعی کنید قبل از هر چیز تغذیه نوزاد با شیر مادر را جدی بگیرید و اگر نوزاد از دریافت شیر مادر محروم است میتوانید به ترکیب شیر خشک با شیر مادر و یا در نهایت شیر خشک روی آورید و مصرف مستقیم شیر هیچ حیوانی نیز مناسب نوزاد شما نیست و میتواند مشکلات مختلفی ایجاد نماید.

اما اگر نوزادتان شرایط طبیعی و معمولی ندارد، مثلا نفخ میکند، یبوست دارد، اسهال میشود و یا عدم تحمل لاکتوز دارد شما باید شیر خشک را مناسب با نیاز نوزاد تغییر بدهید، این موضوع بیشتر از آنکه به مارک شیر خشک مربوط باشد به پسوند و نوع آن مربوط میشود، مثلا برای نوزاد دارای یبوست شیر خشک با پسوند کامفورت، برای نوزاد دارای اسهال شیر خشک با پسوند ال اف و نوزاد داری استفراغ شیر خشک با پسوند ای آر مناسب هستند و همه مارکهای شیر خشک این انواع شیر خشک را با پسوندهای مختلف تولید میکنند. ( در ادامه انواع این شیر خشکها توضیح داده شده اند)

اما نکته بعدی اینکه آیا شیر خشک ایرانی به نوزاد بدهم یا خارجی؟ درواقع بهتر است بدانید که تقریبا همه شیر خشکهای موجود در بازار خارجی هستند و فقط در ایران بسته بندی میشوند و شیر خشک ایرانی نداریم! بنابر این گول تبلیغات برخی سایتها برای شیر خشکهای خارجی را نخورید و از آنجا که واردات مستقیم شیرخشک خارجی به ایران نداریم تمام این شیر خشکها قاچاق بوده و به دلیل تفاوت قیمت تقلب در آنها بسیار زیاد اتفاق می افتند و ممکن است بجای شیر خشک مناسب شیر خشک تاریخ مصرف گذشته یا آلوده و خراب به نوزادتان بدهید و بنابراین تنها مرکز مناسب تهیه شیر خشک فقط و فقط داروخانه های مجاز سطح کشور هستند و ریسک دادن شیر خشکهایی غیر از این مسیر برای نوزاد شما بالاست! (ادامه در کامنتها...)

توجه داشته باشید که بیشتر شیر خشکهای بازار قیمت مشابهی دارند و کمی گرانتر بودن یک شیر خشک اصلا به معنای بهتر بودن آن نیست و فقط به دلیل کوچک بودن شرکت بسته بندی و توزیع آن در ایران ممکن است کمی گرانتر عرضه شوند و در حال حاضر شیر خشکهای تراز اول دیا در ایران به دلیل وسعت تولید و عرضه بالا قیمت ماسبتری دارند.

مثلا برای مثال بر خلاف تصور عموم شیر خشک نان که بیشترین آمار استفاده در کشور را داشته نه تنها ایرانی نیست بلکه ساخت یکی از معروفترین مارکهای تولید فراورده های شیری در دنیا یعنی نستله Nestlé است که در حال حاضر از این شرکت دو شیر خشک نان و گیگوز در کشور بسته بندی و توزیع میشوند و این کمپانی متعلق به کشور سوییس است (البته برای مثال عرض کردم و بقیه شیر خشک ها هم بیشتر متعلق به کشورهای مختلف دیگری هستند که به آنها هم خواهیم پرداخت)

اگر بخواهم به نام چند مارک معروف شیرخشک و کشور آنها اشاره کنم: شیر خشک نان و گیگوز متعلق به کمپانی چند ملیتی نستله کشور سوییس، شیر خشک ببلاک متعلق به کمپانی میلوپا کشور هلند، شیر خشک آپتامیل و آپتاکید متعلق به کمپانی چند ملیتی نوتریشا کشور انگلیس و ایرلند و هلند، شیر خشک بیومیل و سوپرامیل متعلق به کمپانی فاسکا کشور بلژیک، شیرخشک سیمیلاک و شیر خشک اس ام ای متعلق به کشور ایرلند و شیر خشک تروویتال متعلق به کشور هلند میباشند که همگی از مارکهای خوب در بازار هستند و البته مارکهای دیگری هم در داروخانه ها داریم که نام همه آنها را نمیآورم.

البته نمیتوان تجربه و قدرت کمپانی هر شیر خشک را در تولید شیر با کیفیت تر نادیده گرفت و باز بر خلاف باور عموم که شیر خشکهای قدیمی تر فرمول قدیمی دارند بلکه باید گفت کمپانیهای قدیمی تر واحدهای تحقیق و توسعه قوی تری داشته و کاملا به روز هستند.

البته هر کمپانی تولید کننده شیر خشک در واحد تحقیق و توسعه خود روی یک عملکرد ویژه از شیر خشکهای خود تمرکز بیشتری دارد و مثلا استفاده از برخی ترکیبات پروبیوتیک یا تقویت ایمی یا پرکالری را در دستور کار خود قرار میدهند (مثلا گیگوز روی پروبیوتیکهای مفید،  نان و سیمیلاک روی کالری بیشتر و آپتامیل روی سیستم ایمنی نوزاد تمرکز بیشتری دارند) و این بدان معنا نیست که بقیه شیر خشکها این ترکیبات را ندارند و اگر به ریز ترکیبات و محتویات این شیر خشکها نگاه کنید تقریبا همگی یکی هستند و فقط پسوند شیرها تعیین کننده نوع عملکرد آنها برای نوزادان خاص است.

نکته بعدی که در توضیحات برخی دوستان میبینم که اشاره میکنند که فلان شیر خشک از گاو است و فلان مارک از بز و فلان مارک هم از سویا که کاملا اشتباه هستند و همه شیر خشکهای معمولی از شیر گاو تهیه شده اند البته همان شرکتها شیرخشکهایی بر پایه شیر بز و ترکیبات سویا برای سازگاری برخی نوزادان که پیشتر ذکر شد هم تولید و عرضه میکنند که نام پسوند متفاوت از شیر خشکهای معمولیشان دارند.

پس تفاوت زیادی بین شیرخشکهای معمولی وجود ندارد و اگر در ماههای اول به نوزادتان شیر خشک X را میدادید و کمتر وزن میگرفت و در ماههای بعد شیر خشک Y را دادید و بیشتر وزن گرفته بیشتر از نام مارک شیر خشک فیزیولوژی خود نوزاد است که در هفته های اول کمتر و در ماههای بعد بیشتر وزن میگیرد و هرچند میزان چرب بودن شیر خشکی مثل نان و سبک بودن شیر خشک ببلاک ممکن است اندک تاثیری در میزان شیر مصرفی نوزاد شما و سپس وزن وی داشته باشد، بیشتر سن نوزاد و نوع گوارش آن و مهمتر از همه میزان مصرف شیر بر حسب میلی لیتر است که تعیین کننده ترین فاکتور در میزان رشد و وزنگیری نوزاد محسوب میشود.

حالا که بیشتر برایتان مشخص شد چگونه باید شیر خشک مناسب نوزاد خود را انتخاب کنید به برخی پسوندها و کاربرد آنها برای نوزادان جهت انتخاب شیر خشک مناسب اشاره میکنم.

شیر خشک با پسوند عدد 1

شیر خشکهای با عدد 1 شیر خشکهایی کامل حاوی مواد غذایی اصلی برای رشد و پیشرفت سالم نوزاد است که در شرایطی که تغذیه از شیر مادر میسر نیست، مواد غذایی کودک بدو تولد تا شش ماهه را تامین می‌کند.

توجه داشته باشید برای یک نوزاد عادی این مناسبترین نوع شیر خشک است و اگر با نوزاد شما سازگار است بهتر است همین شیر خشک را تا شش ماهگی (از هر مارک مجاز) ادامه دهید.

شیر خشک با پسوند عدد 2

پس از 6 ماه، نوزاد آماده جویدن اولین غذاهای نیمه جامد خود است، نیاز به انرژی و مواد غذایی افزایش پیدا می‌کند. در طول دوران غذای کمکی، شیر همچنان بخش مهمی‌از رژیم غذایی خواهد بود.

شیر خشکهای با عدد ۲ مناسبترن شر خشک و و مکمل برای نوزاد عادی پس از شش ماهگی است که مواد مغذی مختلفی را برای کودک فراهم میکند.

(ادامه در کامنت بعدی ...)

شیر خشک با پسوند پره

شیر خشک با پسوند پره pre مخصوص نوزادان نارس یا کم وزن ساخته شده و نیازهای نوزادان کم وزن و نارس را تا وزن سه کیلو تامین می‌کند. این شیر خشک مخصوص نوزادان نارس، به صورت ویژه ای ساخته شده است و متناسب با برآورده کردن نیازهای غذایی فزاینده کودک نارس و مطابق با توصیه‌های متخصصان در زمینه تغذیه نوزادان نارس و بهبود شکل گیری ریه و تکامل آنها است. گوارش آن ساده بوده و همه مواد غذایی مورد نیاز برای رشد مغز و پیشرفت جسمانی و حفظ ایمنی نوزاد نارس را نیز تامین می‌نماید.

شیر خشک مخصوص نوزادان نارس را به توصیه پزشک، پس از رسیدن به وزن ۳کیلو یا تا دو ماهگی کامل می‌توان قطع کرد و از شیر خشک با عدد ۱ استفاده نمود. توجه داشته باشید که اگر نوزار شما نارس نیست یا وزن ۳ کیلو به بالا دارد بهتر است از این شیر خشک استفاده نکنید و مستقیما شیر خشک با عدد ۱ را انتخاب کنید که بسیار برای نوزادتان مناسبتر است.

شیر خشک با پسوند کامفورت

این شیر خشک مخصوص نوزاداران دارای یبوست و دل درد است، در ماههای اول عمر شیرخواران علائمی‌چون برگرداندن شیر، یبوست، دل درد و گریه شدید دارند زیرا دستگاه گوارش شیرخوار هنوز بطور کامل تکامل نیافته است شیر مادر بهترین روش تغذیه برای شیرخواران حساس است. اما در شرایطی که شیرخواران از شیر مادر محروم هستند شیر خشکهای کامفورت بسیار مناسب است.

کامفورت دارای پروبیوتیکهای مفید و شیرخشک مخصوص شیرخواران با مشکلات گوارشی خفیف است که حاوی مواد مغذی با قابلیت هضم و جذب بهتر است و در نتیجه شیرخوار آرام تر خواهد بود.

شیر خشک با پسوند ای آر

شیر خشک ARموثر برای نوزادان سالم که از استفراغ رنج می‌برند ساخته شده زیرا به صورت قابل توجهی بخاطر نوع ترکیبات سبک آن تکرر و شدت استفراغ و مقداری که بالا می‌آورند را کاهش می‌دهد. درصدی از کودکان زیر 3 ماه دچار بالا آوردن غذا (غیر معمول، با تشخیص پزشک) هستند. اما معمولاً پس از ۶ تا 12 ماه این مشکل حل می‌شود.

شیر خشک با پسوند  ال اف

شیر خشک LF دارای فرمول منحصر به فرد، برای کمک به نوزادانی که اسهال و عدم تحمل لاکتوز دارند. این شیر خشک نوعی درمان غذایی برای کودکان مبتلا به اسهال است که به منظور جلوگیری از سوء تغذیه آنها تجویز می‌شود. در زمانی که تغذیه از شیر مادر امکان ندارد، یک شیر خشک عاری از لاکتوز، یک جایگزین عالی برای اطمینان از بهبود سریع اسهال و جلوگیری از سوء تغذیه است.

در پایان، برخی شرکتها البته نامهای دیگری غیر از این پسوندها برای محصول خود استفاده میکنند که مهم نوع کارایی آنها و نه نام آنهاست و میتوانید پشت قوطی شیرخشکها این کاراییها را مشاهده فرمایید، اما در صوتی که هنوز برای انخاب شیر خشک مناسب برای نوزاد خود مشکل دارید سوال کنید تا بهتر راهنایی شوید.

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728

گروه بارداری و نوزادان زیر 6 ماه داریم لطفا تشریف بیارید 

https://t.me/joinchat/Frl3JRP2O4CYCU6prgt5mw

ز دشمنان برند شکایت به دوستان                       چون دوست دشمن است ، شکایت کجا بریم ؟

سلام. من بچه دومم هست. سر بچه اولم بخاطر ضعف خودم مجبور شدم زود از شیر بگیرمش و بشدت ضعیف شدم چون شیرم عالیه اما خودم از بین میرم. حالا سر دومی میخام ترکیبی بهش شیر بدم یعنی در کنار شیرخودم شیر خشکم بدم.مثلا شبا. الانم وزن گیریش عالیه اما خودم دارم ضعیف میشم. نوزادم بیست روزشه تا الان فقط شیر خودمو دادم خیلی هم بالا میاره.حالا بگید چ شیرخشکی با چ مارکی بخرم براش

❤️
2740

میدونم هیچ کدوم از شما ها در مورد شیر بز چیزی نمیدونید منم نمیدونستم دخترم نارس دنیا اومد و به پروتین گاو هم حساسیت داشت خیلی کم وزن و لاغر بود همیشه هم زیر نمودار رشد بود هر آزمایشی هم بگید دادم هر دکتری هم میگفتن مؤثره بردم خوب نشد خیلی هم بد غذا بود اما خدا عمر  بده  طب سنتی بردم گفت چاره بچه فقط شیر بز هست رفتم تو گوگل سرچ کردم نوشته بود 96 درصد ویتامین داره چقدر برای رشد نوزاد مفیده مثل شیر مادره فقط کافیه یه مطالعه کنید هیچ چیزی تو دنیا مفید تر از شیر بز نیست هم برای نوزادان هم برای مادرا هم مسن ها البته شیر اگر برای نوزاد میخواین حتما حتما از جایی بگیرید که شیردوشی جلوی شما انجام بشه تا خالص باشه و پاستوریزه نباشه اگر تهران هستید یه مزرعه تو شهریار تهران هست خیلی تمیزه و چون بزهاش فرانسوی هستن همه فصل ها شیر تازه دارن تو گوگل سرچ کنید لبنیات بز مروگل آدرس میاد اگه استفاده کنید اون وقت پی می‌برید چه گنجی هست شیر  الان که فصل مدسه ها هست بهترین ماده غذایی برای بچه ها هست چون هم هوش رو بالا میبره هم از خستگی جلو گیری میکنه

بهترین جایگزین شیر مادر برای نوزاد شیر بز هست دکتر میگفت تنها شیری که خواص شیر مادر رو داره فقط شیر بز هست علاوه بر شباهتش به شیر مادر حدود 96 درصد املاح و پروتین و مواد معدنی داره شیر بز ضد آلرژی هم هست برای بچه هایی که به شیر گاو آلرژی دارن بهترین جایگزینه علاوه بر این موارد برای بچه های کم وزن و بدغذا هم خیلی مفیده حتی میشه شیر بز رو از بدو تولد جایگزین شیر مادر کردقد بچه ها به خوبی رشد میکنه همان طور که در زمان قدیم هم شیر بز رو جایگزین شیر مادر میکردن برای بچه هایی که بی مادر بودن من خودم با توجه به دوقلو بودن بچه هام از شیر بز استفاده کردم به پسرم فقط شیر بز میدادم ماشاالله از دخترم هم کمتر مریض میشه هم قد و وزنش بهتره  من که خیلی راضی هستم  اگر تهران هستید میتونید شیر لبنیات بز مروگل رو سرچ کنید تو گوگل تا بهترین جایگزین شیر مادر رو پیدا کنید

سلام من بر اساس تجربه شخصی میگم هیچ چیزی در دنیا مثل شیر بز نیست بخصوص برای کودکان چون شیر بز کاملا شبیه شیر مادر هست و حتی از شیر مادر هم مفید تر چون حدود 96 درصد املاح و ویتامین و مواد معدنی داره و در درمان خیلی بیماری ها مفیده بخصوص الرژی کودکان و نوزادان الرژی به پروتین گاوی و لاکتوز کم خونی، فشار خون، دیابت، نقص سیستم ایمنی ، برای وزن و رشد نوزادان و کودکان کم وزن و حتی برای نازایی بهترین ماده غذایی برای نوزادانی که غذای کمکی رو شروع کردن و بهترین جایگزین شیر خشک هست کافیه یه سرچ تو گوگل کنید اگر تهران هستید مزرعه بز مروگل رو تو گوگل سرچ کنید ادرس یه مزرعه میاد که فصلها شیر بز داره در محیطی کاملا

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

تنهایی

0فسقلی_جذاب0 | 39 ثانیه پیش
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز